Sponsor

ATHENS WEATHER

Κάποιοι Ελληνες οδηγοί: Μη σου τύχει να τους βρεις στον δρόμο σου


Για άλλη μια φορά διαπιστώνεις ότι από καθαρή τύχη δεν συμβαίνουν και χειρότερα στους δρόμους, αφού υπάρχουν πολλοί οι οποίοι υπερεκτιμούν τις δεξιότητές τους στο τιμόνι και προσκυνούν ως τοτέμ το αυτοκίνητό τους.

Στη ζωή μου και στον ειδικό Τύπο έχω γνωρίσει πολλούς καλούς οδηγούς, με κάποιους πιλότους αγώνων έχω πάει και βόλτα ή ειδική διαδρομή και, παραμερίζοντας την αδρεναλίνη μου, έμαθα πολλά. Γνωρίζω πολλούς οδηγούς, επίσης, οι οποίοι, απλώς, «δεν το έχουν». Δεν είναι, αυτό που λέμε, «φτιαγμένοι για οδήγηση», μπορούν να κάνουν μόνο τα πολύ βασικά. Τους αγαπάμε αυτούς τους ανθρώπους, επειδή -στην πλειοψηφία τους- ξέρουν ποιοι είναι και πώς να χειρίζονται το αυτοκίνητο σε mode “basic”. Υπάρχουν, όμως, και κάποιοι άλλοι οδηγοί. Αυτοί που νομίζουν ότι ξέρουν...

Η κατηγορία «είμαι οδηγάρα, κανείς δεν με φτάνει» είναι παγκόσμιο φαινόμενο αλλά γιγαντώνεται και στους ελληνικούςδρόμους -στο δίπλα αυτοκίνητο στο φανάρι- και στοιχειοθετείται από μια συνομοταξία ανθρώπων η οποία σίγουρα στερείται οδηγικής παιδείας. Είναι εκείνοι οι άνθρωποι, ανάμεσα στα άλλα, οι οποίοι θεωρούν πως «είναι Αϊρτον Σένα» και πως ό,τι και να κάνουν θα τους σώσει το υπεραυτοκίνητό τους, το οποίο -μόνο στο μυαλό τους- μπορεί και να αψηφά τους νόμους της Φυσικής! Κάποιοι από αυτούς έχουν βελτιώσει με αμφίβολο τρόπο τα οχήματά τους θεωρώντας πως ο «Φρανκενστάιν» τους είναι έτοιμος να πρωταγωνιστήσει στο επόμενο “Fast and Furious”. Οι «Ελληνες οδηγάρες», λοιπόν -οι οποίοι δεν είναι γνήσιοι, αυθεντικοί Petrolheads- κυκλοφορούν ανάμεσά μας, στις πόλεις, οδηγώντας δίχως -κυριολεκτικά- να υπάρχει αύριο. Όχι μόνο για τους ίδιους, αλλά και για όποιον βρεθεί στο διάβα τους.      

Τις βραδινές ώρες της 3ης Οκτωβρίου 2020 και τις πρώτες πρωινές ώρες της 4ης Οκτωβρίου 2020 η Τροχαία Αττικής έκανε ειδική εξόρμηση σε διάφορα σημεία του Λεκανοπεδίου Αττικής: Νέα Θηβών και Ραδιοφωνίας, Λεωφόρος Κύμης (έξοδος Τατοΐου), Λεωφόρος Σχιστού και Γρηγορίου Λαμπράκη, Αττικού Άλσους και Έβρου, Θέατρο Λυκαβηττού, Ε.Ο. Αθηνών-Σουνίου (Λιμανάκια), Αναστάσεως, στον Χολαργός. Σε μία από τις περιπτώσεις - όπως θα δείτε στο video της ΕΛΑΣ - το ραντάρ κατέγραψε… 212 χλμ./ώρα η οποία ήταν η ταχύτητα αυτοκινήτου επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Ναι. Με 212 χιλιόμετρα στη Βουλιαγμένης.

Ταυτόχρονα, πάντα στο ίδιο χρονικό διάστημα, ελέγχθηκαν 783 οχήματα και βεβαιώθηκαν 312 παραβάσεις: 56 για υπερβολική ταχύτητα, 53 για υπερβολικό θόρυβο, 33 για μη χρήση κράνους, 19 για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης, 17 για κυκλοφορία χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας, 7 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, 5 για επίδειξη ικανοτήτων και τα λοιπά και τα λοιπά. Συνολικά, αφαιρέθηκαν 57 άδειες ικανότητας οδήγησης, 78 άδειες κυκλοφορίας και ξεβιδώθηκαν 69 ζεύγη πινακίδων κυκλοφορίας. Ακόμη, ακινητοποιήθηκαν και μεταφέρθηκαν με γερανοφόρα οχήματα 26 οχήματα. Σε ένα βράδυ όλα αυτά, το γράφω και πάλι - μόνο στην Αττική.

Μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα, στο Σαββατοκύριακο που πέρασε, στην Αθηνών-Σουνίου, ο οδηγός ενός ασημί αυτοκινήτου -με κατεύθυνση προς Βουλιαγμένη- μπαίνει στη στροφή με υπερβολική ταχύτητα και βγαίνει στο αντίθετο ρεύμα - οι νόμοι της Φυσικής και η ανικανότητα, σε ένα καρέ. Επακολούθησε πλαγιομετωπική με ένα άλλο αυτοκίνητο και μια μοτοσικλέτα.

Στις παραπάνω περιπτώσεις «καλά που δεν πάθαμε τίποτα», κατά το κλασικό ανέκδοτο, αλλά για άλλη μια φορά διαπιστώνεις ότι από καθαρή τύχη δεν συμβαίνουν και χειρότερα στους δρόμους, αφού υπάρχουν πολλοί οδηγοί οι οποίοι υπερεκτιμούν τις δεξιότητές τους στο τιμόνι και προσκυνούν ως τοτέμ το αυτοκίνητό τους, «που κάνει τόσα λεφτά για να με σώσει στη δύσκολη φάση». Βρες το λάθος…

Ο Ιταλός σπουδαίος ηθοποιός και σκηνοθέτης Βιτόριο Ντε Σίκα είχε πει «τα αυτοκινητικά δυστυχήματα συμβαίνουν γιατί οι σημερινοί οδηγοί τρέχουν πάνω σε χθεσινούς δρόμους, μέσα σε αυριανά αυτοκίνητα, με μεθαυριανή ταχύτητα». Σίγουρα. Αλλά το πρόβλημα, Βιτόριο, υπάρχει και σε πολλούς σημερινούς οδηγούς, όμως…

Σπύρος Σεραφείμ

* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια