Γράφει ο Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης
Ο Sebastien Ogier για ακόμα μία φορά απέδειξε ότι ξέρει καλύτερα από τον καθένα το Ράλλυ Μεξικό, σημειώνοντας την 5η του νίκη στη χώρα της κεντρικής Αμερικής, και παράλληλα τη 2η φετινή σε τρεις αγώνες!
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι και ο.... “αγώνας της πατρίδας του”! Ο Sebastien Ogier γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τι χρειάζεται για να κερδίσει στο Μεξικό και το απέδειξε για ακόμα μία φορά. Η σχέση αγάπης και πάθους με τον συγκεκριμένο αγώνα ξεκινάει πίσω στο μακρινό 2008, όταν και στην πρώτη του παρουσία στο WRC είχε κερδίσει την κατηγορία των Νέων (JWRC) οδηγώντας το Citroen C2 S1600. Από τότε μεσολάβησαν πολλά, αλλά η ταχύτητα του στο Ράλλυ Μεξικό παρέμεινε αναλλοίωτη. Κάπως έτσι, δεν είχε κανένα πρόβλημα να σημειώσει σήμερα την 5η του νίκη στον αγώνα, και μάλιστα τη δεύτερη σε τρεις αγώνες το 2019. Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έκανε τη “βρώμικη δουλειά” την Παρασκευή, όταν και πέρασε στην κορυφή χτίζοντας μία διαφορά ασφαλείας. Τις επόμενες δύο ημέρες δεν είχε κανένα πρόβλημα να ελέγξει τους αντιπάλους του, κάτι που έκανε και σήμερα πανηγυρίζοντας στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Και σαν να μην έφτανε αυτό, το καλύτερο το κράταγε για το τέλος, αφού με τον καλύτερο χρόνο στην Power Stage έφυγε με το απόλυτο βαθμών από το Μεξικό. Δίνοντας τη δική του απάντηση στον Ott Tanak που έκανε ακριβώς το ίδιο στη Σουηδία.
Η δεύτερη θέση ήταν η μοναδική που θεωρούταν ανοικτή λίγο πριν την έναρξη του τρίτου και τελευταίου σκέλους. Ο Elfyn Evans ήταν μόλις δύο δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ott Tanak, και όλοι περίμεναν κατά πόσο ο Βρετανός θα καταφέρει να αντισταθεί στον Εσθονό. Όπως φυσικά αναμενόταν, ο Tanak δεν είχε κανένα πρόβλημα να ξεπεράσει το εμπόδιο του 31χρονου Βρετανού, τερματίζοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Ο οδηγός της Toyota ταλαιπωρήθηκε την πρώτη ημέρα ανοίγοντας το δρόμο για τους υπόλοιπους, αλλά και στο πρώτο loop της 2ης. Από το δεύτερο μισό όμως και σήμερα, θύμισε σε μεγάλο βαθμό τον οδηγό που θεωρούμε και βασικό διεκδικητή του τίτλου απέναντι στον Ogier. Βέβαια, στην Power Stage δεν θύμισε τον οδηγό που έχουμε συνηθίσει, αφού η επιλογή των ελαστικών του δεν ήταν η πλέον ενδεδειγμένη, είχε τη σκληρή γόμα, με αποτέλεσμα να μην πάρει βαθμό! Παρόλα αυτά, διατηρήθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας, με 65 βαθμούς, έναντι 61 του Ogier.
Αντίθετα, ο Evans μπορεί να μην κατάφερε να κρατήσει τον Tanak πίσω του, αλλά κάτι τέτοιο έμοιαζε αδύνατο τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Όμως, αυτό δεν αναιρεί την εξαιρετική επίδοση του Βρετανού, ο οποίος ήταν ανταγωνιστικός σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, συνεχίζοντας το σερί των καλών εμφανίσεων του μετά τη Σουηδία. Η δική του παρουσία και επιδόσεις, δίνουν ζωή στην M-Sport, η οποία παρά την απώλεια του Ogier δείχνει ικανή υπό προϋποθέσεις να πρωταγωνιστήσει. Κάτι που έκανε στη Σουηδία ο Sunninen και στο Μεξικό ο Evans, αν και ο νεαρός Φινλανδός φρόντισε να προβληματίσει με την εγκατάλειψη του μόλις στην πρώτη ειδική του αγώνα μετά από έξοδο.
Μόνο ικανοποιημένος, όμως, δεν μπορεί να είναι ο Thierry Neuville, αλλά και η Hyundai γενικότερα. Ο Βέλγος “καταστράφηκε” την πρώτη ημέρα με το κλατάρισμα στην πρώτη ε.δ., χάνοντας μάλιστα και το κίνητρο του. Παράλληλα, η σειρά εκκίνησης δεν του επέτρεψε να είναι ανταγωνιστικός, με αποτέλεσμα τη 2η μέρα να ξεκινήσει πάλι στις μπροστινές θέσεις και οι επιδόσεις του να μην είναι ανταγωνιστικές. Σήμερα, κινήθηκε πιο γρήγορα, με τον ίδιο να μην εμφανίζεται ενθουσιασμένος από το i20, δηλώνοντας ότι δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό των πρώτων στη διάρκεια του αγώνα. Τουλάχιστον, με την 4η θέση και τους 3 βαθμούς από την Power Stage δεν έχασε επαφή την επαφή του με την κορυφή, όντας δέκα βαθμούς πίσω από τον Tanak.
Περισσότερα από το Ράλλυ Μεξικό περίμενε και ο Kris Meeke, ο οποίος ταξίδεψε με μεγάλες προσδοκίες. Μετά το χθεσινό κλατάρισμα έπεσε στην 5η θέση, χωρίς να έχει ελπίδες να κερδίσει θέσεις υπό φυσιολογικές συνθήκες. Έτσι, σήμερα προτίμησε να κινηθεί αργά στις δύο πρώτες ε.δ. της ημέρας, προφυλάσσοντας τα ελαστικά του, έτσι ώστε να διεκδικήσει το απόλυτο βαθμών στην Power Stage. Παρόλα αυτά, ούτε ο Βρετανός με τα φρέσκα λάστιχα δεν είχε απάντηση στο χρόνο του Ogier, κάνοντας το 2ο χρόνο της ημέρας. Τουλάχιστον, ο Meeke με 35 βαθμούς είναι ο... καλύτερος από τους υπόλοιπους, ενώ με τους βαθμούς που αποκόμισε επέτρεψε στην Toyota να παραμείνει στην κορυφή της βαθμολογίας των Κατασκευαστών με 86 βαθμούς, έναντι 78 της Citroen και 77 της Hyundai.
Εκμεταλλευόμενος το μεγάλο αριθμό εγκαταλείψεων στον αγώνα, ο Bennito Guerra με το Skoda Fabia R5, κατάφερε να σκαρφαλώσει στην 6η θέση της γενικής, κατακτώντας παράλληλα και την πρώτη νίκη της καριέρας του στο WRC2. Πίσω του, ολοκλήρωσε ο νεαρός Marco Bulacia με ίδιο αυτοκίνητο, εκμεταλλευόμενος τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Jari Matti Latvala με το Toyota Yaris WRC στην προτελευταία ειδική με σπασμένο ψυγείο.
Χρόνος για διάλειμμα δεν υπάρχει, αφού ο θίασος του WRC επιστρέφει άμεσα στην Ευρώπη για τον 4ο γύρο του θεσμού. Σε τελείως διαφορετικές συνθήκες από το Μεξικό, οι πρωταγωνιστές του WRC ετοιμάζοντας για την κορυφαία ασφάλτινη αναμέτρηση της χρονιάς στις ειδικές διαδρομές της Κορσικής στις 28-31 Μαρτίου.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια