Μεταδοτική φαίνεται να είναι η επιθετική συμπεριφορά στον δρόμο, σύμφωνα με έρευνα της Goodyear και του London School of Economics and Political Science (LSE).
Βάσει της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 9.000 άτομα από 15 Ευρωπαϊκές χώρες, το 87% των οδηγών παραδέχτηκε ότι η καλή συμπεριφορά των υπολοίπων οδηγών, κάνει και εκείνους περισσότερο προσεκτικούς.
Επίσης, το 55% των συμμετεχόντων δήλωσε πως όταν κάποιος οδηγός τους προκαλέσει ή τους εκνευρίσει στον δρόμο είναι πολύ πιθανό να «ξεσπάσουν» σε κάποιον άλλο οδηγό αργότερα.
«Παραμερίζοντας παράγοντες όπως είναι οι καιρικές συνθήκες ή η κούραση, οι οδηγοί τριγύρω μας παίζουν σημαντικό ρόλο και στη δική μας συμπεριφορά κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού» σημείωσε ο επικεφαλής της έρευνας Δρ. Κρις Τέναντ από το London School of Economics (LSE).
Από την παρατήρηση αλληλεπιδράσεων μεταξύ οδηγών, όπως αυτές καταγράφηκαν σε βίντεο, προκύπτει ότι η πλειονότητα δείχνει να εκτιμά το «ευχαριστώ» που μπορεί να πει κάποιος άλλος οδηγός.
Οι οδηγοί οι οποίοι συμμετείχαν στην έρευνα παραδέχθηκαν επίσης πως όταν κάποιος άλλος οδηγός δεν ανταποδίδει με ένα «ευχαριστώ» κάποια κίνηση «καλής θέλησης» στον δρόμο, είναι πολύ πιθανό στην επόμενη περίπτωση να οδηγήσουν πιο «επιθετικά».
«Οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν στο μυαλό τους το πόσο σημαντικό αντίκτυπο έχει η δική τους συμπεριφορά στη συμπεριφορά των άλλων» δήλωσε ο Vice President Consumer Tires της Goodyear, για την Ευρώπη τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, Ολιβιέ Ρουσό.
«Υπάρχουν λίγοι αλλά πολύ δυνατοί τρόποι για να δείξει κάποιος την ευγένειά του στο δρόμο όπως, για παράδειγμα, να παραχωρεί προτεραιότητα σε συνθήκες κίνησης, να λέει "ευχαριστώ" όταν άλλοι κάνουν το ίδιο για εκείνον καθώς και να ζητεί συγγνώμη όταν προκαλεί κάποιο πρόβλημα. Όλα αυτά προάγουν τη φιλική οδήγηση και δημιουργούν μια πιο θετική οδηγική συμπεριφορά που μας ωφελεί όλους», πρόσθεσε ο κ. Τέναντ.
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε μέσω ομάδων συζητήσεων και συνεντεύξεων με οδηγούς στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία, καθώς και με ποσοτική έρευνα σε περίπου 9000 οδηγούς σε 15 χώρες (Βέλγιο, Τσεχία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσία, Σουηδία, Τουρκία, Σλοβενία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Αυστρία).
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Βάσει της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 9.000 άτομα από 15 Ευρωπαϊκές χώρες, το 87% των οδηγών παραδέχτηκε ότι η καλή συμπεριφορά των υπολοίπων οδηγών, κάνει και εκείνους περισσότερο προσεκτικούς.
Επίσης, το 55% των συμμετεχόντων δήλωσε πως όταν κάποιος οδηγός τους προκαλέσει ή τους εκνευρίσει στον δρόμο είναι πολύ πιθανό να «ξεσπάσουν» σε κάποιον άλλο οδηγό αργότερα.
«Παραμερίζοντας παράγοντες όπως είναι οι καιρικές συνθήκες ή η κούραση, οι οδηγοί τριγύρω μας παίζουν σημαντικό ρόλο και στη δική μας συμπεριφορά κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού» σημείωσε ο επικεφαλής της έρευνας Δρ. Κρις Τέναντ από το London School of Economics (LSE).
Από την παρατήρηση αλληλεπιδράσεων μεταξύ οδηγών, όπως αυτές καταγράφηκαν σε βίντεο, προκύπτει ότι η πλειονότητα δείχνει να εκτιμά το «ευχαριστώ» που μπορεί να πει κάποιος άλλος οδηγός.
Οι οδηγοί οι οποίοι συμμετείχαν στην έρευνα παραδέχθηκαν επίσης πως όταν κάποιος άλλος οδηγός δεν ανταποδίδει με ένα «ευχαριστώ» κάποια κίνηση «καλής θέλησης» στον δρόμο, είναι πολύ πιθανό στην επόμενη περίπτωση να οδηγήσουν πιο «επιθετικά».
«Οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν στο μυαλό τους το πόσο σημαντικό αντίκτυπο έχει η δική τους συμπεριφορά στη συμπεριφορά των άλλων» δήλωσε ο Vice President Consumer Tires της Goodyear, για την Ευρώπη τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, Ολιβιέ Ρουσό.
«Υπάρχουν λίγοι αλλά πολύ δυνατοί τρόποι για να δείξει κάποιος την ευγένειά του στο δρόμο όπως, για παράδειγμα, να παραχωρεί προτεραιότητα σε συνθήκες κίνησης, να λέει "ευχαριστώ" όταν άλλοι κάνουν το ίδιο για εκείνον καθώς και να ζητεί συγγνώμη όταν προκαλεί κάποιο πρόβλημα. Όλα αυτά προάγουν τη φιλική οδήγηση και δημιουργούν μια πιο θετική οδηγική συμπεριφορά που μας ωφελεί όλους», πρόσθεσε ο κ. Τέναντ.
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε μέσω ομάδων συζητήσεων και συνεντεύξεων με οδηγούς στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία, καθώς και με ποσοτική έρευνα σε περίπου 9000 οδηγούς σε 15 χώρες (Βέλγιο, Τσεχία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Ρουμανία, Ρωσία, Σουηδία, Τουρκία, Σλοβενία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Αυστρία).
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια