Ενημερωτικό υλικό με οδηγίες αναγνώρισης και προστασίας για δύο τύπους ηλεκτρονικής απάτης, την υποτιθέμενη τεχνική υποστήριξη και την κλοπή στοιχείων ταυτότητας, ανήρτησε στην ιστοσελίδα της η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (EET), στο πλαίσιο της εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για θέματα κυβερνοασφάλειας, αλλά και του ευρωπαϊκού μήνα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.
Τα ενημερωτικά βίντεο και τα infographics για τους δύο αυτούς τύπους απάτης
βρίσκονται στο
λινκ της ΕΕΤ.
Όπως αναφέρει η ΕΕΤ στο ενημερωτικό υλικό με την τυπολογία των απατών στον
«κυβερνοχώρο» και τους τρόπους πρόληψης, πέραν των περιπτώσεων απάτη του CEO
(CEO Fraud), απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud),
απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing),
απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing), απατηλές ιστοσελίδες
τραπεζών (spoofed bank websites), απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance
scam), κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft), απάτες
σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams), απάτες σε αγορές μέσω
διαδικτύου (online shopping scams), προστέθηκαν και οι απάτες υποτιθέμενης
τεχνικής υποστήριξης, ηλεκτρονικές απάτες μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας,
κλοπές στοιχείων ταυτότητας, και απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM
Swapping).
Η εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τις απάτες στον
«κυβερνοχώρο» (cyber scams) έχει εγκαινιαστεί από Europol, σε συνεργασία με
την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (ΕΤΟ) στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού μήνα
ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ot.gr
0 Σχόλια