Sponsor

ATHENS WEATHER

Σε παγκόσμιο ντόμινο εξελίσσεται το ζήτημα των κινητήρων του ομίλου VW

Διεθνείς διαστάσεις λαμβάνει το ζήτημα της VW, μετά την αποκάλυψη των αρμόδιων αμερικανικών αρχών ότι εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα VW και Audi στις ΗΠΑ που εξοπλίζονται με μοτέρ πετρελαίου TDI 2,0 λίτρων διέθεταν λογισμικό που μπορούσε να παραποιεί τα μεγέθη εκπομπής ρύπων κατά τους ελέγχους έγκρισης τύπου.

Για την ακρίβεια, ο γερμανικός όμιλος ο οποίος παραδέχτηκε την παραπάνω πρακτική, ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων που διαθέτουν το συγκεκριμένο λογισμικό ανέρχεται σε 11 εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο.

Ήδη ο όμιλος VW, έχει σταματήσει τις πωλήσεις των αυτοκινήτων Audi και VW με κινητήρες TDI 2,0 λίτρων στις ΗΠΑ, ενώ έχει επίσης υπολογίσει ένα ποσό της τάξης των 6,5 δις ευρώ, προκειμένου να καλύψει πιθανές ζημιές που θα προκύψουν από το συγκεκριμένο ζήτημα.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ήδη συγκληθεί το Δ.Σ. του ομίλου για την Τετάρτη 23/9 το οποίο θα κληθεί να λάβει αποφάσεις για την αντιμετώπιση του ζητήματος σε παγκόσμιο επίπεδο και καθώς πληθαίνουν οι φωνές σε παγκόσμιο επίπεδο που καλούν να ελεγχθεί το ζήτημα.

Αναλυτικότερα, ήδη Γαλλία και Ιταλία διαμηνύουν ότι κρίνουν απαραίτητη τη διεξαγωγή έρευνας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η δε Νότια Κορέα καλεί τους εκπροσώπους της εταιρείας για συνομιλίες ενώ ανακοίνωσε ελέγχους σε αυτοκίνητα VW και Audi.

Για να «καθησυχάσουμε» τους πολίτες είναι «απαραίτητο» να διεξαχθούν έλεγχοι και στις άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσε ο γάλλος υπουργός Οικονομικών Michel Sapin στο γαλλικό ραδιοσταθμό Europe 1.

«Είμαστε σε μια ευρωπαϊκή αγορά, με ευρωπαϊκούς κανόνες και αυτοί θα πρέπει να γίνονται σεβαστοί», απάντησε συγκεκριμένα σε σχετική ερώτηση για το κατά πόσο κρίνει απαραίτητο να διεξαχθεί έρευνα για εξαπάτηση στην Ευρώπη ή στη Γαλλία μετά τις αποκαλύψεις που οδήγησαν την μετοχή της VW σε χαμηλό τριετίας στην Φρανκφούρτη.

«Μόνον και μόνο για να καθησυχάσουμε τους μεν και τους δε, μου φαίνεται ότι είναι απαραίτητο να το κάνουμε και για τους γάλλους κατασκευαστές», πρόσθεσε ο M. Sapin, διευκρινίζοντας ωστόσο, ότι δεν έχει «κανέναν ιδιαίτερο λόγο να πιστεύει ότι οι γάλλοι κατασκευαστές συμπεριφέρθηκαν όπως o γερμανικός όμιλος».

Είναι σημαντικό να δράσουμε «στον τομέα αυτόν που είναι πολύ σημαντικός καθώς αφορά την ρύπανση της ατμόσφαιρας», υπογράμμισε ο γάλλος υπουργός Οικονομικών, εξηγώντας ότι «δεν πρόκειται για μικροπράγματα, δεν είναι θέμα ταχύτητας ή ποιότητας του δέρματος, αφορά πραγματικά αυτό που κάνουμε για να αποφύγουμε να δηλητηριάζονται οι άνθρωποι από την μόλυνση».

Το ιταλικό υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε από την πλευρά του ότι θα ανοίξει έρευνα και θα ζητήσει εξηγήσεις από το γερμανικό όμιλο και την Ομοσπονδιακή Αρχή Οδικής Κυκλοφορίας (KBA). Το υπουργείο, εκφράζοντας «ανησυχία» για το θέμα, επιθυμεί να γνωρίζει «εάν οι ίδιες παράνομες ενέργειες, που έγιναν στις ΗΠΑ, όπου οι κανονισμοί έγκρισης τύπου είναι διαφορετικοί, έχουν γίνει και σε ό,τι αφορά τις εγκρίσεις τύπου στην Ευρώπη και κατά πόσο τα οχήματα διατέθηκαν στην Ιταλία».

Την ίδια ώρα στην Ασία, το υπουργείο Περιβάλλοντος της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι οι εκπρόσωποι τής γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας εκλήθησαν από τις αρμόδιες αρχές για διευκρινίσεις.

«Καλέσαμε τους εκπροσώπους και τους μηχανικούς του ομίλου VW σε συνάντηση στο υπουργείο αύριο το απόγευμα», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο αναπληρωτής διευθυντής του υπουργείου Park Pan Yiou. «Θα αρχίσουμε ήδη από τον επόμενο μήνα να κάνουμε ελέγχους και θα ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα στα τέλη του Νοεμβρίου», πρόσθεσε διευκρινίζοντας ωστόσο ότι είναι πολύ νωρίς ακόμη για να μιλήσει για την ενδεχόμενη επιβολή κυρώσεων στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Από τα πέντε μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με το συγκεκριμένο λογισμικό και έχουν πωληθεί στις ΗΠΑ, τέσσερα έχουν εισαχθεί στη Νότια Κορέα. Έτσι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις περίπου 59.000 τέτοια οχήματα κυκλοφορούν στη χώρα όπως διευκρίνισε ο Park Pan Yiou.

Σύννεφα μαζεύονται και στη «γενέτειρα» του ομίλου όπου οι γερμανικές αρχές έδωσαν εντολή για την άμεση διεξαγωγή «ενδελεχών ελέγχων στα μοντέλα με πετρελαιοκινητήρες του ομίλου VW».

Επιπλέον, ο γερμανός αντικαγκελάριος Sigmar Gabriel εξέφρασε τον φόβο ότι το σκάνδαλο «μπορεί να βλάψει τη δικαιολογημένα εξαιρετική φήμη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας».

Στις ΗΠΑ από όπου ξεκίνησε το ζήτημα οι αρμόδιες αρχές φέρονται ήδη, σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης, να έχουν ξεκινήσει έρευνα για τυχόν ποινικές ευθύνες της κατασκευάστριας εταιρείας.

Υπενθυμίζεται ότι το ζήτημα ξεκίνησε όταν οι αρμόδιες αμερικανικές αρχές αποκάλυψαν ότι 482.000 VW Beetle, Golf, Jetta και Audi A3 μοντέλα των ετών 2009-2015 και VW Passat (μοντέλο 2014 και 2015) με δίλιτρους TDI κινητήρες, ήταν εξοπλισμένα με λογισμικό που μπορούσε να αναγνωρίσει της διαδικασία ελέγχου  και να παρέμβει, περιορίζοντας από 10 έως 40 φορές τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου.

Ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στις ΗΠΑ, ο Michael Horn, παραδέχθηκε ότι «τα έκαναν θάλασσα» και δεσμεύτηκε να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη των αμερικανών καταναλωτών.

Στην επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε για το θέμα, ο Martin Winterkorn επικεφαλής του ομίλου VW, αναφέρει: «Θέλω να εκφράσω τη βαθιά λύπη μου που προδώσαμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας και του κοινού», προαναγγέλλοντας εσωτερική έρευνα στον όμιλο και προσθέτοντας ότι: «θα πράξουμε τα απαραίτητα προκειμένου να αναστρέψουμε τη ζημιά που προκλήθηκε».

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι παράλληλα με τον αντίκτυπο του σκανδάλου σε επίπεδο «εικόνας» του ομίλου αλλά και από την απώλεια πωλήσεων των εκδόσεων με δίλιτρους ΤDI, ο όμιλος VW είναι αντιμέτωπος στις ΗΠΑ με πρόστιμο 18 δις δολαρίων καθώς η αμερικανική νομοθεσία προβλέπει πρόστιμο 37.500 δολαρίων για κάθε αυτοκίνητο.


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.




Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια