Sponsor

ATHENS WEATHER

GP Ολλανδίας: Νίκη στρατηγικής για τον Verstappen στην πατρίδα του


Ο Max Verstappen πήρε μία δύσκολη, στρατηγική νίκη στο Zandvoort, με τους George Russell και Charles Leclerc στο βάθρο. 

ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ

Στην εκκίνηση, ο Verstappen κατάφερε να μείνει στην πρωτοπορία, με τον Hamilton να κοιτάζει να περάσει τον Sainz για την 3η θέση, χωρίς επιτυχία.

Πίσω, ο Norris ήταν 6ος, περνώντας τον Russell, προτού ξαναχάσει την θέση δύο γύρους μετά, ενώ ο Magnussen έκανε λάθος στην αρχή του δεύτερου γύρου, που λίγο έλειψε να του στοιχίσει τον αγώνα.

Τρεις θέσεις κέρδισε ο Ocon, μπαίνοντας στη δεκάδα, και δύο πήρε ο Stroll για να βρεθεί 8ος.

Ο Hamilton άρχισε από νωρίς να πιέζει τον Sainz, έχοντας σταθερά απόσταση DRS από τον οδηγό της Scuderia, ανοίγοντας παράλληλα τη διαφορά του από τον Perez. Ο οδηγός της Mercedes ήταν σε άλλη στρατηγική, έχοντας ξεκινήσει με τη μέση γόμα.

Από τον 12ο γύρο είχαν αρχίσει τα pit stops οι οδηγοί του midfield που άρχισαν τον αγώνα με τη μαλακή γόμα, και στον 14ο γύρο ήρθε η ώρα του Sainz για τη μέση γόμα, που έμεινε 12,7 δευτερόλεπτα στάσιμος καθώς άργησαν τρομερά να φέρουν τον πίσω αριστερό τροχό.

Μαζί του μπήκε κι ο Perez, που πέρασε πάνω από το αερόκλειδο, και προσπέρασε τον Ισπανό.

Στον 18ο γύρο μπήκε κι ο Leclerc, με παράπονα για τη φθορά στο δικό του σετ, αλλάζοντας χωρίς πρόβλημα στη μέση γόμα.

Έναν γύρο μετά έκανε τη δική του αλλαγή κι o Verstappen, που βγήκε στην πίστα μπροστά από τον Leclerc, και πίσω από τις δύο Mercedes που ακόμα δεν είχαν επισκεφθεί το pitlane.

Hamilton και Russell πήγαιναν για 1 stop, κι ο Verstappen ήθελε να περάσει στην πίστα, τουλάχιστον τον δεύτερο, φτάνοντάς τον στον 27ο γύρο, έχοντας 18 γύρους πιο φρέσκα ελαστικά, και προσπερνώντας έναν γύρο μετά.

Στον 29ο γύρο έκανε τη στάση του ο Hamilton για τη σκληρή γόμα, κι έτσι ο Verstappen πέρασε 1ος, με τον 7κις πρωταθλητή να χάνει την θέση από τον Perez, που όμως θεωρητικά έπρεπε να μπει για ακόμα μία φορά στα pits.

Δύο γύρους μετά μπήκε κι ο Russell, βγαίνοντας πίσω από τον Hamilton, με τη σκληρή γόμα.

Έτσι, η εξάδα είχε αλλάξει, με τον Verstappen να ηγείται, τον Leclerc πίσω του στα 7,9 δευτερόλεπτα, τον Perez τρίτο, και τις δύο Mercedes να έχουν προσπεράσει τον Sainz μετά το κακό pit stop του.

Στον 36ο γύρο, ο Hamilton είχε φτάσει και ήταν έτοιμος να περάσει τον Perez, θέλοντας να μειώσει τη διαφορά από τον πρώτο Verstappen και να βρεθεί μπροστά του όταν αυτός θα μπει στα pits, και μετά από δύο προσπάθειες, τα κατάφερε.

Λίγο μετά, ο Μεξικανός έπεσε «θύμα» και του Russell, πέφτοντας 5ος.

Το σκληρό ελαστικό αποδεικνυόταν ταχύτατο, και αυτό εκμεταλλεύτηκε ο Perez και ο Sainz, που το τοποθέτησαν.

Στον 45ο γύρο, ο Tsunoda σταμάτησε για λίγο στην πίστα, θεωρώντας πως δεν είχε τοποθετηθεί ένα ελαστικό σωστά, αλλά πριν βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, η ομάδα τον ενημέρωσε ότι μπορεί να συνεχίσει.

Στον 46ο γύρο, ο Leclerc μετέβη κι αυτός στη σκληρή γόμα, πέφτοντας 4ος, πίσω από τις δύο Mercedes που δεν θα έκαναν άλλο stop.

Λίγο μετά, ο Tsunoda σταμάτησε ξανά στην πίστα, αναφέροντας ζήτημα στο πίσω μέρος, ενώ το race control έθεσε σε ισχύ το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Αυτό είδε σαν ευκαιρία ο Verstappen που μπήκε για φρέσκο σετ σκληρής γόμας, ενώ το ίδιο έπραξε κι ο Hamilton κι ο Russell, με τη μέση γόμα.

Βγαίνοντας, ο Ολλανδός έμεινε πρώτος, με διαφορά 18 δευτερολέπτων από τον Hamilton και 23 δευτερολέπτων από τον Russell.

Η πράσινη σημαία κυμάτισε ξανά στον 50ο γύρο.

Πίσω, ο Sainz έφτασε και πέρασε τον Ocon για την 6η θέση, αλλά στο σημείο που μόλις είχε σταματήσει ο Bottas, στα φρένα για την Στροφή 1.

Ασφαλώς, αυτή η εγκατάλειψη έβγαλε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα, εκμηδενίζοντας τις διαφορές, και δίνοντας από το πουθενά μάχη για την πρώτη θέση. 

Ο Verstappen μπήκε για τη μαλακή γόμα, με τις δύο Mercedes να παραμένουν στην πίστα, περνώντας στο 1-2. 

Με την απόφαση να περνά το SC από το pitlane, η Mercedes έκανε τελικά pit stop, με τον Hamilton να μένει με τη μέση γόμα και τον Russell να αλλάζει στη μαλακή, αφήνοντας τον Verstappen να περάσει 2ος.

Ο αγώνας επέστρεψε σε καθεστώς πράσινης σημαίας στον 61ο γύρο. Ο Verstappen δεν άργησε και πέρασε τον Hamilton με την επανεκκίνηση, ενώ πίσω ο Sainz ανέβηκε 5ος.

Ο Ισπανός, όμως, δέχτηκε ποινή 5 δευτερόλεπτων γιατί βγήκε με μη ασφαλή τρόπο από το pit box, στη διάρκεια του SC, και έπεσε 8ος στα τελικά αποτελέσματα.

Ο Hamilton συνέχιζε να χάνει χρόνο, με τη μέση γόμα να αποτελεί λανθασμένη επιλογή, ενώ μπροστά ο Verstappen έπαιρνε τη νίκη για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην πατρίδα του!


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια