Γράφει o Χρήστος Αποστολόπουλος
Η πρώτη μέρα του αγώνα αποτέλεσε έναν πραγματικό εφιάλτη για τη Citroen που είδε δύο αυτοκίνητά της εκτός μάχης, κάτι που επωφελήθηκαν φυσικά τα Hyundai i20 WRC των Paddon και Neuville που φιγουράρουν στις θέσεις «1» και «2» της προσωρινής κατάταξης μετά από 9 ε.δ.
Στο ξεκίνημα της σημερινής μέρας –χθες το βράδυ προηγήθηκε η πρώτη σούπερ ειδική με τον Thierry Neuville να γράφει τον καλύτερο χρόνο- ο Kris Meeke ήταν αυτός που πήρε κεφάλι στο τέλος της «2», με τον Βρετανό να χάνει προσωρινά την πρωτοπορία του αγώνα με το πέρας της επόμενης από το Yaris WRC του Juho Hanninen. Μολαταύτα, ο πεισματάρης Μeeke έβαλε το κεφάλι κάτω κατακτώντας ξανά την πρωτιά στην ε.δ. 4. Ωστόσο, η καταστροφή -γιατί περί αυτής πρόκειται- για τη Citroen δεν άργησε να ‘ρθει, με τον Meeke να βγαίνει από το δρόμο στην «5» στραπατσάροντας αρκετά το δεξί –και όχι μόνο- τμήμα του αυτοκινήτου του. Ο Βρετανός έχασε πάνω από 7 λεπτά από την έξοδό του αυτή, ωστόσο η πραγματική και ανεπανόρθωτη, όπως απεδείχθη, ζημιά για τον ίδιο και τη γαλλική ομάδα ήταν η φθορά που προκλήθηκε στο roll-cage του Citroen C3 WRC, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την υποχρεωτική εγκατάλειψη του πληρώματος από τις εναπομένουσες ε.δ. του Ράλλυ Σαρδηνίας.
Έτσι, ο Paddon τέθηκε επικεφαλής πριν το πρώτο re-grouping της ημέρας έχοντας πίσω του τον Juhi Haninnen με διαφορά 4,3 δλ. και τρίτο τον Mads Ostberg με το ιδιωτικό Ford Fiesta WRC, ο οποίος μάλιστα έγραψε στην ε.δ. 5 τον δεύτερο καλύτερο χρόνο. Ο Tanak με το δικό του Fiesta WRC της Μ-Sport στο τέλος του πρώτου loop κατάφερε να διασφαλίσει την τέταρτη θέση έχοντας διαφορά άνω των 10 δλ. από τον Ostberg. Πολύ καλή μέχρι και εκείνη τη στιγμή ήταν η επίδοση του Dani Sordo, ο οποίος νωρίτερα σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στην ε.δ. 4. Ωστόσο, ένα σπασμένο τούρμπο στoν κινητήρα του Hyundai i20 WRC κόστισε στον Ισπανό πάνω από 1 λεπτό ρίχνοντάς τον στο τέλος της ε.δ. 5 στην 9η θέση της προσωρινής κατάταξης.
Ο συνοδοιπόρος του Ισπανού στη Hyundai, Thierry Neuville, έπεσε στην 5η θέση με τον Βέλγο να ταλαιπωρείται «καθαρίζοντας» το δρόμο από τη δεύτερη θέση από την οποία εκκινούσε σήμερα. Στην 6η θέση και με διαφορά μόλις 2,2 δλ. μετά τις 5 πρώτες ειδικές διαδρομές βρέθηκε το Toyota Yaris WRC του Jari Matti Latvala, ο οποίος καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου loop κινήθηκε προσεκτικά αποφεύγοντας τα λάθη που πιθανόν να τον οδηγούσαν σε έξοδο ή και εγκατάλειψη. Μετά τον Φινλανδό, που τελικά δικαιώθηκε για την επιλογή του αυτή, και πάνω από 37 δλ. πίσω από τον πρωτοπόρο, βρέθηκε ο Sebastian Ogier. Ο πρωτοπόρος του Πρωταθλήματος, όπως και ο Βέλγος οδηγός της Hyundai, δεν έκανε καλούς χρόνους καθώς ξεκινούσε πρώτος τις ε.δ. του αγώνα «ανοίγοντας» το δρόμο για τα υπόλοιπα πληρώματα. Πίσω από τον Γάλλο και με δεδομένη την εγκατάλειψη λίγο νωρίτερα του Craig Breen με το έτερο Citroen C3 WRC ύστερα από διαρροή λαδιού μετά την… άτσαλη προσγείωση του αυτοκινήτου του μετά από ένα άλμα, βρέθηκε ο Andreas Mikkelsen στην παρθενική του εμφάνιση με το γαλλικό rally-car. Ο… πρωτάρης στο μπάκετ του «όπλου» της Citroen δήλωσε στο τέλος του πρώτου loop πως χρειάζεται περισσότερο χρόνο προσαρμογής, καθώς το C3 του είναι εντελώς διαφορετικό από ο,τιδήποτε άλλο έχει συνηθίσει να οδηγεί μέχρι σήμερα. To VW Polo WRC, δηλαδή.
Έντονη κινητικότητα, χωρίς όμως σημαντικά απρόοπτα για τα πληρώματα, παρατηρήθηκε και στο δεύτερο… γύρο των ειδικών διαδρομών της ημέρας που περιλάμβανε τρεις επιμέρους «μάχες». Πιο συγκεκριμένα, τον καλύτερο χρόνο στις ε.δ. 6 και 7 σημείωσε ο Lappi ακολουθούμενος από τους Paddon και Tanak στην πρώτη εξ αυτών και από τους Latvala και Neuville στη δεύτερη, ενώ στην «8» την αντεπίθεσή του έκανε ο Dani Sordo ακολουθούμενος για μια ακόμα φορά από τον Φινλανδό της Toyota και τον Βέλγο της Hyundai. O Ισπανός, ο οποίος έχασε πάνω από 6 λεπτά στην ε.δ. 7, ολοκλήρωσε τη μέρα του με… το πόδι στο πάτωμα και στην καταληκτική και 9η κατά σειρά ε.δ. της πρώτης ημέρας γράφοντας και πάλι τον καλύτερο χρόνο έχοντας πίσω του αυτή τη φορά τους Lappi και Tanak. Έτσι, η πρώτη μέρα του αγώνα «έκλεισε» με τα Hyundai των Paddon και Neuville να κάνουν το «1-2», ενώ πίσω τους ακολουθεί κατά πόδας ο πάντοτε επιθετικός Ott Tanak. Αξίζει να σημειωθεί πως τα δύο Hyundai χωρίζουν μόλις 8,2 δλ., ενώ πίσω από τον Βέλγο η διαφορά από τον Εσθονό οδηγό της Ford ανέρχεται στα μόλις 1,3 δλ. Τέταρτος ολοκλήρωσε την ημέρα ο Latvala έχοντας διαφορά 0,3 δλ.(!) από τον Tanak, ενώ 5ος βρίσκεται πλέον ο Ostberg (+14,7 δλ. από τον πρωτοπόρο) και 6ος ο Hanninen, ο οποίος έχασε πάνω από μισό λεπτό στην τελευταία ε.δ. ύστερα από έξοδο που είχε. Αμέσως μετά βρίσκεται o Ogier με διαφορά 3 δλ., ενώ την 8άδα συμπληρώνει ο Lappi, 24,3 δλ. πίσω από τον Γάλλο.
Η αυριανή ημέρα περιλαμβάνει 3+3 ε.δ. που ξεκινούν στις 07.45 τοπική ώρα και ολοκληρώνονται μετά τις 17.00._Χ.Α.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Η πρώτη μέρα του αγώνα αποτέλεσε έναν πραγματικό εφιάλτη για τη Citroen που είδε δύο αυτοκίνητά της εκτός μάχης, κάτι που επωφελήθηκαν φυσικά τα Hyundai i20 WRC των Paddon και Neuville που φιγουράρουν στις θέσεις «1» και «2» της προσωρινής κατάταξης μετά από 9 ε.δ.
Στο ξεκίνημα της σημερινής μέρας –χθες το βράδυ προηγήθηκε η πρώτη σούπερ ειδική με τον Thierry Neuville να γράφει τον καλύτερο χρόνο- ο Kris Meeke ήταν αυτός που πήρε κεφάλι στο τέλος της «2», με τον Βρετανό να χάνει προσωρινά την πρωτοπορία του αγώνα με το πέρας της επόμενης από το Yaris WRC του Juho Hanninen. Μολαταύτα, ο πεισματάρης Μeeke έβαλε το κεφάλι κάτω κατακτώντας ξανά την πρωτιά στην ε.δ. 4. Ωστόσο, η καταστροφή -γιατί περί αυτής πρόκειται- για τη Citroen δεν άργησε να ‘ρθει, με τον Meeke να βγαίνει από το δρόμο στην «5» στραπατσάροντας αρκετά το δεξί –και όχι μόνο- τμήμα του αυτοκινήτου του. Ο Βρετανός έχασε πάνω από 7 λεπτά από την έξοδό του αυτή, ωστόσο η πραγματική και ανεπανόρθωτη, όπως απεδείχθη, ζημιά για τον ίδιο και τη γαλλική ομάδα ήταν η φθορά που προκλήθηκε στο roll-cage του Citroen C3 WRC, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την υποχρεωτική εγκατάλειψη του πληρώματος από τις εναπομένουσες ε.δ. του Ράλλυ Σαρδηνίας.
Έτσι, ο Paddon τέθηκε επικεφαλής πριν το πρώτο re-grouping της ημέρας έχοντας πίσω του τον Juhi Haninnen με διαφορά 4,3 δλ. και τρίτο τον Mads Ostberg με το ιδιωτικό Ford Fiesta WRC, ο οποίος μάλιστα έγραψε στην ε.δ. 5 τον δεύτερο καλύτερο χρόνο. Ο Tanak με το δικό του Fiesta WRC της Μ-Sport στο τέλος του πρώτου loop κατάφερε να διασφαλίσει την τέταρτη θέση έχοντας διαφορά άνω των 10 δλ. από τον Ostberg. Πολύ καλή μέχρι και εκείνη τη στιγμή ήταν η επίδοση του Dani Sordo, ο οποίος νωρίτερα σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στην ε.δ. 4. Ωστόσο, ένα σπασμένο τούρμπο στoν κινητήρα του Hyundai i20 WRC κόστισε στον Ισπανό πάνω από 1 λεπτό ρίχνοντάς τον στο τέλος της ε.δ. 5 στην 9η θέση της προσωρινής κατάταξης.
Ο συνοδοιπόρος του Ισπανού στη Hyundai, Thierry Neuville, έπεσε στην 5η θέση με τον Βέλγο να ταλαιπωρείται «καθαρίζοντας» το δρόμο από τη δεύτερη θέση από την οποία εκκινούσε σήμερα. Στην 6η θέση και με διαφορά μόλις 2,2 δλ. μετά τις 5 πρώτες ειδικές διαδρομές βρέθηκε το Toyota Yaris WRC του Jari Matti Latvala, ο οποίος καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου loop κινήθηκε προσεκτικά αποφεύγοντας τα λάθη που πιθανόν να τον οδηγούσαν σε έξοδο ή και εγκατάλειψη. Μετά τον Φινλανδό, που τελικά δικαιώθηκε για την επιλογή του αυτή, και πάνω από 37 δλ. πίσω από τον πρωτοπόρο, βρέθηκε ο Sebastian Ogier. Ο πρωτοπόρος του Πρωταθλήματος, όπως και ο Βέλγος οδηγός της Hyundai, δεν έκανε καλούς χρόνους καθώς ξεκινούσε πρώτος τις ε.δ. του αγώνα «ανοίγοντας» το δρόμο για τα υπόλοιπα πληρώματα. Πίσω από τον Γάλλο και με δεδομένη την εγκατάλειψη λίγο νωρίτερα του Craig Breen με το έτερο Citroen C3 WRC ύστερα από διαρροή λαδιού μετά την… άτσαλη προσγείωση του αυτοκινήτου του μετά από ένα άλμα, βρέθηκε ο Andreas Mikkelsen στην παρθενική του εμφάνιση με το γαλλικό rally-car. Ο… πρωτάρης στο μπάκετ του «όπλου» της Citroen δήλωσε στο τέλος του πρώτου loop πως χρειάζεται περισσότερο χρόνο προσαρμογής, καθώς το C3 του είναι εντελώς διαφορετικό από ο,τιδήποτε άλλο έχει συνηθίσει να οδηγεί μέχρι σήμερα. To VW Polo WRC, δηλαδή.
Έντονη κινητικότητα, χωρίς όμως σημαντικά απρόοπτα για τα πληρώματα, παρατηρήθηκε και στο δεύτερο… γύρο των ειδικών διαδρομών της ημέρας που περιλάμβανε τρεις επιμέρους «μάχες». Πιο συγκεκριμένα, τον καλύτερο χρόνο στις ε.δ. 6 και 7 σημείωσε ο Lappi ακολουθούμενος από τους Paddon και Tanak στην πρώτη εξ αυτών και από τους Latvala και Neuville στη δεύτερη, ενώ στην «8» την αντεπίθεσή του έκανε ο Dani Sordo ακολουθούμενος για μια ακόμα φορά από τον Φινλανδό της Toyota και τον Βέλγο της Hyundai. O Ισπανός, ο οποίος έχασε πάνω από 6 λεπτά στην ε.δ. 7, ολοκλήρωσε τη μέρα του με… το πόδι στο πάτωμα και στην καταληκτική και 9η κατά σειρά ε.δ. της πρώτης ημέρας γράφοντας και πάλι τον καλύτερο χρόνο έχοντας πίσω του αυτή τη φορά τους Lappi και Tanak. Έτσι, η πρώτη μέρα του αγώνα «έκλεισε» με τα Hyundai των Paddon και Neuville να κάνουν το «1-2», ενώ πίσω τους ακολουθεί κατά πόδας ο πάντοτε επιθετικός Ott Tanak. Αξίζει να σημειωθεί πως τα δύο Hyundai χωρίζουν μόλις 8,2 δλ., ενώ πίσω από τον Βέλγο η διαφορά από τον Εσθονό οδηγό της Ford ανέρχεται στα μόλις 1,3 δλ. Τέταρτος ολοκλήρωσε την ημέρα ο Latvala έχοντας διαφορά 0,3 δλ.(!) από τον Tanak, ενώ 5ος βρίσκεται πλέον ο Ostberg (+14,7 δλ. από τον πρωτοπόρο) και 6ος ο Hanninen, ο οποίος έχασε πάνω από μισό λεπτό στην τελευταία ε.δ. ύστερα από έξοδο που είχε. Αμέσως μετά βρίσκεται o Ogier με διαφορά 3 δλ., ενώ την 8άδα συμπληρώνει ο Lappi, 24,3 δλ. πίσω από τον Γάλλο.
Η αυριανή ημέρα περιλαμβάνει 3+3 ε.δ. που ξεκινούν στις 07.45 τοπική ώρα και ολοκληρώνονται μετά τις 17.00._Χ.Α.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια