Γράφει o Δημήτρης Μπίζας
Ο Lewis Hamilton πήρε τη νίκη στο Καναδικό GP, μετά την ποινή που επεβλήθη στον Sebastian Vettel για συμβάν στη μεταξύ τους μάχη. Τρίτος ήρθε ο Charles Leclerc.
Οι θερμοκρασίες ήταν ακόμα πιο υψηλές από την Παρασκευή και το Σάββατο, φτάνοντας τους 51°C στο οδόστρωμα - αν και τελικά, αυτό δεν έγινε ρυθμιστής του αποτελέσματος.
Στην εκκίνηση, όλοι οι προπορευόμενοι έφυγαν καθαρά, με τον Vettel να κρατά την πρωτοπορία μπροστά από τους Hamilton, Leclerc και Ricciardo. Ο μόνος που έχασε θέση ήταν ο Bottas, ο οποίος έπεσε 7ος.
Πιο πίσω, ο Albon είχε επαφή με τον Giovinazzi, με τον Ταϊλανδό να χάνει την εμπρός πτέρυγά του, με αποτέλεσμα να μπει στα pits για να την αλλάξει, πέφτοντας τελευταίος.
Από τους οδηγούς με τη μαλακή γόμα, ο Sainz μπήκε πρώτος, βάζοντας τη σκληρή, μόλις στον 4ο γύρο.
Ο Verstappen δεν μπορούσε να ανέβει εύκολα θέσεις, όντας 9ος, με τον Norris να τον προσπερνά στους πρώτους γύρους. Ο Ολλανδός «ανταπέδωσε» στον επόμενο γύρο.
Στον 9ο γύρο επισκέφθηκε τα pits ο Ricciardo για τη σκληρή γόμα, ενώ την ίδια στιγμή ο Norris (που πριν έδινε μάχη με τον Verstappen) αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, μετά από ένα περίεργο συμβάν όπου ο πίσω δεξιός τροχός βγήκε χωρίς κάποια σύγκρουση.
Ο Bottas πλέον βρισκόταν υπό πίεση από τον οδηγό της Red Bull (που ήταν με τη σκληρή γόμα) για την 5η θέση. Ο Φινλανδός δεν είχε ρυθμό σε σχέση με τους προπορευόμενους.
Πολύ καλό ρυθμό είχε μπροστά τους ο Hulkenberg, που έμενε έξω με τη μαλακή γόμα, περισσότερο από κάθε άλλο οδηγό με αυτό το ελαστικό. Ο Γερμανός τελικά άλλαξε σε σκληρή στον 16ο γύρο. Έπεσε 7ος, πίσω από τον Ricciardo.
Μπροστά, οι διαφορές είχαν σταθεροποιηθεί, με τους τρεις πρώτους να έχουν διαφορά περίπου 2 δευτερολέπτων ο ένας από τον άλλον. Κάθε γύρους τους έφερνε και πιο κοντά στην πρώτη (και μοναδική) αλλαγή ελαστικών.
Αυτή ήρθε στον 27ο γύρο για τον Vettel, που πέρασε σε σκληρή γόμα. Τον ακολούθησε ο Hamilton δύο γύρους μετά, επιλέγοντας το ίδιο ελαστικό. Η διαφορά τους είχε ανοίξει στα 5 δευτερόλεπτα.
Για τον Leclerc, η στρατηγική ήταν να κάνει σαφώς μεγαλύτερο πρώτο stint από τους άμεσους αντιπάλους του. Τελικά, μπήκε στον 34ο γύρο, και βγήκε πίσω από τον Verstappen, που βέβαια ακόμα δεν είχε κάνει τη δική του αλλαγή. Ο Μονεγάσκος κατάφερε να τον περάσει 2 γύρους μετά.
Μερικές θέσεις πίσω, ο Bottas πάλευε με τον Ricciardo για την 6η θέση, σε μία αρκετά σκληρή μάχη. Ο Φινλανδός κατάφερε να περάσει μετά από πολλούς γύρους που προσπαθούσε, κι άνοιξε γρήγορα διαφορά.
Στον 39ο γύρο, ο Hamilton είχε μπει στο DRS του Vettel, και η μάχη για την πρώτη θέση είχε πάρει φωτιά, αφού ο Βρετανός είχε καταφέρει με σταθερά ταχύτερους γύρους από τον Γερμανό να φτάσει σε απόσταση βολής.
Πίσω ο Verstappen έκανε την αλλαγή του, στον 49ο γύρο, βάζοντας την μέση και βγαίνοντας στην 7η θέση. Πλέον, ξεκίναγε ο δρόμος προς την ανάκαμψη, με τον Ολλανδό να περνά εύκολα τις Renault των Hulkenberg και Ricciardo.
Την ίδια στιγμή, ο Vettel είχε μία μικρή έξοδο στην Κ4, με αποτέλεσμα να βρεθεί κοντά σε επαφή με τον Hamilton, που αναγκάστηκε να πατήσει φρένο αμέσως για να αποφύγει τη σύγκρουση. Το συμβάν τέθηκε υπό εξέταση από τους αγωνοδίκες, και κρίθηκε πως έπρεπε να τιμωρηθεί με 5 δευτερόλεπτα.
Με τη διαφορά των δύο να είναι κοντά στα 2.5, το έργο του Γερμανού ήταν αρκετά δύσκολο. Λίγο μετά, αυτή έπεσε κάτω από το δευτερόλεπτο, κι έτσι ο Hamilton μπόρεσε να περάσει (κατόπιν της ποινής) και να πάρει την νίκη στον Καναδά, την 6η του στο Μόντρεαλ.
Το βάθρο συμπλήρωσε ο Charles Leclerc, με τον Valtteri Bottas 4ο. Μάλιστα, ο Φινλανδός έγραψε και νέο ρεκόρ πίστας.
Η βαθμολογία των οδηγών:
1. L. Hamilton - 162
2. V. Bottas - 132
3. S. Vettel - 100
4. M. Verstappen - 88
5. C. Leclerc - 72
6. P. Gasly - 36
7. C. Sainz - 18
8. D. Ricciardo - 16
9. K. Magnussen - 14
10. K. Raikkonen - 13
11. S. Perez - 13
12. N. Hulkenberg - 12
13. L. Norris - 12
14. D. Kvyat - 10
15. A. Albon - 7
16. L. Stroll - 6
17. R. Grosjean - 2
18. G. Russell - 0
19. R. Kubica - 0
20. A. Giovinazzi - 0
Η βαθμολογία των κατασκευαστών:
Mercedes 294, Ferrari 172, Red Bull 124, McLaren 30, Renault 28, Racing Point 19, Toro Rosso 17, Haas 16, Alfa Romeo 13, Williams 0
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια