Με την επικράτηση στο Ράλλυ Εσθονίας, ο Kalle Rovanpera έγινε ο νεότερος νικητής αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Γράφει ο Νώντας Δουζίνας
Η Κυριακή 18 Ιουλίου θα μείνει στη ιστορία του WRC, τουλάχιστον μέχρι
νεοτέρας, αφού με τη νίκη του στο Ράλλυ Εσθονίας, ο Kalle Rovanpera έγινε ο
νεότερος οδηγός που ανεβαίνει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ενός αγώνα του
WRC.
Με αυτή την επιτυχία, o Rovanpera (γεννηθείς την 1η Οκτωβρίου 2000)
μπήκε στα βιβλία της ιστορίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, αφού πήρε
την πρώτη του νίκη σε ηλικία 20 ετών, 9 μηνών και 17 ημερών,
“αποκαθηλώνοντας” τον Jari Matti Latvala.
Ο τωρινός επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing, κατείχε αυτό το ρεκόρ από
το Ράλλυ Σουηδίας 2008, όταν είχε αναδειχθεί νικητής σε ηλικία 22
ετών, 10 μηνών και 7 ημερών, με Ford Focus RS WRC και συνοδηγό τον Miika
Anttila.
Ράλλυ Εσθονίας: Νίκη-ρεκόρ για Rovanpera
Έχοντας ουσιαστικά “καθαρίσει” τον αγώνα από χθες, όταν και αύξησε τη
διαφορά από τους διώκτες του σε επίπεδα ασφαλείας, σήμερα ο νεαρός Φινλανδός
έκανε αγώνα τακτικής , προκειμένου να φτάσει σε αυτή την ιστορική νίκη.
Αν και το πρόγραμμα της ημέρας περιλάμβανε 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές
διαδρομές, το συνολικό μήκος 52,1 χλμ. δεν άφηνε περιθώρια για αλλαγές στην
κατάταξη.
Αυτό το γνώριζαν καλά οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC),
που ξεκινώντας με διαφορά της τάξης των 50”, δε δυσκολεύτηκαν να ελέγξουν
τους αντιπάλους τους.
Με αυτόν τον τρόπο, έφτασαν στην πρώτη νίκη της καριέρας τους, στον 14ο
αγώνα τους με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC και θεωρείται δεδομένο, ότι έπεται
συνέχεια.
Ο νεαρός Kalle, πανηγύρισε μαζί με τον συγκινημένο πατέρα του Harri
Rovanpera, ο οποίος είχε κατακτήσει τη μοναδική του νίκη στο WRC πριν από 20
χρόνια, το 2001, αλλά και με τον Jari Matti Latvala.
Ακόμη ένα κοινό στοιχείο, είναι πως ο Rovanpera έγινε ο πρώτος Φινλανδός που
κερδίζει αγώνα του WRC μετά από τον Latvala, που είχε επικρατήσει στο Ράλλυ
Αυστραλίας 2018, επίσης με Yaris WRC.
Επιπλέον, η πρώτη νίκη του Kalle Rovanpera, ήταν η υπ’ αριθμόν 180 για
Φινλανδούς οδηγούς στο WRC!
“Ήταν μια δύσκολη σεζόν και είναι ωραίο να κερδίζουμε εδώ στην Εσθονία”,
δήλωσε στον τερματισμό ο Kalle Rovanpera. “Είναι σαν αγώνας της χώρας μου
και πολλοί θεατές μας υποστήριζαν εδώ. Η χρονιά ήταν μεγάλη χωρίς καλά
αποτελέσματα ως τώρα, όμως αποδείξαμε πως η ταχύτητα είναι εκεί και τώρα
μπορούμε να τη μετουσιώσουμε, γεγονός που είναι καλό”.
Διπλό βάθρο για τη Hyundai στο Ράλλυ Εσθονίας
Με τους Rovanpera-Halttunen να έχουν αποκτήσει διαφορά ασφαλείας, οι Craig
Breen-Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) ήξεραν πως μόνο με κάποιο απρόοπτο,
θα μπορούσαν να φτάσουν στη νίκη.
Οι Ιρλανδοί ξεκίνησαν την ημέρα έχοντας κατά νου κυρίως τις θέσεις πίσω
τους, αφού η μάχη μεταξύ των Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20
Coupe WRC) και Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC), δεν είχε
λήξει οριστικά.
Αν και αρκετοί θεωρούσαμε πως θα μπορούσε να υπάρξει αλλαγή θέσης, αφού ο
Breen δεν ακολουθεί ολόκληρο το πρωτάθλημα, τελικά αυτό δε συνέβη.
Έτσι, οι Breen-Nagle ολοκλήρωσαν τον αγώνα στη δεύτερη θέση, με τον Breen να
ισοφαρίζει το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, που επιτεύχθηκε πέρυσι
στον ίδιο αγώνα, αλλά και στο Ράλλυ Σουηδίας 2018.
“Διασκέδασα πολύ αυτό το Σαββατοκύριακο. Θα μου άρεσε να έχω επιπλέον χρόνο
στο αυτοκίνητο ώστε να πάμε σε αυτό το 1-2% επιπλέον ρυθμού. Θέλω να πω
ευχαριστώ στον Alain Penasse, που φεύγει από την ομάδα”, δήλωσε ο Craig
Breen στον τερματισμό.
Τον manager της Hyundai, που αποχωρεί από το πόστο του μετά το Ράλλυ
Εσθονίας ευχαρίστησε στον τερματισμό και ο Thierry Neuville. Ο 33χρονος
οδηγός, δεν ήταν ευχαριστημένος με την τρίτη θέση, αφού γνωρίζει πως θα
μπορούσε να διεκδικήσει κάτι ακόμη καλύτερο.
Όμως, στην προτελευταία ειδική διαδρομή, οι Neuville-Wydaeghe εισήλθαν
με καθυστέρηση, για λόγο που δεν έχει ακόμη αποσαφηνιστεί, αν και ο Neuville
υπονόησε πως επρόκειτο για τεχνικό πρόβλημα, οπότε δέχθηκαν ποινή 10”.
Κατά συνέπεια, ο Βέλγος περιορίστηκε στην τρίτη θέση του βάθρου, όπου
τερματίζει για 5η φορά φέτος, σε 7 αγώνες.
0 Σχόλια