Mπορεί ένας δήμος στην ελληνική επικράτεια, μέσα στις συνθήκες της κρίσης, να αποδέχεται να καταβάλλει αμοιβές Ελλήνων καλλιτεχνών σε βουλγάρικη εταιρεία, γνωρίζοντας ότι έτσι συνεργεί σε φοροαποφυγή και απώλεια φόρων για το ελληνικό κράτος;
Κι όλα αυτά να γίνονται επιπλέον με την επίφαση της όποιας νομιμότητας. Δηλαδή να ανεβαίνουν οι αποφάσεις στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» μαζί και τα χρηματικά εντάλματα-πληρωμών με την υπογραφή του αρμόδιου επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια με αφορμή όσα απίστευτα αποκαλύφθηκαν στο τελευταίο για το 2015 δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ξάνθης, αναφορικά με τη συναυλία του Βασίλη Παπακωνσταντίνου που δόθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο των Γιορτών Παλιάς Ξάνθης του δήμου και τον τρόπο που καταβλήθηκε η αμοιβή των 16.500 ευρώ στον καλλιτέχνη. Καταθέτοντας όλα τα σχετικά στοιχεία, η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης που έφερε το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο, αποκάλυψε ότι η αμοιβή καταβλήθηκε για λογαριασμό του κ. Παπακωνσταντίνου σε νομικό πρόσωπο-εταιρεία στη Βουλγαρία!
«Πόσο θεμιτό και ηθικό είναι ο Δήμος Ξάνθης να αποδέχεται το Κέντρο Πολιτισμού του δήμου να καταβάλει σε βουλγάρικη εταιρεία τα δικαιώματα της συναυλίας του Βασίλη Παπακωνσταντίνου στις Γιορτές Παλιάς Ξάνθης, προφανώς για φορολογικούς λόγους;» ήταν το ερώτημα που έθεσε στη δημοτική αρχή ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης Θανάσης Ξυνίδης. Ο τελευταίος, που είναι δικηγόρος και αδερφός του πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ Σωκράτη Ξυνίδη και από εκείνους που εναντιώθηκαν και έφεραν στο φως από τους πρώτους τις παράνομες ανταλλαγές ακινήτων στην υπόθεση του Βατοπεδίου, τόνισε ότι είναι ανεπίτρεπτο να κάνει κάτι τέτοιο ο Δήμος Ξάνθης και ότι θα έπρεπε να μη δέχεται καλλιτέχνες που δεν εκπροσωπούνται από ελληνικές εταιρείες.
«Καταφύγιο»
Τα παραπάνω ερωτήματα δεν απαντήθηκαν ουσιαστικά ούτε εντός ούτε εκτός του δημοτικού συμβουλίου. Οι πληροφορίες φέρουν και άλλους Ελληνες καλλιτέχνες να εισπράττουν τις αμοιβές τους από δημόσιους φορείς και ιδιώτες μέσω βουλγάρικων εταιρειών για λόγους φοροαποφυγής. Επιπλέον για να ξεπερνούν με τον τρόπο αυτό και τα capital controls της ελληνικής πολιτείας και των ελληνικών τραπεζών, που δεν επιτρέπουν την εξαγωγή χρημάτων στο εξωτερικό πέραν των γνωστών ορίων.
Αφορμή για τη δημοσιοποίηση του θέματος της αμοιβής της συναυλίας του Β. Παπακωνσταντίνου ήταν η ανάρτηση στις 16/12/2015 στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» του εντάλματος πληρωμής του Κέντρου Πολιτισμού Δήμου Ξάνθης με αριθμό ΕΝΤ 32Β Γ.Π.Π-ΑΔΑ 64Ι9ΟΚ7Ε-7ΙΔ και θέμα «Διοργάνωση συναυλίας Παπακωνσταντίνου στα πλαίσια των Γιορτών Παλιάς Πόλης 2015». Σε αυτό ως δικαιούχος αναγράφεται (στα βουλγάρικα) μια εταιρεία της Βουλγαρίας -στα αγγλικά η ονομασία της είναι The Brain Co Southeast Europe Ltd- με βουλγάρικο ΑΦΜ (203356523). Οπως προκύπτει και από το ένταλμα πληρωμής που αναρτήθηκε από το μεικτό ποσό της συμφωνημένης αμοιβής που ήταν 16.500 έγιναν κρατήσεις μόνο 17 ευρώ, γιατί πρόκειται για νομικό πρόσωπο άλλου κράτους-μέλους της ΕΕ και αποδόθηκαν 16.483 ευρώ.
Σε περίπτωση που το νομικό πρόσωπο-εταιρεία ήταν ελληνικό, η νομοθεσία προβλέπει πρώτα απ' όλα κράτηση από τον Δήμο Ξάνθης ως φόρου το 20% του συνολικού ποσού, δηλαδή 3.300 ευρώ στη συγκεκριμένη περίπτωση, το οποίο αποδίδεται απευθείας στην Εφορία. Η φορολογία των εταιρειών στην Ελλάδα φτάνει και πάνω από το 40%, ενώ στη Βουλγαρία είναι μόλις στο 10%.
Οι παράγοντες της δημοτικής αρχής προσπάθησαν να απεκδυθούν των ευθυνών τους, με τον πρόεδρο του Κέντρου Πολιτισμού Π. Λύρατζη να υποστηρίζει ότι «εμείς δεν επιλέγουμε εταιρείες ή μάνατζερ, επιλέγουμε καλλιτέχνες. Με αυτούς συνεργάζεται ο Β. Παπακωνσταντίνου και είναι απολύτως νόμιμο». Ομως τίθεται και το σοβαρό ηθικό θέμα που δημιουργείται για τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Στην συναυλία της Ξάνθης έστελνε και πάλι... «Χαιρετίσματα στην εξουσία»: «Εγώ δεν θέλω... να αποφασίζω κεκλεισμένων των θυρών, είμαι απ’ αυτούς που πάντα μένουνε απέξω, γιατί δεν έχω ούτε γραβάτα ούτε παπιγιόν...». Ο καλλιτέχνης ξεσήκωνε το πλήθος με την επαναστατική χροιά των τραγουδιών του αλλά και με τις καυστικές ατάκες του. Κρεσέντο του ήταν το τραγούδι «Χαίρε υπουργέ», που αναφέρει πως «... μετανάστες έστειλες τα πιο καλά παιδιά σου. Ενα θα σου πω και τ' άλλα χάρισμά σου. Γ... τα υπουργεία σου, γ... και τα λεφτά σου».
Όπως επισημαίνεται, προηγήθηκαν της συναυλίας μια σειρά διαδικασίες που περιελάμβαναν τόσο την υποβολή της οικονομικής προσφοράς όσο και την υπογραφή ιδιωτικού συμφωνητικού στο οποίο θα έπρεπε να αναφέρεται επακριβώς ο συμβαλλόμενος -συγκεκριμένο νομικό πρόσωπο- καθώς και ο τρόπος πληρωμής.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΕΛΙΔΗΣ
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Κι όλα αυτά να γίνονται επιπλέον με την επίφαση της όποιας νομιμότητας. Δηλαδή να ανεβαίνουν οι αποφάσεις στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» μαζί και τα χρηματικά εντάλματα-πληρωμών με την υπογραφή του αρμόδιου επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια με αφορμή όσα απίστευτα αποκαλύφθηκαν στο τελευταίο για το 2015 δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ξάνθης, αναφορικά με τη συναυλία του Βασίλη Παπακωνσταντίνου που δόθηκε στις αρχές Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο των Γιορτών Παλιάς Ξάνθης του δήμου και τον τρόπο που καταβλήθηκε η αμοιβή των 16.500 ευρώ στον καλλιτέχνη. Καταθέτοντας όλα τα σχετικά στοιχεία, η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης που έφερε το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο, αποκάλυψε ότι η αμοιβή καταβλήθηκε για λογαριασμό του κ. Παπακωνσταντίνου σε νομικό πρόσωπο-εταιρεία στη Βουλγαρία!
«Πόσο θεμιτό και ηθικό είναι ο Δήμος Ξάνθης να αποδέχεται το Κέντρο Πολιτισμού του δήμου να καταβάλει σε βουλγάρικη εταιρεία τα δικαιώματα της συναυλίας του Βασίλη Παπακωνσταντίνου στις Γιορτές Παλιάς Ξάνθης, προφανώς για φορολογικούς λόγους;» ήταν το ερώτημα που έθεσε στη δημοτική αρχή ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης Θανάσης Ξυνίδης. Ο τελευταίος, που είναι δικηγόρος και αδερφός του πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ Σωκράτη Ξυνίδη και από εκείνους που εναντιώθηκαν και έφεραν στο φως από τους πρώτους τις παράνομες ανταλλαγές ακινήτων στην υπόθεση του Βατοπεδίου, τόνισε ότι είναι ανεπίτρεπτο να κάνει κάτι τέτοιο ο Δήμος Ξάνθης και ότι θα έπρεπε να μη δέχεται καλλιτέχνες που δεν εκπροσωπούνται από ελληνικές εταιρείες.
«Καταφύγιο»
Τα παραπάνω ερωτήματα δεν απαντήθηκαν ουσιαστικά ούτε εντός ούτε εκτός του δημοτικού συμβουλίου. Οι πληροφορίες φέρουν και άλλους Ελληνες καλλιτέχνες να εισπράττουν τις αμοιβές τους από δημόσιους φορείς και ιδιώτες μέσω βουλγάρικων εταιρειών για λόγους φοροαποφυγής. Επιπλέον για να ξεπερνούν με τον τρόπο αυτό και τα capital controls της ελληνικής πολιτείας και των ελληνικών τραπεζών, που δεν επιτρέπουν την εξαγωγή χρημάτων στο εξωτερικό πέραν των γνωστών ορίων.
Αφορμή για τη δημοσιοποίηση του θέματος της αμοιβής της συναυλίας του Β. Παπακωνσταντίνου ήταν η ανάρτηση στις 16/12/2015 στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» του εντάλματος πληρωμής του Κέντρου Πολιτισμού Δήμου Ξάνθης με αριθμό ΕΝΤ 32Β Γ.Π.Π-ΑΔΑ 64Ι9ΟΚ7Ε-7ΙΔ και θέμα «Διοργάνωση συναυλίας Παπακωνσταντίνου στα πλαίσια των Γιορτών Παλιάς Πόλης 2015». Σε αυτό ως δικαιούχος αναγράφεται (στα βουλγάρικα) μια εταιρεία της Βουλγαρίας -στα αγγλικά η ονομασία της είναι The Brain Co Southeast Europe Ltd- με βουλγάρικο ΑΦΜ (203356523). Οπως προκύπτει και από το ένταλμα πληρωμής που αναρτήθηκε από το μεικτό ποσό της συμφωνημένης αμοιβής που ήταν 16.500 έγιναν κρατήσεις μόνο 17 ευρώ, γιατί πρόκειται για νομικό πρόσωπο άλλου κράτους-μέλους της ΕΕ και αποδόθηκαν 16.483 ευρώ.
Σε περίπτωση που το νομικό πρόσωπο-εταιρεία ήταν ελληνικό, η νομοθεσία προβλέπει πρώτα απ' όλα κράτηση από τον Δήμο Ξάνθης ως φόρου το 20% του συνολικού ποσού, δηλαδή 3.300 ευρώ στη συγκεκριμένη περίπτωση, το οποίο αποδίδεται απευθείας στην Εφορία. Η φορολογία των εταιρειών στην Ελλάδα φτάνει και πάνω από το 40%, ενώ στη Βουλγαρία είναι μόλις στο 10%.
Οι παράγοντες της δημοτικής αρχής προσπάθησαν να απεκδυθούν των ευθυνών τους, με τον πρόεδρο του Κέντρου Πολιτισμού Π. Λύρατζη να υποστηρίζει ότι «εμείς δεν επιλέγουμε εταιρείες ή μάνατζερ, επιλέγουμε καλλιτέχνες. Με αυτούς συνεργάζεται ο Β. Παπακωνσταντίνου και είναι απολύτως νόμιμο». Ομως τίθεται και το σοβαρό ηθικό θέμα που δημιουργείται για τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Στην συναυλία της Ξάνθης έστελνε και πάλι... «Χαιρετίσματα στην εξουσία»: «Εγώ δεν θέλω... να αποφασίζω κεκλεισμένων των θυρών, είμαι απ’ αυτούς που πάντα μένουνε απέξω, γιατί δεν έχω ούτε γραβάτα ούτε παπιγιόν...». Ο καλλιτέχνης ξεσήκωνε το πλήθος με την επαναστατική χροιά των τραγουδιών του αλλά και με τις καυστικές ατάκες του. Κρεσέντο του ήταν το τραγούδι «Χαίρε υπουργέ», που αναφέρει πως «... μετανάστες έστειλες τα πιο καλά παιδιά σου. Ενα θα σου πω και τ' άλλα χάρισμά σου. Γ... τα υπουργεία σου, γ... και τα λεφτά σου».
Όπως επισημαίνεται, προηγήθηκαν της συναυλίας μια σειρά διαδικασίες που περιελάμβαναν τόσο την υποβολή της οικονομικής προσφοράς όσο και την υπογραφή ιδιωτικού συμφωνητικού στο οποίο θα έπρεπε να αναφέρεται επακριβώς ο συμβαλλόμενος -συγκεκριμένο νομικό πρόσωπο- καθώς και ο τρόπος πληρωμής.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΕΛΙΔΗΣ
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια