Σταθερά και μεθοδικά το ΝΑΤΟ αγκαλιάζει , αποδέχεται, υποστηρίζει και πλασάρει στην Ελλάδα ως «λύσεις», τουρκικές προτάσεις που υποβάλλονται από το 2000 από την Άγκυρα στα στρατιωτικά ΜΟΕ για τη μείωση της έντασης στο Αιγαίο.
Αυτή την στιγμή στον ελληνο/τουρκικό διάλογο στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, που φαίνεται να έχει προχωρήσει σημαντικά, συζητείται νατοϊκή πρόταση , τουρκικής προέλευσης, η οποία αποσκοπεί στην εκκωφαντική εξαφάνιση του FIR Αθηνών και στην αποδοχή συνδιαχείρισης του Αιγαίου.
Αναλυτικότερα:
Η ΝΑΤΟικη πρόταση αφορά στη δημιουργία μιας περιοχής 30νμ εκατέρωθεν του FIR Αθήνας/Κων-λης μέσα στην οποία πολεμικά αεροσκάφη και των δύο χωρών θα αναγνωρίζονται εκατέρωθεν, ( και από την Ελλάδα και από την Τουρκία), και θα πετούν ελεύθερα.
Δηλαδή, ελληνικό πολεμικό αεροσκάφος με ανατολική πορεία, 30νμ πριν από το όριο του FIR Αθήνας/Κων-λης θα αναγνωρίζεται ως φίλιον αεροσκάφος από τη Τουρκία. Καθ’ όμοιον τρόπο, τουρκικό αεροσκάφος με δυτική πορεία, 30νμ πριν το όριο του FIR Αθηνών/Κων-λης θα αναγνωρίζεται από την Ελλάδα ως φίλιον αεροσκάφος.
Εκ πρώτης όψεως η νατοϊκή/τουρκική πρόταση μοιάζει ειδυλλιακή , αφού ελληνικά και τουρκικά αεροσκάφη, «φίλια «μεταξύ τους , απλώς θα χαιρετιούνται..
Η πραγματικότητα όμως είναι ιδιαιτέρως σκληρή, κυνική και σε βάρος μόνον των ελληνικών συμφερόντων , μέσα σ αυτή την ανεξέλεγκτη περιοχή, διότι:
Κανένα ελληνικό αεροσκάφος δεν μπορεί να κινηθεί εντός της περιοχής 30νμ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ του FIR Αθηνών /Κων-λης διότι θα παραβιάζει τον τουρκικό εθνικό εναέριο χώρο, δεδομένου ότι το όριο FIR Αθήνας /Κων-λης αποτελεί τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας.
Αντιθέτως, ένα τουρκικό αεροσκάφος ΜΕ ΔΥΤΙΚΗ ΠΟΤΕΙΑ μπορεί κάλλιστα να μπει στον Διεθνή Εναέριο Χώρο του Αιγαίου και να πάει στο Βόρειο, Κεντρικό και Νότιο Αιγαίο και να κάνει ό,τι θέλει αυτό.
Με άλλα λόγια ένα τουρκικό αεροσκάφος πχ από την αεροπορική βάση της BADIRMA με ΔΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ μπορεί κάλλιστα να εισέλθει στον Διεθνή Eναέριο Xώρο του Αιγαίου- αφού υποχρεωτικά έχει αναγνωριστεί ως «φίλιον»- να πάει όπου θέλει αυτό και να γυρίζει στη βάση του .
Αντιθέτως , ένα ελληνικό αεροσκάφος από την βάση της Τανάγρας με κατεύθυνση ανατολικά, προς τα ελληνικά νησιά του Αν. Αιγαίου,(πχ Λήμνο Λέσβο, Ρόδο Καστελόριζο κλπ.)-δηλαδή τα νησιά που αναφέρονται στις Συνθήκες Λωζάννης και Παρισίων- 30νμ πριν το όριο του FIR Αθηνών πρέπει …να ενημερώσει επισήμως την Τουρκία για να πάει στον προορισμό του.
Δι’ αυτού του τρόπου:
Α) καταργούνται τα σχέδια πτήσης,
και κυρίως,
Β) κατοχυρώνεται η συνδιαχείριση του Αιγαίου.
Και τούτο διότι η Ελλάδα θα μπορεί να ασκεί τον έλεγχο, δυτικά, μέσα στο FIR Αθηνών μέχρι την απόσταση των 30νμ από το όριο του FIR , ενώ η υπόλοιπη περιοχή των 30νμ μέχρι το όριο του FIR Αθηνών θα έχει συνδιαχείριση και κατά το κοινώς λεγόμενο θα είναι ένα ξέφραγο αμπέλι.
Στην περίπτωση δηλαδή κατά την οποία πχ εχθρικό αεροσκάφος ( renegade) εισέλθει στην ανεξέλεγκτη περιοχή στο Καστελόριζο, τότε, εντός του FIR Αθηνών και εντός του Αιγαίου, η αναχαίτιση θα γίνεται από όποιον ..προλάβει και επιθυμεί, διότι η περιοχή είναι «κοινόχρηστη».
Στην πράξη καταργείται το FIR Αθηνών/Κων-λης, το οποίο μέχρι στιγμής είναι το θεσμικά κατοχυρωμένο όριο σε διεθνές πλαίσιο και αποτελεί τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας. Με βάση τα ισχύοντα, μόνον η Τουρκία οφείλει να μεταβιβάζει στην Ελλάδα τις πτήσεις των τουρκικών αεροσκαφών που θα εισέλθουν στο FIR Αθηνών, ενώ η Ελλάδα, φυσικά, δεν οφείλει να μεταβιβάζει στην Τουρκία τις πτήσεις των ελληνικών αεροσκαφών στην περιοχή του Αιγαίου , μέσα στο FIR Αθηνών. Πάγια επιδίωξη της Άγκυρας ήταν και είναι η εξουδετέρωση- κατάργηση και κυρίως αναδιάταξη του FIR Αθηνών, ώστε να μην μεταβιβάζει τις πτήσεις των αεροσκαφών της που θα εισέλθουν στο FIR Αθηνών και να πετά ανεξέλεγκτα στο Αιγαίο ως…»φίλιον αεροσκάφος σε ειδικές αποστολές και σκοπούς, η μη.
Τονίζεται ακόμα ότι ο όρος «FIR Αθηνών/Κων-λης» δεν υπάρχει στην πρόταση του ΝΑΤΟ…
Η συνδιαχείριση του μισού Αιγαίου και η κατάργηση στην πράξη του FIR Αθηνών θα έχει αρνητικές επιπτώσεις σε βάρος της Ελλάδας, δεδομένου ότι τυχόν τέτοια συμφωνία θα παρασύρει , σε βάρος της χώρας ,στις συζήτησες στις διερευνητικές συνομιλίες ,την τύχη των χωρικών υδάτων , του εναερίου χώρου, το FIR, της ΑΟΖ ,της Έρευνας και Διάσωσης στην περιοχή.
Και το πιο σημαντικό θα είναι ότι η Τουρκία θα έχει εκ προοιμίου το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού..
Υπενθυμίζεται ακόμα ότι η Τουρκία υποστηρίζει ανελλιπώς την ανωτέρω πρόταση από το 2000, όταν ο τότε Αμερικανός διοικητής της Νότιας Πτέρυγας του ΝΑΤΟ κ Key μαζί με τον τότε Τούρκο επιτελάρχη προσπάθησαν να πείσουν την τότε ελληνική κυβέρνηση να αποδεχθεί αυτή τη διαδικασία.
Σε αντίθεση με την «προβληματισμένη» ελληνική κυβέρνηση, η τότε ηγεσία του ΓΕΑ υπο τον Δ. Λυτζεράκο έριξε την τουρκική πρόταση στα σκουπίδια και η «διαδικασία « σταμάτησε εκεί.
Μέχρι σήμερα..
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Αυτή την στιγμή στον ελληνο/τουρκικό διάλογο στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, που φαίνεται να έχει προχωρήσει σημαντικά, συζητείται νατοϊκή πρόταση , τουρκικής προέλευσης, η οποία αποσκοπεί στην εκκωφαντική εξαφάνιση του FIR Αθηνών και στην αποδοχή συνδιαχείρισης του Αιγαίου.
Αναλυτικότερα:
Η ΝΑΤΟικη πρόταση αφορά στη δημιουργία μιας περιοχής 30νμ εκατέρωθεν του FIR Αθήνας/Κων-λης μέσα στην οποία πολεμικά αεροσκάφη και των δύο χωρών θα αναγνωρίζονται εκατέρωθεν, ( και από την Ελλάδα και από την Τουρκία), και θα πετούν ελεύθερα.
Δηλαδή, ελληνικό πολεμικό αεροσκάφος με ανατολική πορεία, 30νμ πριν από το όριο του FIR Αθήνας/Κων-λης θα αναγνωρίζεται ως φίλιον αεροσκάφος από τη Τουρκία. Καθ’ όμοιον τρόπο, τουρκικό αεροσκάφος με δυτική πορεία, 30νμ πριν το όριο του FIR Αθηνών/Κων-λης θα αναγνωρίζεται από την Ελλάδα ως φίλιον αεροσκάφος.
Εκ πρώτης όψεως η νατοϊκή/τουρκική πρόταση μοιάζει ειδυλλιακή , αφού ελληνικά και τουρκικά αεροσκάφη, «φίλια «μεταξύ τους , απλώς θα χαιρετιούνται..
Η πραγματικότητα όμως είναι ιδιαιτέρως σκληρή, κυνική και σε βάρος μόνον των ελληνικών συμφερόντων , μέσα σ αυτή την ανεξέλεγκτη περιοχή, διότι:
Κανένα ελληνικό αεροσκάφος δεν μπορεί να κινηθεί εντός της περιοχής 30νμ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ του FIR Αθηνών /Κων-λης διότι θα παραβιάζει τον τουρκικό εθνικό εναέριο χώρο, δεδομένου ότι το όριο FIR Αθήνας /Κων-λης αποτελεί τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας.
Αντιθέτως, ένα τουρκικό αεροσκάφος ΜΕ ΔΥΤΙΚΗ ΠΟΤΕΙΑ μπορεί κάλλιστα να μπει στον Διεθνή Εναέριο Χώρο του Αιγαίου και να πάει στο Βόρειο, Κεντρικό και Νότιο Αιγαίο και να κάνει ό,τι θέλει αυτό.
Με άλλα λόγια ένα τουρκικό αεροσκάφος πχ από την αεροπορική βάση της BADIRMA με ΔΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ μπορεί κάλλιστα να εισέλθει στον Διεθνή Eναέριο Xώρο του Αιγαίου- αφού υποχρεωτικά έχει αναγνωριστεί ως «φίλιον»- να πάει όπου θέλει αυτό και να γυρίζει στη βάση του .
Αντιθέτως , ένα ελληνικό αεροσκάφος από την βάση της Τανάγρας με κατεύθυνση ανατολικά, προς τα ελληνικά νησιά του Αν. Αιγαίου,(πχ Λήμνο Λέσβο, Ρόδο Καστελόριζο κλπ.)-δηλαδή τα νησιά που αναφέρονται στις Συνθήκες Λωζάννης και Παρισίων- 30νμ πριν το όριο του FIR Αθηνών πρέπει …να ενημερώσει επισήμως την Τουρκία για να πάει στον προορισμό του.
Δι’ αυτού του τρόπου:
Α) καταργούνται τα σχέδια πτήσης,
και κυρίως,
Β) κατοχυρώνεται η συνδιαχείριση του Αιγαίου.
Και τούτο διότι η Ελλάδα θα μπορεί να ασκεί τον έλεγχο, δυτικά, μέσα στο FIR Αθηνών μέχρι την απόσταση των 30νμ από το όριο του FIR , ενώ η υπόλοιπη περιοχή των 30νμ μέχρι το όριο του FIR Αθηνών θα έχει συνδιαχείριση και κατά το κοινώς λεγόμενο θα είναι ένα ξέφραγο αμπέλι.
Στην περίπτωση δηλαδή κατά την οποία πχ εχθρικό αεροσκάφος ( renegade) εισέλθει στην ανεξέλεγκτη περιοχή στο Καστελόριζο, τότε, εντός του FIR Αθηνών και εντός του Αιγαίου, η αναχαίτιση θα γίνεται από όποιον ..προλάβει και επιθυμεί, διότι η περιοχή είναι «κοινόχρηστη».
Στην πράξη καταργείται το FIR Αθηνών/Κων-λης, το οποίο μέχρι στιγμής είναι το θεσμικά κατοχυρωμένο όριο σε διεθνές πλαίσιο και αποτελεί τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας. Με βάση τα ισχύοντα, μόνον η Τουρκία οφείλει να μεταβιβάζει στην Ελλάδα τις πτήσεις των τουρκικών αεροσκαφών που θα εισέλθουν στο FIR Αθηνών, ενώ η Ελλάδα, φυσικά, δεν οφείλει να μεταβιβάζει στην Τουρκία τις πτήσεις των ελληνικών αεροσκαφών στην περιοχή του Αιγαίου , μέσα στο FIR Αθηνών. Πάγια επιδίωξη της Άγκυρας ήταν και είναι η εξουδετέρωση- κατάργηση και κυρίως αναδιάταξη του FIR Αθηνών, ώστε να μην μεταβιβάζει τις πτήσεις των αεροσκαφών της που θα εισέλθουν στο FIR Αθηνών και να πετά ανεξέλεγκτα στο Αιγαίο ως…»φίλιον αεροσκάφος σε ειδικές αποστολές και σκοπούς, η μη.
Τονίζεται ακόμα ότι ο όρος «FIR Αθηνών/Κων-λης» δεν υπάρχει στην πρόταση του ΝΑΤΟ…
Η συνδιαχείριση του μισού Αιγαίου και η κατάργηση στην πράξη του FIR Αθηνών θα έχει αρνητικές επιπτώσεις σε βάρος της Ελλάδας, δεδομένου ότι τυχόν τέτοια συμφωνία θα παρασύρει , σε βάρος της χώρας ,στις συζήτησες στις διερευνητικές συνομιλίες ,την τύχη των χωρικών υδάτων , του εναερίου χώρου, το FIR, της ΑΟΖ ,της Έρευνας και Διάσωσης στην περιοχή.
Και το πιο σημαντικό θα είναι ότι η Τουρκία θα έχει εκ προοιμίου το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού..
Υπενθυμίζεται ακόμα ότι η Τουρκία υποστηρίζει ανελλιπώς την ανωτέρω πρόταση από το 2000, όταν ο τότε Αμερικανός διοικητής της Νότιας Πτέρυγας του ΝΑΤΟ κ Key μαζί με τον τότε Τούρκο επιτελάρχη προσπάθησαν να πείσουν την τότε ελληνική κυβέρνηση να αποδεχθεί αυτή τη διαδικασία.
Σε αντίθεση με την «προβληματισμένη» ελληνική κυβέρνηση, η τότε ηγεσία του ΓΕΑ υπο τον Δ. Λυτζεράκο έριξε την τουρκική πρόταση στα σκουπίδια και η «διαδικασία « σταμάτησε εκεί.
Μέχρι σήμερα..
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια