Το πειραματικό αερόπλοιο Airlander, το οποίο παρουσιάστηκε προ ημερών ως «το μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου», συνετρίβη την Τετάρτη στη διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης χωρίς να τραυματιστεί κανείς, ανακοίνωσε η ιδιοκτήτρια εταιρεία.
Το Airlander, το οποίο είναι γεμάτο με αέριο ήλιο αντί με εύφλεκτο υδρογόνο. Εχει μήκος 92 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει φορτία βάρους δέκα τόνων σε επανδρωμένες πτήσεις διάρκειας μέχρι πέντε ημερών και σε μη επανδρωμένες διάρκειας μέχρι δύο εβδομάδων. Πετά σε ύψος μέχρι 4.900 μέτρα και με ταχύτητα έως 148 χιλιόμετρα την ώρα.
Το γιγάντιο αερόπλοιο αναπτύχθηκε αρχικά για τον αμερικανικό στρατό, ο οποίος σχεδίαζε να το χρησιμοποιήσει σε αποστολές επιτήρησης στο Αφγανιστάν. Το πρόγραμμα τελικά ακυρώθηκε λόγω περικοπών και η βρετανική κατασκευάστρια εταιρεία Hybrid Air Vehicles (HAV) απευθύνθηκε στη βρετανική κυβέρνηση και σε ιδιώτες για την τελειοποίηση του αεροσκάφους.
Η πρώτη δοκιμαστική πτήση πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα πάνω από το αεροδρόμιο του Κάρντινγκτον, περίπου 70 χιλιόμετρα βόρεια του Λονδίνου, εκεί όπου κατασκευάστηκαν τα πρώτα βρετανικά αερόπλοια μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το πρόγραμμα εγκαταλείφθηκε το 1930 έπειτα από τη συντριβή ενός αερόπλοιου που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν 48 άνθρωποι, ανάμεσά τους και ένας υπουργός.
Μένει να φανεί τα επόμενα χρόνια αν το νέο αερόπλοιο θα βρει τις εμπορικές εφαρμογές στις οποίες ελπίζει η HAV.
Αν όλα πάνε καλά, η εταιρεία σχεδιάζει για την επόμενη δεκαετία ένα μεγαλύτερο μοντέλο που θα μεταφέρει 50 τόνους.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Το Airlander, το οποίο είναι γεμάτο με αέριο ήλιο αντί με εύφλεκτο υδρογόνο. Εχει μήκος 92 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει φορτία βάρους δέκα τόνων σε επανδρωμένες πτήσεις διάρκειας μέχρι πέντε ημερών και σε μη επανδρωμένες διάρκειας μέχρι δύο εβδομάδων. Πετά σε ύψος μέχρι 4.900 μέτρα και με ταχύτητα έως 148 χιλιόμετρα την ώρα.
Το γιγάντιο αερόπλοιο αναπτύχθηκε αρχικά για τον αμερικανικό στρατό, ο οποίος σχεδίαζε να το χρησιμοποιήσει σε αποστολές επιτήρησης στο Αφγανιστάν. Το πρόγραμμα τελικά ακυρώθηκε λόγω περικοπών και η βρετανική κατασκευάστρια εταιρεία Hybrid Air Vehicles (HAV) απευθύνθηκε στη βρετανική κυβέρνηση και σε ιδιώτες για την τελειοποίηση του αεροσκάφους.
Η πρώτη δοκιμαστική πτήση πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα πάνω από το αεροδρόμιο του Κάρντινγκτον, περίπου 70 χιλιόμετρα βόρεια του Λονδίνου, εκεί όπου κατασκευάστηκαν τα πρώτα βρετανικά αερόπλοια μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το πρόγραμμα εγκαταλείφθηκε το 1930 έπειτα από τη συντριβή ενός αερόπλοιου που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν 48 άνθρωποι, ανάμεσά τους και ένας υπουργός.
Μένει να φανεί τα επόμενα χρόνια αν το νέο αερόπλοιο θα βρει τις εμπορικές εφαρμογές στις οποίες ελπίζει η HAV.
Αν όλα πάνε καλά, η εταιρεία σχεδιάζει για την επόμενη δεκαετία ένα μεγαλύτερο μοντέλο που θα μεταφέρει 50 τόνους.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια