Καθώς η αγορά smartphones οδεύει ολοταχώς προς τα 2 δις χρήστες, η πρωτοκαθεδρία της Apple αμφισβητείται έμπρακτα απο τη Google και τα κινητά της με λειτουργικό Android.
Του Κώστα Φαρμάκη
Βγήκα από το σπίτι αφού τσέκαρα τον καιρό στο κινητό µου µε το Accuweather. Το «Επόµενο Λεωφορείο», η εφαρµογή που µε πληροφορούσε για τα δροµολόγια, έλεγε πως το επόµενο περνάει σε 8 λεπτά. Από τα ηχεία ενός αυτοκινήτου ακουγόταν ένα
τραγούδι που µου άρεσε, αλλά δεν το ήξερα· έστρεψα τη συσκευή προς τα εκεί και στην οθόνη εµφανίστηκε ο τίτλος του µέσω του SoundHunter. Στη διαδροµή ξεφύλλισα το Flipboard -ηλεκτρονικό περιοδικό- και, ενώ έπαιζα «επιτραπέζιο» Reversi, το τηλέφωνο µε ειδοποίησε να κατέβω· πλησίαζα στη στάση µου. «Να τηλεφωνήσω στον ασφαλιστή», έγραψα στο πρόγραµµα σηµειώσεων, και αυτό έσωσε απευθείας το ψηφιακό post-it στον υπολογιστή και στην ταµπλέτα µου µέσω Internet. Το βράδυ έχω ραντεβού κάπου στον Πειραιά, αλλά δεν ρώτησα για κατευθύνσεις· θα µε πάει το πρόγραµµα GPS και µάλιστα µε ακρίβεια µέτρου.
Σκηνές σαν αυτή είναι πια µέρος της καθηµερινότητας εκατοµµυρίων ανθρώπων. Με την αποφασιστική συµβολή της Apple, που επέτρεψε σε χιλιάδες εφαρµογές τρίτων να εγκατασταθούν στα κινητά της, και στη συνέχεια της Google, που τις έκανε «κτήµα» του καθενός, 1,5 δισ. χρήστες έχουν πρόσβαση σε αυτές τις υπηρεσίες και ο αριθµός τους µεγαλώνει κατά 2 εκατ. κάθε ηµέρα.
Πριν από λίγες εβδοµάδες, ο CEO της Apple Τιµ Κουκ ανακοίνωσε πως από το App Store -το ηλεκτρονικό της κατάστηµα, απ’ όπου οι χρήστες µπορούν να αγοράσουν ή να πάρουν δωρεάν ψηφιακό υλικό για τα κινητά τους- έχουν «κατεβεί» 50 δισ. εφαρµογές σε 5 χρόνια. Νούµερο συγκλονιστικό, που καταδεικνύει την κυρίαρχη θέση της Apple στον τοµέα των κινητών εφαρµογών, αλλά που λέει µόνο τη µισή αλήθεια. Το «αντίπαλον δέος» της, το σχεδόν εξίσου δηµοφιλές Play Store της Google, την ξεπέρασε σε µηνιαία downloads τον Ιούλιο και έχει βάλει πλώρη να την υποσκελίσει σε κάθε τοµέα που µπορεί να µετρηθεί, απειλώντας ακόµα και την πρωτοκαθεδρία της στα κέρδη.
Δύο διαφορετικές φιλοσοφίες
Με την πρώτη µατιά, ο πόλεµος των δύο «οικοσυστηµάτων» µοιάζει να είναι υπόθεση του ποιος θα πουλήσει περισσότερα κινητά. Οµως αυτό είναι µόνο το µέσο. Η Google είναι εταιρεία αναζήτησης. Εισπράττει χρήµατα τοποθετώντας διαφηµίσεις στις σελίδες των προϊόντων της και προβάλλοντας συνεργαζόµενες επιχειρήσεις στα αποτελέσµατα. Οσο περισσότεροι χρήστες κρατούν τα κινητά της, τόσο περισσότερα «µάτια» θα έχει να πουλήσει στους διαφηµιζοµένους. Το Play Store είναι το µέσο για να προσελκύσει όλα αυτά τα µάτια. Η Apple είναι εταιρεία κατασκευής (φορητών κυρίως) συσκευών -τηλέφωνα, ταµπλέτες, λάπτοπ, music players, επιτραπέζιοι υπολογιστές κ.ά.- και κερδίζει από την πώλησή τους. Το App Store είναι το µέσο για να τα κάνει ελκυστικότερα.
Οι διαφορές δεν σταµατούν εδώ. Οι συσκευές Android καλύπτουν όλο το φάσµα τιµών (στην Ελλάδα βρίσκει κανείς πάνω από 70 µοντέλα διάφορων εταιρειών, που ξεκινούν από 100 ευρώ και φτάνουν τα 750), ενώ το iPhone τελευταίας γενιάς κοστίζει από 739 έως 976 ευρώ. Είναι φανερό ότι η Apple στοχεύει απευθείας και µόνο στην premium κατηγορία, επιλογή που αποδίδει, καθώς η ίδια καρπώνεται το 50% των κερδών της παγκόσµιας αγοράς smartphones, αν και κατέχει µόλις το 18% των πωλήσεων. Ωστόσο, η ψαλίδα αυτή µειώνεται συνεχώς, καθώς η Google διευρύνει τη βάση των πελατών της και µάλιστα πρόσφατα παρουσίασε το δικό της Moto X, το δεύτερο κινητό (µετά το Nexus) που φέρει το λογότυπό της, στοχεύοντας σε έσοδα και από την πώληση hardware.
Τέλος, η διαφορετική φιλοσοφία γίνεται φανερή και σε άλλη τους µία επιλογή: η Apple κατασκευάζει ένα µόνο µοντέλο κινητού και ελέγχει απόλυτα ποιες εφαρµογές θα γίνουν διαθέσιµες στο App Store. Η Google παραχωρεί την άδεια χρήσης του Android σε όποιον θέλει (µόνο η Samsung λανσάρει 37 µοντέλα µε αυτό, παροµοίως οι ΗTC, Sony, LG κ.λπ.) και έχει «χαλαρότερους» κανόνες στο Play Store.
Εκεί που συµφωνούν όλοι οι κατασκευαστές είναι στο ότι δεν χρειάζεται πια να προσφέρουν ένα τηλέφωνο που τα κάνει όλα και καλύπτει εξαρχής κάθε ανάγκη. Το φτιάχνουν έτσι ώστε να µπορούν να «τρέξουν» σε αυτό όσο γίνεται περισσότερα προγράµµατα, ενώ -ταυτόχρονα- προσπαθούν να προσελκύσουν στην πλατφόρµα τους ανεξάρτητους προγραµµατιστές, πρόθυµους να γεµίσουν το κατάστηµα µε εφαρµογές που θα γίνουν δέλεαρ για τον τελικό αγοραστή. Πρόσφατα στην αγορά είχαµε την είσοδο της Microsoft (µε «πακέτο» συσκευής και Windows), της Amazon (που πωλεί εφαρµογές Android στο δικό της κατάστηµα), αλλά και της Blackberry.
Εφαρµογές για τα πάντα
Αν ερευνήσει κάποιος τα smartphones των περισσότερων χρηστών, θα διαπιστώσει πως η πλειονότητα των εφαρµογών δεν υπήρχε στο κινητό τους όταν το αγόρασαν· οι περισσότερες εγκαταστάθηκαν εκ των υστέρων. Εφαρµογές για τον καιρό, για τις συγκοινωνίες, για µουσική, για ενηµέρωση, για πλοήγηση µε GPS, παιχνίδια, δεν υπάρχει τέλος. Είναι όλα καρπός της προσπάθειας της παγκόσµιας κοινότητας προγραµµατιστών που αναπτύσσουν εφαρµογές για τις δύο πλατφόρµες και τις βλέπουν ως ευκαιρία να κάνουν πράξη τις ιδέες και να αναπτύξουν τα ταλέντα τους. Ωστόσο, δεν είναι και τόσο πολλοί όσοι θα περίµενε κανείς. Για 1,5 δισ. χρήστες smartphones στον κόσµο, υπάρχουν µόλις 430.000 developers. Ελάχιστοι από αυτούς βγάζουν καλά χρήµατα και σπάνια κάποιος ανεξάρτητος θα βρεθεί στις πρώτες θέσεις των διαδικτυακών καταστηµάτων. Το παιχνίδι και εδώ είναι στα χέρια των µεγάλων καθώς 50% των εσόδων κατευθύνεται σε µόλις 25 εταιρείες. Πράγµα φυσικό, αφού οι καλύτερες, πιο εντυπωσιακές και χρήσιµες εφαρµογές δηµιουργούνται από µεγάλες οµάδες. Οπως ακριβώς συµβαίνει και στο ποδόσφαιρο, µε το οποίο ασχολούνται εκατοµµύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσµο, αλλά οι ακριβοπληρωµένοι άσοι είναι µερικές δεκάδες.
Μάχη για... τα µάτια µας
Η εικόνα των ανθρώπων που περπατούν στο δρόµο ή κάθονται στο πάρκο έχοντας τα µάτια «καρφωµένα» στα κινητά τους δεν διέφυγε της προσοχής των διαφηµιστών, που διέγνωσαν µια πρώτης τάξεως ευκαιρία να φτάσουν στον καταναλωτή µέσω της συσκευής που αυτός δεν αποχωρίζεται ποτέ. Εισιτήρια κινηµατογράφου, κουπόνια αγορών, ηλεκτρονικές πληρωµές, πληροφόρηση, επικοινωνία, προσφορές, η τάση είναι τα πάντα να περνούν από το κινητό. Σύµφωνα µε τον ιδρυτή της Google, Λάρι Πέιτζ, κάθε ηµέρα πωλούνται 1,5 εκατ. συσκευές µε Android (η πλειονότητά τους στην Ασία), ενώ, σύµφωνα µε έρευνες, οι νέοι περνούν πλέον περισσότερο χρόνο κοιτάζοντας την οθόνη τους παρά τηλεόραση. Ολα αυτά µεταφράζονται σε πιθανά έσοδα για τους κατασκευαστές κινητών, τους πωλητές εφαρµογών και υπηρεσιών, έναν ολόκληρο κόσµο που φιλοδοξεί να πάρει λίγα σεντς από τους δισεκατοµµύρια χρήστες smartphones. Η αγορά είναι έτοιµη, αλλά ποιος θα κερδίσει; Εκείνος που θα «νοικιάσει» τα µάτια τους στους διαφηµιστές ή εκείνος που θα τους πουλήσει τις περισσότερες συσκευές; Τα στοιχήµατα έχουν ήδη µπει. <
Οι συσκευές µε Android καλύπτουν όλο το φάσµα τιµών µε κινητά από 100 ευρώ, ενώ η Apple απευθύνεται αποκλειστικά στην premium κατηγορία και καρπώνεται το 50% των κερδών της αγοράς smartphones.
Το Android είναι πιο προσιτό για τον δηµιουργό
Αλέξανδρος Αθανασόπουλος
Μηχανικός λογισµικού, δηµιουργός εφαρµογών Android
Επέλεξα να ασχοληθώ µε το Android επειδή γνώριζα ήδη τη γλώσσα προγραµµατισµού του, αλλά κι επειδή είναι πιο προσιτό για τον devepoler. Για το δικαίωµα να «ανεβάζω» εφαρµογές µου στο ηλεκτρονικό κατάστηµα πλήρωσα 25 δολάρια εφάπαξ και δεν χρειάστηκε να αγοράσω έξτρα εξοπλισµό ούτε προγράµµατα. Η εφαρµογή «Το Επόµενο Λεωφορείο», που έχω δηµιουργήσει, καταγράφει τα δροµολόγια των αθηναϊκών ΜΜΜ (λεωφορεία, τραµ, τρόλεϊ, µετρό, προαστιακός) και προβλέπει µε ακρίβεια την άφιξη του επόµενου οχήµατος. Επιπλέον, παρακολουθεί τη διαδροµή σας και σας ειδοποιεί να κατεβείτε στον προορισµό σας. Την έχουν κατεβάσει σχεδόν 10.000 χρήστες. Τη διαθέτω δωρεάν επειδή θεωρώ σηµαντικότερο να φτάσει σε όσο γίνεται περισσότερους παρά να κυνηγάω τα έσοδα.
Σε αυτήν έχω αφιερώσει δεκάδες ώρες και θα αφιερώσω πολλές ακόµη.
Το συναρπαστικό µε τα smartphones είναι πως το κινητό σου µπορεί να χρησιµοποιηθεί για µια εφαρµογή που δεν υπήρχε την ηµέρα της κυκλοφορίας του, κάτι που ο δηµιουργός του δεν φαντάστηκε.
Καταστήµατα σαν της Google και της Apple εξισορροπούν το πεδίο και έτσι ο «µικρός» προγραµµατιστής έχει την ευκαιρία να προωθήσει τη δουλειά του σε πολύ κόσµο ή να βρει καλύτερη εργασία.
Η Apple πιο επικερδής για τον προγραµµατιστή
Θεόδωρος Κουλαράς
Προγραµµατιστής,
δηµιουργός εφαρµογών iOS
Αρχισα να ασχολούµαι µε τις εφαρµογές από το 2008 και έχω «ανεβάσει» οκτώ από αυτές στο App Store, οι οποίες έχουν δεκάδες χιλιάδες downloads. Για να γράψεις εφαρµογές για την Apple, πληρώνεις 99 δολάρια το χρόνο και πρέπει να διαθέτεις υπολογιστή Mac, iPhone, καθώς και τα σχετικά προγράµµατα. Οµως, η υποστήριξη που έχεις από την εταιρεία είναι σηµαντική, ουσιαστικά λειτουργούν µαζί σου.
Στην Ελλάδα δεν πρέπει να είµαστε πάνω από 100 άτοµα που ασχολούµαστε σοβαρά µε το iOS. Αλλωστε, δεν µπορείς να βγάλεις αποκλειστικά ελληνικές εφαρµογές· η αγορά είναι πολύ µικρή για να σε ζήσει και εκτιµώ πως οι µισοί κάτοχοι smartphone δεν µπαίνουν ποτέ στο ηλεκτρονικό τους κατάστηµα.
Η εφαρµογή µου που «παίζει» αυτόν τον καιρό στο App Store είναι το Swipy. Γράφεις µια σηµείωση στο iPhone, κάτι που θέλεις να θυµηθείς, και µε ένα απλό «σύρσιµο» του δαχτύλου στην οθόνη, αυτή σώζεται αυτόµατα στο e-mail σου. Παλαιότερα, το BatteryFull+ -που σε ειδοποιεί για το πότε ολοκληρώθηκε η φόρτιση της συσκευής σου- µπήκε στις 100 δηµοφιλέστερες εφαρµογές σε 43 χώρες.
Η πλατφόρµα της Apple είναι πιο επικερδής για τον προγραµµατιστή, επειδή έχει περισσότερες επί πληρωµή εφαρµογές και οι χρήστες της είναι πιο πρόθυµοι να τις πληρώσουν. Επιπλέον, όλο και περισσότερες εταιρείες ενδιαφέρονται να «µπουν» στα κινητά και στις ταµπλέτες. Οι ευκαιρίες θα είναι πολλές για όλους.
Πηγή: portal.kathimerini.gr
Του Κώστα Φαρμάκη
Βγήκα από το σπίτι αφού τσέκαρα τον καιρό στο κινητό µου µε το Accuweather. Το «Επόµενο Λεωφορείο», η εφαρµογή που µε πληροφορούσε για τα δροµολόγια, έλεγε πως το επόµενο περνάει σε 8 λεπτά. Από τα ηχεία ενός αυτοκινήτου ακουγόταν ένα
τραγούδι που µου άρεσε, αλλά δεν το ήξερα· έστρεψα τη συσκευή προς τα εκεί και στην οθόνη εµφανίστηκε ο τίτλος του µέσω του SoundHunter. Στη διαδροµή ξεφύλλισα το Flipboard -ηλεκτρονικό περιοδικό- και, ενώ έπαιζα «επιτραπέζιο» Reversi, το τηλέφωνο µε ειδοποίησε να κατέβω· πλησίαζα στη στάση µου. «Να τηλεφωνήσω στον ασφαλιστή», έγραψα στο πρόγραµµα σηµειώσεων, και αυτό έσωσε απευθείας το ψηφιακό post-it στον υπολογιστή και στην ταµπλέτα µου µέσω Internet. Το βράδυ έχω ραντεβού κάπου στον Πειραιά, αλλά δεν ρώτησα για κατευθύνσεις· θα µε πάει το πρόγραµµα GPS και µάλιστα µε ακρίβεια µέτρου.
Σκηνές σαν αυτή είναι πια µέρος της καθηµερινότητας εκατοµµυρίων ανθρώπων. Με την αποφασιστική συµβολή της Apple, που επέτρεψε σε χιλιάδες εφαρµογές τρίτων να εγκατασταθούν στα κινητά της, και στη συνέχεια της Google, που τις έκανε «κτήµα» του καθενός, 1,5 δισ. χρήστες έχουν πρόσβαση σε αυτές τις υπηρεσίες και ο αριθµός τους µεγαλώνει κατά 2 εκατ. κάθε ηµέρα.
Πριν από λίγες εβδοµάδες, ο CEO της Apple Τιµ Κουκ ανακοίνωσε πως από το App Store -το ηλεκτρονικό της κατάστηµα, απ’ όπου οι χρήστες µπορούν να αγοράσουν ή να πάρουν δωρεάν ψηφιακό υλικό για τα κινητά τους- έχουν «κατεβεί» 50 δισ. εφαρµογές σε 5 χρόνια. Νούµερο συγκλονιστικό, που καταδεικνύει την κυρίαρχη θέση της Apple στον τοµέα των κινητών εφαρµογών, αλλά που λέει µόνο τη µισή αλήθεια. Το «αντίπαλον δέος» της, το σχεδόν εξίσου δηµοφιλές Play Store της Google, την ξεπέρασε σε µηνιαία downloads τον Ιούλιο και έχει βάλει πλώρη να την υποσκελίσει σε κάθε τοµέα που µπορεί να µετρηθεί, απειλώντας ακόµα και την πρωτοκαθεδρία της στα κέρδη.
Δύο διαφορετικές φιλοσοφίες
Με την πρώτη µατιά, ο πόλεµος των δύο «οικοσυστηµάτων» µοιάζει να είναι υπόθεση του ποιος θα πουλήσει περισσότερα κινητά. Οµως αυτό είναι µόνο το µέσο. Η Google είναι εταιρεία αναζήτησης. Εισπράττει χρήµατα τοποθετώντας διαφηµίσεις στις σελίδες των προϊόντων της και προβάλλοντας συνεργαζόµενες επιχειρήσεις στα αποτελέσµατα. Οσο περισσότεροι χρήστες κρατούν τα κινητά της, τόσο περισσότερα «µάτια» θα έχει να πουλήσει στους διαφηµιζοµένους. Το Play Store είναι το µέσο για να προσελκύσει όλα αυτά τα µάτια. Η Apple είναι εταιρεία κατασκευής (φορητών κυρίως) συσκευών -τηλέφωνα, ταµπλέτες, λάπτοπ, music players, επιτραπέζιοι υπολογιστές κ.ά.- και κερδίζει από την πώλησή τους. Το App Store είναι το µέσο για να τα κάνει ελκυστικότερα.
Οι διαφορές δεν σταµατούν εδώ. Οι συσκευές Android καλύπτουν όλο το φάσµα τιµών (στην Ελλάδα βρίσκει κανείς πάνω από 70 µοντέλα διάφορων εταιρειών, που ξεκινούν από 100 ευρώ και φτάνουν τα 750), ενώ το iPhone τελευταίας γενιάς κοστίζει από 739 έως 976 ευρώ. Είναι φανερό ότι η Apple στοχεύει απευθείας και µόνο στην premium κατηγορία, επιλογή που αποδίδει, καθώς η ίδια καρπώνεται το 50% των κερδών της παγκόσµιας αγοράς smartphones, αν και κατέχει µόλις το 18% των πωλήσεων. Ωστόσο, η ψαλίδα αυτή µειώνεται συνεχώς, καθώς η Google διευρύνει τη βάση των πελατών της και µάλιστα πρόσφατα παρουσίασε το δικό της Moto X, το δεύτερο κινητό (µετά το Nexus) που φέρει το λογότυπό της, στοχεύοντας σε έσοδα και από την πώληση hardware.
Τέλος, η διαφορετική φιλοσοφία γίνεται φανερή και σε άλλη τους µία επιλογή: η Apple κατασκευάζει ένα µόνο µοντέλο κινητού και ελέγχει απόλυτα ποιες εφαρµογές θα γίνουν διαθέσιµες στο App Store. Η Google παραχωρεί την άδεια χρήσης του Android σε όποιον θέλει (µόνο η Samsung λανσάρει 37 µοντέλα µε αυτό, παροµοίως οι ΗTC, Sony, LG κ.λπ.) και έχει «χαλαρότερους» κανόνες στο Play Store.
Εκεί που συµφωνούν όλοι οι κατασκευαστές είναι στο ότι δεν χρειάζεται πια να προσφέρουν ένα τηλέφωνο που τα κάνει όλα και καλύπτει εξαρχής κάθε ανάγκη. Το φτιάχνουν έτσι ώστε να µπορούν να «τρέξουν» σε αυτό όσο γίνεται περισσότερα προγράµµατα, ενώ -ταυτόχρονα- προσπαθούν να προσελκύσουν στην πλατφόρµα τους ανεξάρτητους προγραµµατιστές, πρόθυµους να γεµίσουν το κατάστηµα µε εφαρµογές που θα γίνουν δέλεαρ για τον τελικό αγοραστή. Πρόσφατα στην αγορά είχαµε την είσοδο της Microsoft (µε «πακέτο» συσκευής και Windows), της Amazon (που πωλεί εφαρµογές Android στο δικό της κατάστηµα), αλλά και της Blackberry.
Εφαρµογές για τα πάντα
Αν ερευνήσει κάποιος τα smartphones των περισσότερων χρηστών, θα διαπιστώσει πως η πλειονότητα των εφαρµογών δεν υπήρχε στο κινητό τους όταν το αγόρασαν· οι περισσότερες εγκαταστάθηκαν εκ των υστέρων. Εφαρµογές για τον καιρό, για τις συγκοινωνίες, για µουσική, για ενηµέρωση, για πλοήγηση µε GPS, παιχνίδια, δεν υπάρχει τέλος. Είναι όλα καρπός της προσπάθειας της παγκόσµιας κοινότητας προγραµµατιστών που αναπτύσσουν εφαρµογές για τις δύο πλατφόρµες και τις βλέπουν ως ευκαιρία να κάνουν πράξη τις ιδέες και να αναπτύξουν τα ταλέντα τους. Ωστόσο, δεν είναι και τόσο πολλοί όσοι θα περίµενε κανείς. Για 1,5 δισ. χρήστες smartphones στον κόσµο, υπάρχουν µόλις 430.000 developers. Ελάχιστοι από αυτούς βγάζουν καλά χρήµατα και σπάνια κάποιος ανεξάρτητος θα βρεθεί στις πρώτες θέσεις των διαδικτυακών καταστηµάτων. Το παιχνίδι και εδώ είναι στα χέρια των µεγάλων καθώς 50% των εσόδων κατευθύνεται σε µόλις 25 εταιρείες. Πράγµα φυσικό, αφού οι καλύτερες, πιο εντυπωσιακές και χρήσιµες εφαρµογές δηµιουργούνται από µεγάλες οµάδες. Οπως ακριβώς συµβαίνει και στο ποδόσφαιρο, µε το οποίο ασχολούνται εκατοµµύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσµο, αλλά οι ακριβοπληρωµένοι άσοι είναι µερικές δεκάδες.
Μάχη για... τα µάτια µας
Η εικόνα των ανθρώπων που περπατούν στο δρόµο ή κάθονται στο πάρκο έχοντας τα µάτια «καρφωµένα» στα κινητά τους δεν διέφυγε της προσοχής των διαφηµιστών, που διέγνωσαν µια πρώτης τάξεως ευκαιρία να φτάσουν στον καταναλωτή µέσω της συσκευής που αυτός δεν αποχωρίζεται ποτέ. Εισιτήρια κινηµατογράφου, κουπόνια αγορών, ηλεκτρονικές πληρωµές, πληροφόρηση, επικοινωνία, προσφορές, η τάση είναι τα πάντα να περνούν από το κινητό. Σύµφωνα µε τον ιδρυτή της Google, Λάρι Πέιτζ, κάθε ηµέρα πωλούνται 1,5 εκατ. συσκευές µε Android (η πλειονότητά τους στην Ασία), ενώ, σύµφωνα µε έρευνες, οι νέοι περνούν πλέον περισσότερο χρόνο κοιτάζοντας την οθόνη τους παρά τηλεόραση. Ολα αυτά µεταφράζονται σε πιθανά έσοδα για τους κατασκευαστές κινητών, τους πωλητές εφαρµογών και υπηρεσιών, έναν ολόκληρο κόσµο που φιλοδοξεί να πάρει λίγα σεντς από τους δισεκατοµµύρια χρήστες smartphones. Η αγορά είναι έτοιµη, αλλά ποιος θα κερδίσει; Εκείνος που θα «νοικιάσει» τα µάτια τους στους διαφηµιστές ή εκείνος που θα τους πουλήσει τις περισσότερες συσκευές; Τα στοιχήµατα έχουν ήδη µπει. <
Οι συσκευές µε Android καλύπτουν όλο το φάσµα τιµών µε κινητά από 100 ευρώ, ενώ η Apple απευθύνεται αποκλειστικά στην premium κατηγορία και καρπώνεται το 50% των κερδών της αγοράς smartphones.
Το Android είναι πιο προσιτό για τον δηµιουργό
Αλέξανδρος Αθανασόπουλος
Μηχανικός λογισµικού, δηµιουργός εφαρµογών Android
Επέλεξα να ασχοληθώ µε το Android επειδή γνώριζα ήδη τη γλώσσα προγραµµατισµού του, αλλά κι επειδή είναι πιο προσιτό για τον devepoler. Για το δικαίωµα να «ανεβάζω» εφαρµογές µου στο ηλεκτρονικό κατάστηµα πλήρωσα 25 δολάρια εφάπαξ και δεν χρειάστηκε να αγοράσω έξτρα εξοπλισµό ούτε προγράµµατα. Η εφαρµογή «Το Επόµενο Λεωφορείο», που έχω δηµιουργήσει, καταγράφει τα δροµολόγια των αθηναϊκών ΜΜΜ (λεωφορεία, τραµ, τρόλεϊ, µετρό, προαστιακός) και προβλέπει µε ακρίβεια την άφιξη του επόµενου οχήµατος. Επιπλέον, παρακολουθεί τη διαδροµή σας και σας ειδοποιεί να κατεβείτε στον προορισµό σας. Την έχουν κατεβάσει σχεδόν 10.000 χρήστες. Τη διαθέτω δωρεάν επειδή θεωρώ σηµαντικότερο να φτάσει σε όσο γίνεται περισσότερους παρά να κυνηγάω τα έσοδα.
Σε αυτήν έχω αφιερώσει δεκάδες ώρες και θα αφιερώσω πολλές ακόµη.
Το συναρπαστικό µε τα smartphones είναι πως το κινητό σου µπορεί να χρησιµοποιηθεί για µια εφαρµογή που δεν υπήρχε την ηµέρα της κυκλοφορίας του, κάτι που ο δηµιουργός του δεν φαντάστηκε.
Καταστήµατα σαν της Google και της Apple εξισορροπούν το πεδίο και έτσι ο «µικρός» προγραµµατιστής έχει την ευκαιρία να προωθήσει τη δουλειά του σε πολύ κόσµο ή να βρει καλύτερη εργασία.
Η Apple πιο επικερδής για τον προγραµµατιστή
Θεόδωρος Κουλαράς
Προγραµµατιστής,
δηµιουργός εφαρµογών iOS
Αρχισα να ασχολούµαι µε τις εφαρµογές από το 2008 και έχω «ανεβάσει» οκτώ από αυτές στο App Store, οι οποίες έχουν δεκάδες χιλιάδες downloads. Για να γράψεις εφαρµογές για την Apple, πληρώνεις 99 δολάρια το χρόνο και πρέπει να διαθέτεις υπολογιστή Mac, iPhone, καθώς και τα σχετικά προγράµµατα. Οµως, η υποστήριξη που έχεις από την εταιρεία είναι σηµαντική, ουσιαστικά λειτουργούν µαζί σου.
Στην Ελλάδα δεν πρέπει να είµαστε πάνω από 100 άτοµα που ασχολούµαστε σοβαρά µε το iOS. Αλλωστε, δεν µπορείς να βγάλεις αποκλειστικά ελληνικές εφαρµογές· η αγορά είναι πολύ µικρή για να σε ζήσει και εκτιµώ πως οι µισοί κάτοχοι smartphone δεν µπαίνουν ποτέ στο ηλεκτρονικό τους κατάστηµα.
Η εφαρµογή µου που «παίζει» αυτόν τον καιρό στο App Store είναι το Swipy. Γράφεις µια σηµείωση στο iPhone, κάτι που θέλεις να θυµηθείς, και µε ένα απλό «σύρσιµο» του δαχτύλου στην οθόνη, αυτή σώζεται αυτόµατα στο e-mail σου. Παλαιότερα, το BatteryFull+ -που σε ειδοποιεί για το πότε ολοκληρώθηκε η φόρτιση της συσκευής σου- µπήκε στις 100 δηµοφιλέστερες εφαρµογές σε 43 χώρες.
Η πλατφόρµα της Apple είναι πιο επικερδής για τον προγραµµατιστή, επειδή έχει περισσότερες επί πληρωµή εφαρµογές και οι χρήστες της είναι πιο πρόθυµοι να τις πληρώσουν. Επιπλέον, όλο και περισσότερες εταιρείες ενδιαφέρονται να «µπουν» στα κινητά και στις ταµπλέτες. Οι ευκαιρίες θα είναι πολλές για όλους.
Πηγή: portal.kathimerini.gr
0 Σχόλια