Όλοι όσοι έχουν διανύσει μεγάλες αποστάσεις με το αεροπλάνο έχουν ζήσει αυτό που ονομάζουμε ατμοσφαιρικές αναταράξεις. Το αεροσκάφος πέφτει σε αυτό που αποκαλούμε «κενά αέρος», δηλαδή σημεία με μικρότερη πυκνότητα αερίων, με αποτέλεσμα να αρχίσει να «χορεύει» στον αέρα και οι επιβάτες να νιώθουν ότι πρόκειται να πέσουν στο κενό.
Ορισμένες φορές, οι αναταράξεις είναι τόσο ισχυρές που οι επιβάτες, εάν δεν φορούν ζώνη ασφαλείας, καταλήγουν να χτυπούν στην οροφή της καμπίνας. Οι ειδικοί έλεγαν πως τέτοιες περιπτώσεις είναι σπάνιες, όμως τα δεδομένα έχουν αλλάξει λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Όπως αναφέρει ο Guardian, οι αλλαγές στην ατμόσφαιρα έχουν αυξήσει τις ισχυρές, ξαφνικές και εν δυνάμει επικίνδυνες αναταράξεις. Πρόσφατα, 23 επιβάτες που πετούσαν με την πτήση 880 της United Airlines από το Τέξας στο Λονδίνο βρέθηκαν στην οροφή του αεροσκάφους, όταν αυτό έπεσε σε μεγάλο «κενό αέρος», με αποτέλεσμα να τραυματιστούν ελαφρά. Τα τελευταία χρόνια ακούμε για ολοένα και περισσότερα τέτοιου είδους περιστατικά τα οποία, σε μικρότερα ιδιωτικά τζετ μπορεί να είναι και θανάσιμα.
«Είναι αναμενόμενο να αυξηθούν ολοένα και περισσότερο οι σοβαρές αναταράξεις λόγω των κινήσεων των αερίων μαζών, οι οποίες προκύπτουν ξαφνικά χωρίς προειδοποίηση, όσο η κλιματική αλλαγή φέρνει αλλαγές στην στρατόσφαιρα», εξηγεί ο δόκτορας Πωλ Γουίλιαμς, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Reading, προσθέτοντας ότι ένας από τους λόγους είναι η αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.
«Έχει ήδη υπάρξει μια σταδιακή αύξηση στα περιστατικά σοβαρών αναταράξεων σε πτήσεις τις τελευταίες δεκαετίες. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αναταράξεις έχουν ως αποτέλεσμα δεκάδες θανάτους τον χρόνο σε μικρά, ιδιωτικά τζετ και εκατοντάδες τραυματισμούς σε μεγάλα αεροσκάφη. Και όσο τα επίπεδα του διοξειδίου του άνθρακα συνεχίζουν να αυξάνονται, το ίδιο θα συμβεί και με τα περιστατικά», είπε.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι εκτός από τα συναισθήματα φόβου που προκαλούν οι αναταράξεις, υπάρχει και ο παράγοντας της οικονομικής επιβάρυνσης των αεροπορικών εταιρειών. Μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, το κόστος των επισκευών και των καθυστερήσεων από τα «κενά αέρος» υπολογίζονται στα 500 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Ορισμένες φορές, οι αναταράξεις είναι τόσο ισχυρές που οι επιβάτες, εάν δεν φορούν ζώνη ασφαλείας, καταλήγουν να χτυπούν στην οροφή της καμπίνας. Οι ειδικοί έλεγαν πως τέτοιες περιπτώσεις είναι σπάνιες, όμως τα δεδομένα έχουν αλλάξει λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Όπως αναφέρει ο Guardian, οι αλλαγές στην ατμόσφαιρα έχουν αυξήσει τις ισχυρές, ξαφνικές και εν δυνάμει επικίνδυνες αναταράξεις. Πρόσφατα, 23 επιβάτες που πετούσαν με την πτήση 880 της United Airlines από το Τέξας στο Λονδίνο βρέθηκαν στην οροφή του αεροσκάφους, όταν αυτό έπεσε σε μεγάλο «κενό αέρος», με αποτέλεσμα να τραυματιστούν ελαφρά. Τα τελευταία χρόνια ακούμε για ολοένα και περισσότερα τέτοιου είδους περιστατικά τα οποία, σε μικρότερα ιδιωτικά τζετ μπορεί να είναι και θανάσιμα.
«Είναι αναμενόμενο να αυξηθούν ολοένα και περισσότερο οι σοβαρές αναταράξεις λόγω των κινήσεων των αερίων μαζών, οι οποίες προκύπτουν ξαφνικά χωρίς προειδοποίηση, όσο η κλιματική αλλαγή φέρνει αλλαγές στην στρατόσφαιρα», εξηγεί ο δόκτορας Πωλ Γουίλιαμς, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Reading, προσθέτοντας ότι ένας από τους λόγους είναι η αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.
«Έχει ήδη υπάρξει μια σταδιακή αύξηση στα περιστατικά σοβαρών αναταράξεων σε πτήσεις τις τελευταίες δεκαετίες. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αναταράξεις έχουν ως αποτέλεσμα δεκάδες θανάτους τον χρόνο σε μικρά, ιδιωτικά τζετ και εκατοντάδες τραυματισμούς σε μεγάλα αεροσκάφη. Και όσο τα επίπεδα του διοξειδίου του άνθρακα συνεχίζουν να αυξάνονται, το ίδιο θα συμβεί και με τα περιστατικά», είπε.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι εκτός από τα συναισθήματα φόβου που προκαλούν οι αναταράξεις, υπάρχει και ο παράγοντας της οικονομικής επιβάρυνσης των αεροπορικών εταιρειών. Μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, το κόστος των επισκευών και των καθυστερήσεων από τα «κενά αέρος» υπολογίζονται στα 500 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια