H Rolls Royce αποκάλυψε ένα concept ηλεκτρικό αεροσκάφος, ικανό για κάθετη απογείωση και προσγείωση (EVTOL) στο πλαίσιο του Farnborough International Airshow 2018.
Όπως υποστηρίζει η εταιρεία η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε να προσαρμοστεί για ιδιωτικές και δημόσιες μεταφορές, στρατιωτικές εφαρμογές, εφαρμογές logistics κ.α. και βασίζεται σε τεχνολογίες που είτε υπάρχουν ήδη είτε είναι ήδη υπό ανάπτυξη- οπότε θεωρείται πως θα μπορούσε να «απογειωθεί» πραγματικά κατά τις αρχές της δεκαετίας του 2020.
Το πρόγραμμα EVTOL της Rolls- Royce εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, και βασίζεται στην εμπειρία και τεχνογνωσία της εταιρείας στα υβριδικά συστήματα προώθησης. Το αρχικό concept όχημα χρησιμοποιεί τεχνολογία βενζινοκίνητων τουρμπινών για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος που κινεί έξι ηλεκτροκινητήρες, ειδικά σχεδιασμένους για μικρή παραγωγή ήχου. Επίσης, διαθέτει μπαταρία για αποθήκευση ενέργειας. Σε αυτή την υβριδική EVTOL διαρρύθμιση θα μπορούσε να μεταφέρει 4 με 5 επιβάτες σε ταχύτητες μέχρι και 400 χλμ/ ώρα για περίπου 800 χλμ, δεν θα χρειαζόταν επαναφόρτιση, καθώς θα τροφοδοτούνταν από την τουρμπίνα βενζίνης, και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει υπάρχουσες υποδομές, όπως ελικοδρόμια και αεροδρόμια. Τα φτερά μπορούν να περιστραφούν κατά 90 μοίρες, επιτρέποντας στο σκάφος να απογειώνεται και να προσγειώνεται κάθετα. Επίσης, οι έλικες στα φτερά αποσύρονται όταν το αεροπλάνο φτάσει σε μεγάλο ύψος, μειώνοντας την αντίσταση του αέρα και τον θόρυβο, με τους δύο πίσω κινητήρες να παρέχουν ώθηση.
Η εταιρεία εκτιμά πως το μοντέλο αυτό θα μπορούσε να είναι διαθέσιμο κατά τις αρχές με μέσα της δεκαετίας του 2020, αρκεί να βρεθεί ένα βιώσιμο μοντέλο εμπορικής εκμετάλλευσης.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Όπως υποστηρίζει η εταιρεία η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε να προσαρμοστεί για ιδιωτικές και δημόσιες μεταφορές, στρατιωτικές εφαρμογές, εφαρμογές logistics κ.α. και βασίζεται σε τεχνολογίες που είτε υπάρχουν ήδη είτε είναι ήδη υπό ανάπτυξη- οπότε θεωρείται πως θα μπορούσε να «απογειωθεί» πραγματικά κατά τις αρχές της δεκαετίας του 2020.
Το πρόγραμμα EVTOL της Rolls- Royce εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, και βασίζεται στην εμπειρία και τεχνογνωσία της εταιρείας στα υβριδικά συστήματα προώθησης. Το αρχικό concept όχημα χρησιμοποιεί τεχνολογία βενζινοκίνητων τουρμπινών για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος που κινεί έξι ηλεκτροκινητήρες, ειδικά σχεδιασμένους για μικρή παραγωγή ήχου. Επίσης, διαθέτει μπαταρία για αποθήκευση ενέργειας. Σε αυτή την υβριδική EVTOL διαρρύθμιση θα μπορούσε να μεταφέρει 4 με 5 επιβάτες σε ταχύτητες μέχρι και 400 χλμ/ ώρα για περίπου 800 χλμ, δεν θα χρειαζόταν επαναφόρτιση, καθώς θα τροφοδοτούνταν από την τουρμπίνα βενζίνης, και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει υπάρχουσες υποδομές, όπως ελικοδρόμια και αεροδρόμια. Τα φτερά μπορούν να περιστραφούν κατά 90 μοίρες, επιτρέποντας στο σκάφος να απογειώνεται και να προσγειώνεται κάθετα. Επίσης, οι έλικες στα φτερά αποσύρονται όταν το αεροπλάνο φτάσει σε μεγάλο ύψος, μειώνοντας την αντίσταση του αέρα και τον θόρυβο, με τους δύο πίσω κινητήρες να παρέχουν ώθηση.
Η εταιρεία εκτιμά πως το μοντέλο αυτό θα μπορούσε να είναι διαθέσιμο κατά τις αρχές με μέσα της δεκαετίας του 2020, αρκεί να βρεθεί ένα βιώσιμο μοντέλο εμπορικής εκμετάλλευσης.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια