Ποια πραγματικότητα δημιουργείτε για τον εαυτό σας;

Ποια πραγματικότητα δημιουργείτε για τον εαυτό σας braining.gr
Η πραγματικότητα δεν είναι κάτι που αντιλαμβανόμαστε. Είναι κάτι που δημιουργούμε στο μυαλό μας. Ο Άιζακ Λίντσκι έλαβε αυτό το μάθημα από πρώτο χέρι, όταν κάποια απρόσμενα γεγονότα στη ζωή τον έκαναν να κάνει κάποιες πολύτιμες συνειδητοποιήσεις.

Σε αυτή την προσωπική ομιλία ενδοσκόπησης, μας προκαλεί να εγκαταλείψουμε τις δικαιολογίες μας, τις υποθέσεις και τους φόβους μας, και να αναλάβουμε την υπέροχη ευθύνη της δημιουργίας της πραγματικότητάς μας.

Όταν η Ντόροθι ήταν μικρή, την είχε συνεπάρει το χρυσόψαρό της. Ο πατέρας της τής εξήγησε ότι τα ψάρια κολυμπούν επειδή κουνάνε την ουρά τους γρήγορα, σαν προπέλα. Χωρίς να διστάσει, η Ντόροθι του απάντησε, «Ναι, μπαμπά, και τα ψάρια κολυμπούν προς τα πίσω κουνώντας το κεφάλι τους». Στο μυαλό της αυτό ήταν πραγματικότητα. Τα ψάρια κολυμπούν προς τα πίσω κουνώντας το κεφάλι τους. Το πίστευε αυτό.
Οι ζωές μας είναι γεμάτες από ψάρια που κολυμπούν προς τα πίσω. Κάνουμε υποθέσεις και εσφαλμένα άλματα λογικής. Έχουμε προκαταλήψεις. Ξέρουμε πως εμείς έχουμε δίκιο και οι άλλοι άδικο. Φοβόμαστε τα χειρότερα. Αγωνιζόμαστε να φτάσουμε μια ανέφικτη τελειότητα. Λέμε στον εαυτό μας τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει. Στο μυαλό μας ψάρια κολυμπούν προς τα πίσω κουνώντας μανιωδώς το κεφάλι τους, και ούτε καν το αντιλαμβανόμαστε.



Θα σας πω πέντε πράγματα για τον εαυτό μου. Το ένα δεν είναι αλήθεια. Πρώτο: Αποφοίτησα μαθηματικός από το Χάρβαρντ με επαίνους στα 19. Δεύτερο: Έχω μια κατασκευαστική εταιρία στο Ορλάντο. Τρίτο: Πρωταγωνιστούσα σε μια κωμική τηλεοπτική σειρά. Τέταρτο: Έχασα την όρασή μου εξαιτίας μιας σπάνιας γενετικής ασθένειας. Πέμπτο: Ήμουν υπάλληλος δύο δικαστών του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ. Ποιο απ' αυτά δεν είναι αλήθεια; Στην πραγματικότητα, όλα είναι αλήθεια. Ναι. Όλα είναι αλήθεια.

Σ' αυτό το σημείο, οι περισσότεροι ενδιαφέρονται για την τηλεοπτική σειρά.

Το ξέρω αυτό από την εμπειρία μου. Λοιπόν, ήταν η σειρά του NBC «Πριν Χτυπήσει το Κουδούνι: Η Νέα Τάξη» κι έπαιζα τον Γουίζελ Γουαϊζέλ, τον άχαρο και σπασίκλα χαρακτήρα της σειράς, που ήταν μεγάλη υποκριτική πρόκληση για έναν 13χρονο.

Σας δυσκόλεψε το νούμερο τέσσερα, η τύφλωσή μου; Γιατί; Κάνουμε υποθέσεις για τις λεγόμενες αναπηρίες. Ως τυφλός έρχομαι καθημερινά αντιμέτωπος με τις εσφαλμένες υποθέσεις που κάνουν οι άλλοι για την αναπηρία μου. Σήμερα, όμως, δεν θέλω να μιλήσω για την τύφλωσή μου. Θέλω να μιλήσω για την όρασή μου. Η τύφλωση με δίδαξε να ζω με τα μάτια ανοιχτά. Με δίδαξε να εντοπίζω τα ψάρια που κολυμπούν προς τα πίσω που δημιουργεί το μυαλό μας. Η τύφλωση μ' έκανε να εστιάσω σ' αυτά.

Πώς αισθάνεται κανείς όταν βλέπει; Είναι κάτι άμεσο και παθητικό. Ανοίγεις τα μάτια σου και βλέπεις τον κόσμο. Βλέπω σημαίνει πιστεύω. Η όραση είναι η αλήθεια. Σωστά; Εγώ αυτό νόμιζα.

Τότε, ανάμεσα στα 12 και τα 25, η κατάσταση των αμφιβληστροειδών μου σταδιακά χειροτέρεψε. Η όρασή μου γινόταν ολοένα και πιο παράξενη, σαν να έβλεπα μέσα από παραμορφωτικούς καθρέφτες. Ο πωλητής που νόμιζα ότι έβλεπα σε ένα μαγαζί ήταν στην πραγματικότητα η κούκλα της βιτρίνας. Πήγα να πλύνω τα χέρια μου και ξαφνικά είδα ότι ακουμπούσα τον ουρητήρα και όχι τον νιπτήρα όταν τα δάχτυλά μου ψηλαφούσαν το σχήμα του. Ένας φίλος μου περιέγραφε τη φωτογραφία που κρατούσα και μόνο τότε μπορούσα να δω την εικόνα. Στον κόσμο μου εμφανίζονταν αντικείμενα, παραμορφωμένα και μετά εξαφανίζονταν. Ήταν δύσκολο και εξαντλητικό να βλέπω. Συνέθετα κομμάτια παροδικών εικόνων, ανέλυα συνειδητά τα στοιχεία, έψαχναν για κάποια λογική μέσα στο κατεστραμμένο καλειδοσκόπιό μου, μέχρι που έπαψα να βλέπω τελείως. Έμαθα πως ό,τι βλέπουμε δεν είναι η καθολική αλήθεια. Δεν είναι μια αντικειμενική πραγματικότητα. Αυτό που βλέπουμε είναι η δική μας μοναδική εικονική πραγματικότητα που τη δημιουργεί περίτεχνα ο εγκέφαλός μας. Θα σας το εξηγήσω με νευροεπιστήμη για αρχάριους. Ο οπτικός φλοιός καταλαμβάνει περίπου το 30% του εγκεφάλου σας σε σύγκριση με την αφή που καταλαμβάνει το 8% και την ακοή που καταλαμβάνει 2-3%. Κάθε δευτερόλεπτο, τα μάτια σας μπορούν να στείλουν στον οπτικό φλοιό μέχρι δύο δισεκατομμύρια πληροφορίες. Το υπόλοιπο σώμα σας στέλνει στον εγκέφαλο μόνο ένα επιπλέον δισεκατομμύριο. Οπότε, η όραση καταλαμβάνει κατ' όγκο το 1/3 του εγκεφάλου σας και μπορεί να χρησιμοποιήσει περί τα 2/3 των μέσων επεξεργασίας του εγκεφάλου. Δεν είναι περίεργο λοιπόν που η ψευδαίσθηση της όρασης είναι τόσο πειστική. Μην απατάστε, η όραση είναι ψευδαίσθηση. Η συνέχεια εδώ:


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια