Sponsor

ATHENS WEATHER

Υπερηχητικά τρένα με υλικό του «Μαύρου Πάνθηρα»


H εταιρεία που κατασκευάζει το πρώτο υπερηχητικό τρένο στον κόσμο έδωσε στην δημοσιότητα φωτογραφίες αλλά και πληροφορίες για αυτό το εντυπωσιακό νέο σύστημα μαζικής μεταφοράς ανθρώπων.

Το 1972 ο φυσικός Ρ.M. Σάλτερ μίλησε για ένα τρένο που δεν θα κινούνταν πάνω σε ράγες αλλά σε μεγάλους σωλήνες με κενό αέρος. Το τρένο αυτό που το ονόμασε vactrain θα ένωνε τις πόλεις μέσα σε λίγα λεπτά. Η ιδέα αυτή βρήκε έναν ένθερμο υποστηρικτή 40 χρόνια μετά στο πρόσωπο του αμερικανού μεγιστάνα και οραματιστή Ελον Μασκ.

Ο Μασκ παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αυτού του τρένου το οποίο ονόμασε Hyperloop. Πρόκειται για ένα υπερηχητικό τρένο με βαγόνια-κάψουλες που θα κινούνται σε κενό αέρος μέσα σε αγωγούς με ταχύτητες που θα φτάνουν ή και θα ξεπερνούν τα 1,200 χλμ./ώρα.

Όμως ο Μασκ σε αντίθεση με την συνήθη τακτική του δεν επένδυσε πάνω σε αυτό το πρότζεκτ όπως κάνει με άλλες ιδέες και σχέδια που θεωρεί έχουν ενδιαφέρον. Υπήρξαν όμως άλλοι επενδυτές που είδαν προοπτική σε αυτό το εγχείρημα και έχουν δημιουργηθεί εταιρείες που αναπτύσσουν την σχετική τεχνολογία.

Μία από αυτές είναι η αμερικανική Hyperloop Transportation Technologies (HTT) η οποία έδωσε στην δημοσιότητα φωτογραφίες από την πρόοδο των εργασιών της και σχέδια των σταθμών του τρένου. H HTT έδωσε επίσης στην δημοσιότητα διάφορες πληροφορίες για την κατασκευή αλλά και τα δρομολόγια του τρένου.

Βασικό υλικό του Hyperloop θα είναι ένα υλικό που δημιούργησαν οι ερευνητές της HTT το οποίο υποστηρίζουν ότι θα κάνει απόλυτα ασφαλή τα βαγόνια-κάψουλες. Η εταιρεία μάλιστα το αναφέρει ως «το πιο ασφαλές υλικό» στον κόσμο και το αποκαλεί «βιμπράνιο» που είναι το όνομα του εκπληκτικών ιδιοτήτων μετάλλου του έθνους της Γουακάντα στον φανταστικό κόσμο του «Μαύρου Πάνθηρα».



Η HTT δηλώνει ότι αν όλα πάνε σύμφωνα με τον προγραμματισμό της θα ξεκινήσει την κατασκευή του δικτύου της το 2023 και το 2028 θα ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια. Η πρώτη γραμμή που θα δημιουργηθεί θα είναι αυτή που θα ενώνει το Σικάγο με το Κλίβελαντ. Οι δύο πόλεις απέχουν 550 χλμ. μεταξύ τους και το Hyperloop θα καλύπτει αυτή την απόσταση σε περίπου 35 λεπτά.

Η δεύτερη γραμμή που βρίσκεται υπό μελέτη είναι αυτή ανάμεσα στο Πίτσμπουργκ της Πενσιλβάνια με την Νέα Υόρκη. Σύμφωνα με την εταιρεία στην πρώτη φάση το Hyperloop θα μπορεί να μεταφέρει 164 χιλιάδες επιβάτες ημερησίως εκτελώντας δρομολόγια κάθε 40 δευτερόλεπτα.

Μια ακόμη εταιρεία ιδρύθηκε στις ΗΠΑ κάτω από την ομπρέλα του ομίλου της Virgin αφού ο Ρίτσαρντ Μπράνσον πίστεψε στο όραμα του υπερηχητικών τρένων και αποφάσισε να ασχοληθεί (και) με αυτά. Μάλιστα η Virgin Hyperloop θεωρείται ότι έχει κάνει μεγαλύτερη πρόοδο από την HTT και μάλιστα συνεργάζεται με τα Ηνωμένα Αραβικά για την δημιουργία μιας γραμμής που θα ενώνει το Ντουμπάι με το Αμπου Ντάμπι που απέχουν 170 χλμ. μέσα σε δώδεκα λεπτά.


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια