Η Hyundai Motorsport συνέχισε τις δοκιμές της επί ασφάλτινου εδάφους συμμετέχοντας στο ιταλικό Ράλλυ di Alba, με τον Craig Breen να κερδίζει τον αγώνα και τον Thierry Neuville, να επικρατεί στην άτυπη κατάταξη για αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC 2017.
To "οδοιπορικό" της Hyundai Motorsport στην Ιταλία συνεχίστηκε, με την κορεατική ομάδα να συμμετέχει σχεδόν σύσσωμη στο ασφάλτινο Ράλλυ di Alba, την Κυριακή 2 Αυγούστου, στο πλαίσιο προετοιμασίας για την επανέναρξη του WRC. Σε επίπεδο γενικής κατάταξης, νικητές αναδείχθηκαν οι Craig Breen-Paul Nagle με Hyundai i20 R5, ενώ στην άτυπη κατάταξη RA Plus, επικράτησαν οι Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul με Hyundai i20 Coupe WRC.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά τους. Εδώ και αρκετές εβδομάδες, η Hyundai Motorsport είχε προαναγγείλει δια στόματος του επικεφαλής της, Andrea Adamo, την εκτενή συμμετοχή σε δύο ασφάλτινα ιταλικά ράλλυ. Στόχος της ομάδας ήταν η πραγματοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων δοκιμών στη συγκεκριμένη επιφάνεια, χωρίς να χρειαστεί να "χρεωθεί" από τις επίσημες ημέρες δοκιμών που δικαιούται, οι οποίες και έχουν μειωθεί σε 3 ανά ευρωπαϊκό αγώνα.
Έτσι και έγινε, με τους Dani Sordo-Carlos Del Barrio και Pierre Louis Loubet-Vincent Landais να συμμετέχουν στην ξεχωριστή κατάταξη "Stars" του Ράλλυ di Roma Capitale, με το οποίο άνοιξε η αυλαία του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ (ERC), στις 25-26 Ιουλίου. Παράλληλα, οι Craig Breen-Paul Nagle, που θα αποτελέσουν το τρίτο πλήρωμα της Hyundai στο Ράλλυ Εσθονίας, συμμετείχαν στον αγώνα με Hyundai i20 R5, στο πλαίσιο εξέλιξης των ινδικών ελαστικών MRF.
Η συνέχεια δόθηκε την Κυριακή 2 Αυγούστου με το Ράλλυ di Alba, που έχει ως επίκεντρο την ομώνυμη κωμόπολη η οποία βρίσκεται στη βορειοδυτική Ιταλία και προσμετρούσε σε επιμέρους ιταλικά κύπελλα. Στον αγώνα που περιλάμβανε 3 ειδικές διαδρομές οι οποίες διεξήχθησαν από 3 φορές, μήκους 102,9 αγωνιστικών χιλιομέτρων, η "αποστολή" της Hyundai ήταν ακόμη μεγαλύτερη, αφού επιστρατεύθηκε και το "βαρύ πυροβολικό" της ομάδας. Ο λόγος για τους Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul και Ott Tanak-Martin Jarveoja, οι οποίοι μοιράστηκαν από ένα Hyundai i20 Coupe WRC. Επιπλέον, οι Loubet-Landais έκαναν το δεύτερο συνεχόμενο ράλλυ με το νέο τους αυτοκίνητο, το οποίο θα μοιραστούν σε 4 αγώνες του φετινού WRC . Όλοι τους, συμμετείχαν στο πλαίσιο του Ράλλυ di Alba RA Plus, στην κατάταξη του οποίου εντάσσονταν αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC 2017.
Νικητές σε αυτή την κατάταξη αναδείχθηκαν οι Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul, που επέστρεψαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην αγωνιστική δράση έπειτα από σχεδόν 5 μήνες, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο σε 8 από τις 9 ειδικές διαδρομές του αγώνα. Οι Βέλγοι, δοκίμασαν διάφορες λύσεις στο αυτοκίνητο και όπως δήλωσε ο Neuville, ευελπιστούν ότι έχουν αποκτήσει αρκετά δεδομένα, ώστε να είναι έτοιμοι για την επανέναρξη του πρωταθλήματος.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι Ott Tanak-Martin Jarveoja, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή να οδηγεί για πρώτη φορά στο Hyundai i20 Coupe WRC σε αμιγώς ασφάλτινο περιβάλλον και να πειραματίζεται με πολλά σημεία του αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός, ότι στο πρώτο σέρβις ο Εσθονός ζήτησε από τους μηχανικούς του να αλλάξουν το κιβώτιο, ώστε να διαπιστώσει το εύρος των ρυθμίσεων που μπορούν να γίνουν στην άσφαλτο. Αν και στα δύο πρώτα loops έκανε λάθος στο στήσιμο, τελικά ο Tanak έμεινε ιδιαίτερα ευχαριστημένος, τονίζοντας ότι απέκτησε χρήσιμα δεδομένα για το αυτοκίνητο.
Την τριάδα, συμπλήρωσαν οι Loubet-Landais, που συνεχίζουν την εκμάθηση του νέου αυτοκινήτου, με τον νεαρό Κορσικανό να δείχνει υψηλά επίπεδα προσαρμογής στη "μεγάλη κατηγορία" του WRC. Συνολικά, ο Andrea Adamo έμεινε πολύ ευχαριστημένος από όλους τους οδηγούς, εστιάζοντας στην συνεργασία μεταξύ Neuville και Tanak, οι οποίοι όχι αντάλλαζαν απόψεις ακόμη και στις απλές ειδικές διαδρομές, αλλά έφτασαν έως και να ανταλλάξουν εξαρτήματα των αυτοκινήτων τους κατά τη διάρκεια του αγώνα, στο πλαίσιο των δοκιμών. Επιπλέον, ο Ιταλός manager εξήρε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, την απόδοση και πρόοδο που επιδεικνύει ο Loubet, ο οποίος χαρακτηριστικά ολοκλήρωσε τον αγώνα με διαφορά 0,54 και 0,32 δευτερόλεπτα/χλμ., πίσω από τους Thierry Neuville και Ott Tanak αντίστοιχα, επίδοση πράγματι εξαιρετική, αν σκεφτούμε τη διαφορά εμπειρίας ανάμεσά τους.
Πέραν της κατηγορίας RA Plus όμως, το Ράλλυ di Alba είχε και "κανονική" γενική κατάταξη, στην οποία κυριάρχησαν ξανά πληρώματα της Hyundai, με i20 R5. Νικητές αναδείχθηκαν οι Breen-Nagle, με ελαστικά της Michelin αυτή τη φορά, οι οποίοι ήταν "ζεστοί" από το Ράλλυ di Roma Capitale, ενώ στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Φινλανδοί Jari Huttunen-Mikko Lukka. Στο βάθρο βρέθηκαν και οι Dani Sordo-Carlos Del Barrio, με τον Ισπανό να παραδέχεται πως η μετάβαση από το αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC σε εκείνο προδιαγραφών R5, δεν είναι απλή. Κάτι που επιβεβαίωσε και ο Andrea Adamo, καθώς ο Sordo δεν είχε κάνει καθόλου δοκιμές με το αυτοκίνητο. Στην 4η θέση, τερμάτισε το πρώτο ιταλικό πλήρωμα, που ήταν οι Luca Rossetti-Manuel Fenoli, επίσης με Hyundai i20 R5.
Για να γίνει κατανοητή η έκταση της συμμετοχής της Hyundai Motorsport στο Ράλλυ di Alba, αρκεί να αναφέρουμε ότι στον ιταλικό αγώνα, έλαβαν μέρος 9 πληρώματα που συνδέονται με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, με αυτήν. Συγκεκριμένα, στο ράλλυ αγωνίστηκαν 4 πληρώματα από την "πρώτη ομάδα" (Neuville-Gilsoul, Tanak-Jarveoja, Sordo-Del Barrio, Breen-Nagle), καθώς και 4 από την ομάδα Junior (P.L. Loubet-Vincent Landais, O.C. Veiby- Jonas Andersson, Gregoire Munster- Louis Louka, Callum Devine-Brian Hoy), ενώ και ο Jari Huttunen έχει υπάρξει εργοστασιακός οδηγός της Hyundai στο WRC2, κατά το πρόσφατο παρελθόν.
Ράλλυ di Alba - Αποτελέσματα
Ε.Δ.: 9 > Μήκος: 102,9 χλμ.
1. Craig Breen-Paul Nagle (Hyundai i20 R5) 1:01.32.5
2. Jari Huttunen-Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) +8,7''
3. Dani Sordo-Carlos del Bariio (Hyundai i20 R5) +23,5''
4. Luca Rossetti-Manuel Fenoli (Hyundai i20 R5) +26,5''
5. Antony Fotia-Didier Sirugue (Volkswagen Polo R5) +32,2''
6. Corrado Fontana-Nicola Arena (Hyundai NG i20 WRC) +39,3''
Νώντας Δουζίνας
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια