Ο Charles Leclerc ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στις κατατακτήριες του Μονακό. Ο τοπικός ήρωας έφερε την Ferrari του στην πρώτη θέση εκκίνησης αφήνοντας πίσω του… χάος! Δεύτερος ο Sainz με την Ferrari να κλειδώνει την πρώτη σειρά.
Θα είναι αυτός ο αγώνας στο Μονακό ο τυχερός για τον Charles Leclerc; Πολύ πιθανόν εάν κρίνουμε από την εικόνα των δοκιμαστικών στο Μόντε Κάρλο. Ο Μονεγάσκος ήταν ξεκάθαρα ταχύτερος όλων από την αρχή της διαδικασίας, οδηγώντας από την αρχή με χαρακτηριστική άνεση στο όριο. Ο Sainz είχε και εκείνος μία πολύ δυνατή εμφάνιση με την 2η θέση που εξασφάλισε.
Από την άλλη οι δύο Red Bull δεν φάνηκαν ικανές να βρεθούν με την ίδια ευκολία στο επίπεδο των Ferrari. Ο Perez, μάλιστα, ήταν και πάλι ταχύτερος του Verstappen εξασφαλίζοντας την τρίτη θέση εκκίνησης για τον αυριανό αγώνα. Τέταρτος ήταν ο Verstappen και πέμπτος ο εξαιρετικός Norris.
Q1: Ο Tsunoda καταδικάζει τον αγώνα του Gasly!
Η θερμοκρασία οδοστρώματος είχε πέσει αρκετά σε σχέση με το τέλος του FP3. Κατά συνέπεια οι πρώτοι γύροι των οδηγών ήταν αρκετά πιο αργοί σε σχέση με το πρωί. Καθώς, όμως, το ελαστικό στρωνόταν στην άσφαλτο, οι χρόνοι άρχισαν να κατεβαίνουν ραγδαία όπως συνήθως συμβαίνει στο Μονακό.
Στα μέσα της περιόδου είχαμε, όπως αναμενόταν, τις Ferrari και Red Bull ψηλά, με τους Alonso, Gasly και Norris να έπονται. Καθώς ο χρόνος τελείωνε στο Q1 το ενδιαφέρον μεταφέρθηκε στο πίσω μέρος της κατάταξης. Εκεί βρίσκονταν οι δύο Alfa Romeo οι οποίες ήταν πολύ πιο αργές από ότι αναμενόταν στην αρχή του τριημέρου.
Θύμα της πίεσης των τελευταίων λεπτών έπεσε ο Yuki Tsunoda. Ο οδηγός της Alpha Tauri ακούμπησε με τον πίσω αριστερά τροχό του την μπαριέρα στην είσοδο της Chicane με αποτέλεσμα να κλατάρει το ελαστικό. Κατά την συνήθη τακτική των τελευταίων αγώνων βγήκε αμέσως η κόκκινη σημαία με 2 λεπτά και 25 δευτερόλεπτα να απομένουν.
Όπως αναμενόταν τα περισσότερα μονοθέσια -μεταξύ αυτών και εκείνο του Tsunoda- ξαναβγήκαν στην πίστα για να εκμεταλλευτούν την εξέλιξη της πίστας. Ο Tsunoda, μάλιστα, θα κατάφερνε να περάσει στο Q2 εκτοπίζοντας τον teammate του ο οποίος ήταν ταχύτερος σε όλο το τριήμερο αλλά δεν πρόλαβε τα κόκκινα φώτα στο τέλος της διαδικασίας! Ο Gasly ήταν τόσο εξοργισμένος με την εξέλιξη αυτή ώστε έφυγε από το pitlane αμέσως μόλις βγήκε από το μονοθέσιο. Οι υπόλοιποι οδηγοί που έμειναν εκτός συνέχειας ήταν οι Albon, Latifi, Stroll και Zhou.
Q2: Απογοήτευση για Alfa και Haas
Ο Verstappen σημείωσε πρώτος γρήγορο γύρο στην δεύτερη περίοδο αλλά γρήγορα υποσκελίστηκε από τους Perez, Sainz και Leclerc. Ο πρώτος Perez απείχε μόλις 33 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον τρίτο Leclerc. Οι Alonso και Norris ήταν άνετα εντός δεκάδας αρχικά όπως και οι δύο Mercedes.
Με επτά λεπτά να απομένουν ο Leclerc θα περνούσε πρώτος με τον Perez πολύ κοντά του. Σε εκείνο το σημείο φάνηκε ότι ο Verstappen δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό των υπόλοιπων τριών κορυφαίων αυτοκινήτων. Ο Ολλανδός ήταν σχεδόν μισό δευτερόλεπτο αργότερος τους.
Ο Hamilton παρέμενε στην πίστα προσπαθώντας να λύσει τον γρίφο της W13. Αντιμετώπιζε, ωστόσο διαφόρων ειδών προβλήματα. Εκτός από το porpoising σε πολλά σημεία -ακόμη και στην είσοδο της Mirabeau- τα πίσω ελαστικά είχαν υπερθερμανθεί και ο Hamilton δεν μπορούσε να κάνει έναν συγκροτημένο γύρο.
Τελικά, όμως, θα κατάφερνε να περάσει στο Q3 όπως και ο Vettel. Εκτός συνέχειας έμειναν οι Tsunoda, Bottas, Magnussen, Ricciardo και Schumacher. Οι Alfa Romeo και Haas ήταν οι αρνητικές εκπλήξεις της διαδικασίας. Κανένα από τα τέσσερα αυτά μονοθέσια δεν μπόρεσε να περάσει στην τελευταία περίοδο παρά το θεωρητικό πλεονέκτημα που είχαν έναντι της Aston Martin του Vettel ή ακόμη και της Alpine του Ocon.
Q3: Ο Leclerc την pole και οι υπόλοιποι στον τοίχο!
Ο πρώτος γύρος προσπαθειών ξεκίνησε με τον Leclerc. Ο Μονεγάσκος έκανε έναν καταπληκτικό γύρο σημειώνοντας χρόνο πάνω από δύο δέκατα ταχύτερο των υπολοίπων. Δεύτερος ήταν ο Sainz με τους Perez και Verstappen πίσω του. Η διαφορά με τους υπόλοιπους ήταν χαοτική. Οι Norris, Hamilton και Russell ήταν πάνω από ένα δευτερόλεπτο αργότεροι του Leclerc στον μικρό γύρο του Μονακό. Τελευταίος έκανε προσπάθεια ο Alonso ο οποίος κατάφερε να προσπεράσει την τριάδα των Βρετανών και να πάρει εκείνος την πέμπτη θέση.
Η σειρά εμφάνισης άλλαξε για την τελευταία προσπάθεια με τον Verstappen να βγαίνει πρώτος. Ο χρόνος του, όμως, θα ήταν αργότερος από πριν. Αντιθέτως, ο Leclerc μπήκε ακόμη πιο επιθετικά στον τελευταίο του γύρο δείχνοντας ικανός να κατέβει ακόμη και κάτω από το 1:11.
Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης
0 Σχόλια