Λίγες ημέρες πριν από την επανέναρξη του WRC με το Ράλλυ Εσθονίας, η πλειονότητα των πρωταγωνιστών του θεσμού στο μονοήμερο Red Grey Rally Louna Eesti, όπου νικητές αναδείχθηκαν οι Ott Tanak-Martin Jarveoja.
Απομένουν 12 ημέρες για την επανεκκίνηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ και οι ομάδες, βρίσκονται σε πυρετώδεις προετοιμασίες. Σε αυτό το πλαίσιο δύο πληρώματα της Hyundai (Ott Tanak-Martin Jarveoja, Thierry Neuville- Nicolas Gilsoul) όλα τα εργοστασιακά πληρώματα της Toyota (Sebastien Ogier-Julien Ingrassia, Elfyn Evans-Scott Martin, Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen), οι Esapekka Lappi-Janne Ferm (Ford Fiesta WRC) και Teemu Suninen-Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta R5), αγωνίστηκαν την Κυριακή 23 Αυγούστου στο μονοήμερης διάρκειας, RedGrey Louna Eesti Rally, ή ελληνιστί, στο Ράλλυ Νότιας Εσθονίας.
Ο αγώνας που διεξήχθη με την υποστήριξη της RedGrey του Markko Martin, αποτελώντας τον 4ο γύρο του Πρωταθλήματος Εσθονίας και 6ο γύρο του Πρωταθλήματος Λετονίας, είχε ως επίκεντρο την πόλη Voru και περιλάμβανε 8 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 101,5 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Στο πλαίσιο πρόληψης από τυχόν διασπορά του κορονοϊού, διατέθηκαν μόνο 1.650 εισιτήρια για θεατές. Οι διοργανωτές, θέλοντας να κάνουν τις συνθήκες όσο το δυνατόν πιο όμοιες με εκείνες του επερχόμενου αγώνα στο πλαίσιο του WRC, φρόντισαν ώστε η σειρά εκκίνησης στο πρώτο loop να είναι ίδια με εκείνη στο Ράλλυ Εσθονίας. Αν και σκοπός των πληρωμάτων ήταν η εύρεση των ιδανικών ρυθμίσεων τις ιδανικές ρυθμίσεις ενόψει Ράλλυ Εσθονίας (4-6 Σεπτεμβρίου), προφανώς οι χρόνοι των ειδικών διαδρομών, μόνο αδιάφορους δεν άφησαν τους οδηγούς.
Εκεί, όπου αδιαμφισβήτητοι κυρίαρχοι αποδείχθηκαν οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 Coupe WRC). Οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές ήταν ταχύτεροι στις 7 από τις 8 ταχύτατες ειδικές διαδρομές του, ολοκληρώνοντας την προσπάθειά τους με την "τρομακτική" μέση ωριαία ταχύτητα των 125,6 χλμ./ώρα. Έτσι, πιστοποίησαν ότι θα ξεκινήσουν τον αγώνα της πατρίδας τους ως φαβορί για τη νίκη, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, το Hyundai i20 Coupe WRC δεν είχε δείξει να βολεύεται σε πολύ γρήγορες χωμάτινες ειδικές διαδρομές, όπως εκείνες του Ράλλυ Φινλανδίας.
Στη δεύτερη θέση της κατάταξης, τερμάτισαν οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC). Ο νεαρός Φινλανδός που "ανδρώθηκε" οδηγικά σε ειδικές διαδρομές τέτοιας μορφολογίας, κυρίως στη Φινλανδία και τη Λετονία, ήταν ο μοναδικός που σημείωσε ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή πέραν του Tanak αι ο κοντινότερος διώκτης του. Φυσικά, ο αγώνας του WRC θα αποτελέσει τελείως διαφορετική περίπτωση, είτε αυτό αφορά το αγωνιστικό κομμάτι, αφού τα χιλιόμετρα θα είναι παραπάνω από διπλάσια (233,4 έναντι 101,5), ενώ και το διακύβευμα θα είναι μεγαλύτερο. Παρόλα αυτά, η ταχύτητα του 19χρονου είναι δεδομένη και οι επιδόσεις του, αναμένονται με αγωνία.
Στην τρίτη θέση, βρέθηκαν οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC). Οι Γάλλοι ξεκινούσαν πρώτοι στο δρόμο στο αρχικό loop ειδικών διαδρομών, χωρίς πάντως να επηρεαστούν σε τεράστιο βαθμό, αφού το οδόστρωμα ήταν υγρό σε αρκετά σημεία. Πάντως, ο Ogier δήλωσε, πως ειδικά στο πρώτο loop ήταν υπέρ του δέοντος προσεκτικός κατά την επιστροφή του στη δράση μετά από σχεδόν 6 μήνες και αυτό φάνηκε ιδιαίτερα από τις "ασφαλείς" σημειώσεις του.
Τέταρτοι, τερμάτισαν οι Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Οι Βέλγοι, που στο ασφάλτινο Ράλλυ di Alba πριν από μερικές εβδομάδες ήταν ταχύτεροι των Εσθονών teammates τους, αυτή τη φορά έμειναν πιο πίσω. Αν και αντιμετώπισαν μικρό πρόβλημα με την τρόμπα νερού, οι Neuville-Gilsoul δυσκολεύτηκαν με τις σημειώσεις τους και ουσιαστικά δεν κινήθηκαν στο ρυθμό των προαναφερθέντων πληρωμάτων, δοκιμάζοντας διαφορετικές ρυθμίσεις ενόψει του αγώνα που θα προσμετρά στο WRC.
Μια θέση πιο πίσω, ολοκλήρωσαν οι Esapekka Lappi-Janne Ferm (Ford Fiesta WRC), που μοιράστηκαν ένα παλαιότερης εξέλιξης αυτοκίνητο που ανήκει την ομάδα του Φινλανδού, Janne Tuohino. Πάντως, το σημαντικό για τον Lappi ήταν ότι επέστρεψε σε αγωνιστικό ρυθμό μετά από πολλούς μήνες και ευελπιστεί σε ένα καλό αποτέλεσμα, στο Ράλλυ Εσθονίας, όταν και όπως δήλωσε, θα διαθέτει το εργοστασιακό αυτοκίνητο. Ωστόσο, το Ράλλυ Νότιας Εσθονίας είχε και μια σημαντική εγκατάλειψη. Ο λόγος για τους Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota Yaris) οι οποίοι χτύπησαν στη ρίζα ενός δέντρου, που βρισκόταν στο εσωτερικό γρήγορης δεξιάς στροφής με 6η σχέση στο κιβώτιο στην ταχύτερη ειδική διαδρομή του αγώνα (Ε.Δ. 5), με αποτέλεσμα να έχουν έξοδο με πολλά χιλιόμετρα, ευτυχώς χωρίς περαιτέρω συνέπειες. Μέχρι εκείνο το σημείο, βρίσκονταν στην 4η θέση της γενικής κατάταξης, μόλις 2'' πίσω από τους Ogier-Ingrassia.
Όσον αφορά στα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5, η μάχη είχε το δικό της ενδιαφέρον. Νικητές σε αυτήν, αναδείχθηκαν μόλις στην τελευταία ειδική διαδρομή οι Jari Huttunen (φωτ.)-Mikko Lukka (Hyundai i20 R5), επικρατώντας των Nikolay Gryazin-Konstantin Alexandrov (Hyundai NG i20 R5. Στην τρίτη θέση μεταξύ των αυτοκινήτων προδιαγραφών R5 βρέθηκαν οι Eerik Pietarinen-Antti Linnaketo (Skoda Fabia R5), ενώ ακολούθησαν οι Ole Christian Veiby-Jonas Andersson (Hyundai NG i20 R5). Ενδεικτικό του συναγωνισμού, είναι το γεγονός πως οι τέταρτοι Veiby-Andersson, απείχαν 13,5'' από την κορυφή της κατηγορίας, ενώ οι εργοστασιακοί Teemu Suninen-Jarmo Lehtinen που για την περίσταση αγωνίστηκαν με Ford Fiesta R5 προηγούμενης εξέλιξης, το οποίο ανήκει στην ομάδα του Jari Ketomaa, βρέθηκαν στην 6η θέση.
Οι δοκιμές τελείωσαν και τα σπουδαιότερα έρχονται, αφού το επόμενο ραντεβού για το WRC, δίνεται για την επανέναρξη του θεσμού, με το Ράλλυ Εσθονίας, στις 4-6 Σεπτεμβρίου!
RedGrey Ράλλυ Νότιας Εσθονίας - Αποτελέσματα
Ε.Δ.: 8 > Μήκος: 101,5 χλμ.
Νικητές Ε.Δ.: Tanak 7, Rovanpera 1
Ε.Δ. επικεφαλής : Tanak 1-8
Τελική κατάταξη
1. O. Tanak-M. Jarveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) 48:28.2''
2. K. Rovanpera-J. Halttunen (Toyota Yaris WRC) +13.7''
3. S. Ogier-J. Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +29.0''
4.T. Neuville-N. Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC +48.6''
5. E. Lappi-J. Ferm (Ford Fiesta WRC) +1:46,8''
6. G. Gross-R. Molder (Ford Fiesta WRC) +3:34.7''
7. J. Huttunen-M. Lukka (Hyundai i20 R5) +3:38.3''
8. N. Gryazin-K. Alexandrov (Hyundai NG i20 R5) +3:41.6''
9. E. Pietarinen-A. Linnaketo (Skoda Fabia R5) +3:49.3''
10. O.C. Veiby-J. Andersson (Hyundai NG i20 R5) + 3:51.8''
Νώντας Δουζίνας
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια