Οι μέχρι σήμερα πυλώνες της παγκόσμιας εκπαίδευσης, όπως η αρχαία και η μεσαιωνική Ιστορία, θα πρέπει να εγκαταλειφθούν και στη θέση τους να διδάσκονται σύγχρονα θέματα, όπως οι ρόλοι των φύλων, οι δημοκρατικές αξίες και η μετανάστευση.
Αυτό προτείνεται στο νέο Σουηδικό σχολικό πρόγραμμα σπουδών, αναφέρεται σε άρθρο της εφημερίδας Svenska Dagbladet.
Το νέο αναλυτικό πρόγραμμα που αναπτύχθηκε για τα δημόσια σχολεία της Σουηδίας από την Εθνική Υπηρεσία Εκπαίδευσης της χώρας και προτείνει δραστικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να διδάσκονται η Ιστορία και οι Ανθρωπιστικές σπουδές.
Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι η κλασική αρχαιότητα και ο μεσαίωνας, μια περίοδος δημιουργίας του δυτικό κόσμου γενικότερα και ειδικότερα για τη Σουηδία, θα εξαφανιστούν εντελώς από το σχολικό πρόγραμμα σπουδών.
Οι αρχαίοι πολιτισμοί, από τους προϊστορικούς χρόνους έως περίπου το 1700 θα αφαιρεθούν από το πρόγραμμα σπουδών λόγω ανεπαρκών ωρών διδασκαλίας. Αντ’ αυτού, θα δοθεί έμφαση στους μεταπολεμικούς καιρούς και στη μεταμοντερνιστική άποψη της κοινωνίας και της ιστορίας, αντί της κλασσικής φιλοσοφικής προοπτικής που δημιούργησαν οι αρχαίοι Έλληνες στοχαστές όπως ο Σωκράτης, ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης.
Λόγω της πρόσφατης τάσης για εστίαση στην κοινωνική γνώση και την πρόσφατη ιστορία, σταδιακά η αρχαία ιστορία δεν αποτελεί προτεραιότητα και έχουν γίνει εκτεταμένες διαγραφές. Τώρα, μεγάλα κομμάτια ιστορίας, συμπεριλαμβανομένης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, της Εποχής των Βίκινγκ, ακόμη και της Σουηδικής Αυτοκρατορικής Εποχής, θα αφαιρεθούν εντελώς.
Η προτεινόμενη διδακτέα ύλη περιλαμβάνει ιδιαίτερα πολιτικοποιημένα θέματα όπως οι ρόλοι των φύλων, η μετανάστευση, το περιβάλλον, το κλίμα, οι αποκαλούμενες πρότυπες προκλήσεις, οι δημοκρατικές αξίες και η κριτική θεωρία. Όταν αφορά την ιστορία, θα δοθεί έμφαση στη δυτική αποικιοκρατία, στο δουλεμπόριο και στον εθνικισμό.
Η Εθνική Υπηρεσία για την Εκπαίδευση αναγνώρισε ότι η απόφαση να κοπούν οι δεσμοί με τόσο σημαντικούς ακρογωνιαίους λίθους στην ιστορία της Σουηδίας και της Ευρώπης είναι αμφιλεγόμενη.
«Μας πονάει» λέει η επικεφαλής της Σουηδικής Εθνικής Υπηρεσίας Εκπαίδευσης Anna Westerholm. «Έχουμε κάνει διεξοδική μελέτη για το πώς θα ταιριάξουν οι ώρες με τη διδακτέα ύλη και βλέπουμε πως το μάθημα της Ιστορίας πρέπει να περιλάβει πάρα πολλά. Έχουμε συμπεριλάβει πάρα πολλά. Οι ώρες δεν επαρκούν» λέει η Anna Westerholm και προθέτει πως η αφαίρεση στοιχείων όπως η κλασσική ιστορία «βλάπτει λιγότερο».
Η Εθνική Υπηρεσία για την Εκπαίδευση της Σουηδίας αναγνωρίζει ότι για την πρόταση θα υπάρξουν αντιδράσεις, αναγνωρίζοντας ότι αυτό το δραστικό μέτρο θα ήταν προτιμότερο να αποφευχθεί. Εντούτοις, κρίθηκε απαραίτητο να αφαιρούν κεφάλαια.
Η Jenny Wallensten ερευνήτρια του αρχαίου πολιτισμού και των κοινωνικών επιστημών στο Σουηδικό Ινστιτούτο στην Αθήνα, χαρακτήρισε την πρόταση «παράλογη».
«Η αρχαιότητα, η οποία παρέχει μοναδικό ιστορικό και αρχαιολογικό υλικό, είναι πραγματικά το σημείο εκκίνησης που μπορεί να δημιουργήσει μια μακροπρόθεσμη προοπτική. Εάν δεν γνωρίζετε την αρχαιότητα, δεν μπορείτε να έχετε κανένα σεβασμό για το μέλλον» δήλωσε η Jenny Wallensten.
Ο πρώην ηγέτης του Φιλελεύθερου Κόμματος Jan Björklund είπε ότι είχε σταματήσει μια παρόμοια πρόταση όταν ήταν Υπουργός Παιδείας.
«Είναι ευτυχές ότι η αρχαιότητα δεν είναι ζωντανή σήμερα, διότι διαφορετικά θα έπρεπε να την συμπεριλάβουμε στην πολιτιστική μας ποικιλομορφία, η οποία λόγω της θεμελιώδους αξίας της θα αποτελούσε πρόκληση», δήλωσε ο Staffan Gunnarsson, πρώην διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ανθρωπισμού.
Η υποχρεωτική εκπαίδευση στη Σουηδία είναι 9χρονη, από τα 6 ως τα 15 χρόνια κάθε παιδιού. Την Σουηδία επέλεξε η ΝΤΠ για να ξεκινήσει την εξαφάνιση της κλασσικής παιδείας που στηρίζεται στην αρχαία Ελλάδα που δημιούργησε τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό, ώστε μετά από κάποια χρόνια να είναι ευκολότερη η επιβολή του ενός ουδέτερου λαού, του ενός ουδέτερου κράτους, του ενός παγκόσμιου νομίσματος, της μίας παγκόσμιας κυβέρνησης και της μίας παγκόσμιας θρησκείας...
Πηγή: cosmostatus.blogspot.com με πληροφορίες από το Sputnik
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια