Προοίμιο κρίσης: Η Τουρκία έβγαλε τρίτο ερευνητικό σκάφος - Η Ελλάδα βγάζει τις ειδικές δυνάμεις


Προοίμιο σοβαρής ελληνοτουρκικής κρίσης καθώς η Τουρκία βγάζει και τρίτο ερευνητικό σκάφος για έρευνες φυσικού αερίου και πετρελαίου "φορτώνοντας" την Κυπριακή ΑΟΖ και στοχοποιώντας το Καστελόριζο.

Μετά τον "Πορθητή" και το "Barbaros" η Τουρκία έβγαλε και το ερευνητικό σκάφος της Γενικής Διεύθυνσης Ορυκτών Ερευνών και Ερευνών MTA, Oruç Reis, το οποίο πριν λίγο πέρασε από το Βόσπορο προς το Μαρμαρά.

Το ερώτημα που ανησυχεί και πρέπει να απαντηθεί είναι προς τα που θα κινηθεί το Oruç Reis. Προς Καστελόριζο ή προς Κυπριακή ΑΟΖ; Τουρκικά ΜΜΕ γράφουν για έρευνες φυσικού αερίου και πετρελαίου ενώ η έξοδος του τρίτου τουρκικού ερευνητικού σκάφους συμπίπτει με την άφιξη του γεωτρυπάνου της Exxon στη Κυπριακή ΑΟΖ.

Ταυτόχρονα, η Ελλάδα "βγάζει" τις ειδικές δυνάμεις της και στέλνει την ΤΠΚ "Κρυσταλλίδης" του ΠΝ με (8) «Κ/Β EXOCET MM40» στο Καστελόριζο.

Με αιχμή, τα τμήματα ειδικών επιχειρήσεων της Διακλαδικής διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ, η άσκηση μεσαίας κλίμακας «Ωρίων 2018», διάρκειας σχεδόν μιας εβδομάδας, έχει βγάλει εκτός εγκαταστάσεων κυρίως τα τμήματα ειδικών επιχειρήσεων που βρίσκονται στα νησιά κι έχει μετακινήσει προς άγνωστη κατεύθυνση, τους βατραχανθρώπους της Διοίκησης υποβρυχίων καταστροφών του ΠΝ, το Ειδικό τμήμα Αλεξιπτωτιστών, τη Ζ’ ΜΑΚ, την 31η ΜΕΕΔ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα από τα κύρια σενάρια είναι η ραγδαία επιδείνωση των σχέσεων δυο γειτονικών κρατών, η κρίση και η κλιμάκωση με επιθετική ενέργεια της μιας χώρας προς την άλλη.

Στον στόχο «Δελφίνος» το τρυπάνι της Exxon - Ξεκίνησαν οι πτήσεις ελικοπτέρων προς γεωτρύπανο

Την τελική του θέση στον στόχο που έχει επιλέγει για την πρώτη γεώτρηση, έχει πάρει το βρετανικό γεωτρύπανο Stena Icemax της Exxon στο τεμάχιο 10. Όπως φαίνεται και στον χάρτη στον οποίο απεικονίζονται οι θέσεις των πλοίων με βάση το στίγμα που δίνει το σύστημα εντοπισμού θέσεων (AIS), το γεωτρύπανο βρίσκεται εντός της κυπριακής ΑΟΖ και στο τεμάχιο 10.

Το γεωτρύπανο έχει ακινητοποιηθεί σε μια περιοχή με συντεταγμένες, 33.352 γεωγραφικό πλάτος και 31.70933 γεωγραφικό μήκος.

Με βάση τα στοιχεία που δίνονται από το δορυφορικό σύστημα εντοπισμού η θέση του γεωτρύπανου καταγράφηκε στις 10.00 ώρα Κύπρου. Δίπλα από το τρυπάνι βρίσκεται ένα από τα πλοία υποστήριξης το MONTEL TIDE ενώ ανοιχτά της Λεμεσού είναι και το άλλο πλοίο υποστήριξης του γεωτρύπανου HANDIN TIDE.

Ομάδα εκπροσώπων της Κυπριακής Δημοκρατίας από υπηρεσίες που έχουν άμεση σχέση με την επικείμενη έναρξη της πρώτης γεώτρησης των ExxonMobil-Qatar Petroleum, επισκέφθηκαν το πρωί το γεωτρύπανο Stena Icemax με την πρώτη πτήση ελικοπτέρου που θα συνδέει τις επόμενες εβδομάδες το αεροδρόμιο Λάρνακας με το γεωτρύπανο για μεταφορά προσωπικού.

Την από αέρος σύνδεση με το γεωτρύπανο Stena Icemax έχει αναλάβει η ιταλική INAER, που είχε εξυπηρετήσει από το 2016 και μετά τις γεωτρήσεις της ΕΝΙ και των ΕΝΙ-ΤΟΤΑΛ στην Κυπριακή ΑΟΖ.

Το ελικόπτερο, τύπου AgustaWestland AW139 (κατασκευής 2015), με νηολόγιο Ισπανίας (EC-MHP) αφού η βάση του είναι στια Κανάρια νησιά, έφτασε στην Λάρνακα το απόγευμα του Σαββάτου, από την Ιταλία και συγκεκριμένα από την Αγκόνα, με σταθμούς σε Πεσκάρα, Πρίντιζι, Σαντορίνη και Ρόδο. το Σάββατο.

Οι κωδικοί των πτήσεων των ελικοπτέρων από το αεροδρόμιο Λάρνακας προς το γεωτρύπανο και αντίστροφα, είναι οι ίδιοι με αυτούς που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενες γεωτρήσεις – τους BK-1 και ΒΚ-2.

Το ελικόπτερο αφού παρέμεινε για 90 λεπτά στο γεωτρύπανο, μετέφερε τους επισκέπτες πίσω στην Λάρνακα.

Να σημειωθεί ότι χθες και σήμερα, πάνω από την ευρύτερη περιοχή της γεώτρησης, πέταξαν αμερικανικά κατασκοπευτικά αεροσκάφη που επιχειρούν στην Ανατολική Μεσόγειο και κυρίως σε περιοχές που σχετίζονται με την Συρία. Συγκεκριμένα, χθες πέταξε ένα RC-135U της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας, ενώ νωρίς σήμερα από την ίδια περιοχή πέρασε και ένα Boeing P-8A Poseidon, του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ, κατευθυνόμενο προς τα νοτιοανατολικά, προς τα ανοικτά της Συρίας.

Στο μεταξύ έχουν ξεκινήσει από χθες βράδυ το πήγαινε – έλα μεταξύ γεωτρύπανου και λιμανιού Λεμεσού τα σκάφη υποστήριξης για σκοπούς εφοδιασμού, με ένα από αυτά να έχει αναλάβει – με βάση τις συνήθεις διαδικασίες – ρόλο πλοίου ασφάλειας, πλέοντας συνεχώς σε μικρή απόσταση από το Stena Icemax.

Γενικά χαρακτηριστικά ΤΠΚ "Κρυσταλλίδης"

Μήκος:61.9m

Πλάτος:9.5m

Βύθισμα:2.8m

Εκτόπισμα:670 tn

Μέγιστη Ταχύτητα:33.5knots

Αυτονομία:Πάνω από 1000 ν.μ.

Οπλισμός :Οκτώ (8) Κ/Β EXOCET MM40

2.1ΠΒ76mm/62 SUPER RAPIDO

3.Δύο (2) ΠΒ 30mmOTOBREDA

4.Αντιβληματικό (CIWS) -A/AΣύστημα: GMLSRAM

Πρόωση :Τέσσερις κύριες μηχανές MTUμε μέγιστη ιπποδύναμη 5790HPανα μηχανή.

Πλήρωμα:45 άνδρες





















* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια