Άνοδο βάσεων στις παιδαγωγικές σχολές «δείχνει» το 5ο μάθημα των Πανελλαδικών

Μετά την απομόνωση των παιδαγωγικών σχολών σε ξεχωριστό πεδίο και τη «μοιραία» υποβάθμισή τους με θεαματική πτώση των βάσεων πέρσι, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να τις επαναφέρει στις επιλογές των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης.

Χθες, οι Πανελλαδικές για τα Γενικά Λύκεια έριξαν αυλαία με Μαθηματικά και Ιστορία Γενικής Παιδείας, μαθήματα που εξετάζονται μόνο από όσους θέλουν να ανοίξουν το 4ο επιστημονικό πεδίο των παιδαγωγικών σχολών. Η ανισότητα που παρατηρήθηκε όμως στο επίπεδο δυσκολίας κατέδειξε την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να κάνει και πάλι ελκυστική την επιλογή αυτή αποκλειστικά στη θεωρητική κατεύθυνση, που αντιμετωπίζει το τεράστιο πρόβλημα να καταγράφει μεγάλο αριθμό υποψηφίων αλλά περιορισμένες θέσεις στο 1ο επιστημονικό πεδίο, των ανθρωπιστικών σπουδών. Αντίθετα, τα θέματα δεν ήταν τόσο εύκολα για όσους έδιναν από άλλες κατευθύνσεις.

Ειδικότερα, οι υποψήφιοι του 1ου πεδίου εξετάζονταν στα μαθηματικά Γενικής Παιδείας, τα οποία φέτος σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς ήταν πολύ εύκολα σε σχέση με άλλες χρονιές. «Πρωτοτυπία» χαρακτηρίζουν οι εκπαιδευτικοί ότι οι περισσότερες μαθηματικές ασκήσεις ήταν ίδιες με το σχολικό βιβλίο, απλά με άλλα νούμερα. Στον αντίποδα, οι λιγοστοί -είναι η αλήθεια- υποψήφιοι από τις θετικές και οικονομικές σπουδές που έπρεπε να εξεταστούν στην Ιστορία Γενικής Παιδείας δεν είχαν την ίδια τύχη, καθώς στο μάθημα διατηρήθηκε το ανεβασμένο επίπεδο δυσκολίας που απαιτούσε καλά προετοιμασμένους μαθητές.

«Ηταν λογικό να πέσει το επίπεδο των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας, καθώς με το νέο σύστημα εξετάζονται μόνο οι υποψήφιοι της θεωρητικής σχολής. Τα Μαθηματικά είναι μάθημα βαρύτητας και το μειωμένο επίπεδο των θεμάτων προμηνύει άνοδο των βάσεων», σημειώνει στον «Ε.Τ.» ο εκπαιδευτικός του φροντιστηρίου «Στόχος», Χρήστος Σπύρου. Και η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία σχολίασε γενικότερα την αντιμετώπιση από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων των ζητουμένων στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης. «Είναι προφανές ότι πολύ δύσκολα ή πολύ εύκολα θέματα δεν εκπληρώνουν τους στόχους για διακριτότητα της βαθμολογίας, καλύτερης δυνατής αξιολόγησης και αντιμετώπισής τους στο διαθέσιμο χρόνο».

Αντίθετα, τα θέματα στην Ιστορία για τους υποψήφιους από την κατεύθυνση των θετικών και οικονομικών σπουδών δυσκόλεψαν τους λιγοστούς υποψήφιους. «Τα ζητούμενα δεν ήταν αναμενόμενα, ήταν πρωτότυπα και αναφέρονταν σε πολύ πρόσφατα γεγονότα, κάτι που δεν συνηθίζεται», σημειώνει η εκπαιδευτικός Νάντια Σπυροπούλου από το «Στόχο» και συνεχίζει: «Ενας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος δεν θα είχε πρόβλημα, όμως, όσοι επέλεξαν απλά ένα μάθημα ακόμα για να ανοίξουν ένα δεύτερο πεδίο, θα δυσκολευτούν αρκετά».

Η ανισότητα που παρατηρείται στον ανταγωνισμό των υποψηφίων στα δύο μαθήματα Γενικής Παιδείας, σύμφωνα με εκτιμήσεις, βασίζεται στη λογική ότι η θεωρητική κατεύθυνση έχει σχεδόν τις μισές θέσεις του συνόλου των υποψηφίων. Η ζήτηση είναι τεράστια, η προσφορά όμως μικρή. Αντίθετα, στο 2ο επιστημονικό πεδίο, των θετικών και τεχνολογικών σπουδών, οι θέσεις είναι ανάλογες των υποψηφίων, ενώ ιδιαίτερο πρόβλημα δεν παρατηρείται ούτε στο 5ο επιστημονικό πεδίο των οικονομικών. Πρακτικά, η επιλογή των θεμάτων προσπαθεί να κάνει μια κατανομή των υποψηφίων της θεωρητικής, ευνοώντας τους σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσει την απομόνωση των παιδαγωγικών που ξεκίνησε πέρσι από τις υπόλοιπες ανθρωπιστικές σχολές. Βέβαια, αυτό ίσως γίνεται εις βάρος των υπόλοιπων υποψηφίων από τα άλλα επιστημονικά πεδία, οι οποίοι επιθυμούν μια θέση στα παιδαγωγικά.

Μέχρι τις 30 Ιουνίου συνεχίζεται η διαδικασία των Πανελλαδικών, με τα ειδικά μαθήματα, ενώ για τα ΕΠΑΛ οι εξετάσεις ολοκληρώνονται μεθαύριο 21 Ιουνίου.

«Οχι» από ΔΟΕ στην αξιολόγηση
Για αποχή από τη διαδικασία της αποτύπωσης γνώμης του συλλόγου διδασκόντων για τους υποψήφιους διευθυντές προειδοποιούν η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) και περίπου 30 τοπικές ΕΛΜΕ. Μερίδα συνδικαλιστών κάνει λόγο για μορφή αξιολόγησης από το παράθυρο, μέσω της αποτύπωσης γνώμης, ενώ καταγγέλλει κλίμα εκφοβισμού. Πάντως, από την πλευρά του υπουργείου και ενώ οι διαδικασίες για την επιλογή διευθυντών «τρέχουν», δεν υπάρχει κάποια επίσημη αντίδραση. Αλλωστε, το πρακτικό συνεδρίασης του συλλόγου διδασκόντων δεν μοριοδοτείται, απλώς κατατίθεται στην επιτροπή συνέντευξης ως συμπληρωματικό υλικό. Οι προσωρινοί πίνακες έχουν ήδη αναρτηθεί και μετά την ολοκλήρωση των πρακτικών συνεδρίασης των συλλόγων διδασκόντων θα προχωρήσει η φάση των συνεντεύξεων.

Μειωμένο εισιτήριο για 20.000 φοιτητές

Μειώσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς και για τους φοιτητές που σπουδάζουν για δεύτερο πτυχίο αναμένονται από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά. Αυτό εξήγγειλε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, στη Βουλή, με το μέτρο όπως σημειώνει να αφορά τουλάχιστον 20.000 φοιτητές. Υπενθύμισε ότι πέρσι ικανοποιήθηκε το αίτημα ενός δωρεάν συγγράμματος, ενώ για τις μεταφορές τους καθυστέρησε η διαδικασία, καθώς έπρεπε να υπάρξουν επαναδιαπραγματεύσεις των συμβάσεων που έχει κάνει το υπουργείο Παιδείας με αυτούς τους φορείς μεταφοράς. Αυτή η διαπραγμάτευση ολοκληρώνεται και πρόσθεσε πως την επόμενη χρονιά και οι φοιτητές αυτοί θα έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν και να πάρουν το σχετικό πάσο, ώστε να έχουν έκπτωση στις μετακινήσεις τους.


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια