Sponsor

ATHENS WEATHER

O κινεζικός «Κόκκινος Οκτώβρης»: Αθόρυβο, επαναστατικό σύστημα προώθησης για υποβρύχια φέρεται να ετοιμάζει η Κίνα

Στο διάσημο «Κυνήγι του Κόκκινου Οκτώβρη» (έχει μεταφερθεί επιτυχώς και στον κινηματογράφο) του «βασιλιά» των technothriller, Τομ Κλάνσι, «πρωταγωνιστής» ήταν το σοβιετικό υποβρύχιο «Κόκκινος Οκτώβρης» (μια παραλλαγή της πραγματικής σοβιετικής κλάσης που στο ΝΑΤΟ είναι γνωστή με τον προσδιορισμό «Typhoon»),
που ήταν εξοπλισμένο με έναν επαναστατικό, αθόρυβο κινητήρα που συνδύαζε αντλίες και ηλεκτρική προώθηση για να κινείται αθόρυβα, καθιστώντας εξαιρετικά δύσκολο τον εντοπισμό του από τον εχθρό.

Το συγκεκριμένο σύστημα (το οποίο θα άλλαζε πραγματικά τα δεδομένα στον υποβρυχιακό πόλεμο, και ειδικά όσον αφορά στα υποβρύχια βαλλιστικών πυραύλων, καθώς θα τα μετέτρεπε σε καταλυτικής ισχύος μέσα πρώτου πλήγματος) ενδεχομένως να ξεφεύγει από τη σφαίρα της φαντασίας, αν αληθεύουν όσα αναφέρουν κινεζικά κρατικά ΜΜΕ, σύμφωνα με τα οποία η χώρα εξοπλίζει το νεότερο πυρηνικό της υποβρύχιο με έναν κινητήρα που θυμίζει τη φανταστική τεχνολογία του «Κόκκινου Οκτώβρη».

Όπως αναφέρεται στο blog Eastern Arsenal του Popular Science, το κινεζικό κρατικό κανάλι CCTV 13 προέβαλε πρόσφατα μια συνέντευξη με έναν κορυφαίο Κινέζο μηχανικό/ ναυπηγό, τον υποναύαρχο Μα Ουεϊμίνγκ, ο οποίος είναι υπεύθυνος για μια σειρά κινεζικών ερευνητικών προγραμμάτων ηλεκτρομαγνητικής τεχνολογίας (μεταξύ των οποίων ηλεκτρομαγνητικοί καταπέλτες για αεροπλανοφόρα και ηλεκτρομαγνητικά όπλα, γνωστά και ως railguns). Στη συνέντευξη αυτή ισχυρίστηκε πως το πολεμικό ναυτικό της Κίνας θα εξοπλίσει τα νέα της πυρηνικά υποβρύχια με ένα επαναστατικό, αθόρυβο σύστημα προώθησης «άνευ άξονα», που λειτουργεί με αντλίες. Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα του Eastern Arsenal, αν αυτό το σύστημα όντως εγκαθίσταται στα νεότερα σκάφη, είναι πιθανό να μπει στο πρώτο πυρηνικό υποβρύχιο Type 095, που είναι υπό κατασκευή.

Ένα τέτοιο σύστημα (rim-driven pumpjet) εάν λειτουργεί, έχει πολύ λιγότερα κινητά τμήματα από ό,τι τα συμβατικά συστήματα προώθησης, κάτι που αποτελεί τεράστιο πλεονέκτημα για τα υποβρύχια, καθώς τα καθιστά πολύ πιο αθόρυβα, ενώ παράγει τεράστιες ποσότητες ηλεκτρισμού- ενώ, όπως υπογραμμίζουν οι υποστηρικτές των συστημάτων αυτών, απαιτούν λιγότερη συντήρηση και εξοικονομούν χώρο στο κύτος του σκάφους. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, θα αποτελούσε σημαντικό όφελος για την κινεζική ναυτική ισχύ, δεδομένου του ότι «παραδοσιακά» τα κινεζικά πυρηνικά υποβρύχια θεωρούνταν υποδεέστερα των αντιπάλων τους, τη στιγμή που ένα από τα ισχυρότερα πλεονεκτήματα του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ είναι ο πανίσχυρος στόλος των υποβρυχίων τους (θεωρούμενος ως ο ισχυρότερος στον κόσμο).

Σε κάθε περίπτωση, όπως υποδεικνύεται στο δημοσίευμα, το ότι προβλήθηκε στην τηλεόραση αυτή η συνέντευξη δείχνει κάποια πράγματα, όπως το ότι τα κινεζικά κρατικά ΜΜΕ είναι πιο πρόθυμα και ικανά πλέον να συζητήσουν τεχνολογίες που προορίζονται για πυρηνικά υποβρύχια, κάτι που με τη σειρά του δείχνει ότι υπάρχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στην Κίνα όσον αφορά στην επίδειξη νέων τεχνολογιών (χωρίς βέβαια να αποκλείεται το ενδεχόμενο να μιλάμε για μια επίδειξη/ τέχνασμα που δεν ανταποκρίνεται στα πραγματικά δεδομένα). Ωστόσο, εάν όντως ισχύουν αυτά, τότε σημαίνει πως οι Κινέζοι φτάνουν (και ίσως περνούν) τους Αμερικανούς και Βρετανούς, κάποιες νέες κλάσεις υποβρυχίων των οποίων (Columbia, Dreadnought) έχουν επίσης τέτοιες δυνατότητες, αλλά δεν αναμένεται να τεθούν σε υπηρεσία πριν το 2030.


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια