Του Γιάννη Αθανασίου
Θα μείνουμε για λίγο στο Seajets Rally Acropolis 2015. Για δύο λόγους: Πρώτα από όλα είναι το Acropolis και σε δεύτερο πλάνο ήταν η ευκαιρία μας να αποδείξουμε ότι ο εθνικός μας αγώνας έχει τη δυνατότητα για κάτι παραπάνω. Και δείξαμε ακριβώς το αντίθετο…
Συμπερασματικά; Ειδικές και ωράρια δεν είχαν ελεγχθεί με τα δεδομένα της εποχής και οδήγησαν σε οριακές καταστάσεις. Η ασφάλεια και περισσότερο η πρόσβαση σε ένα ατύχημα δεν είχαν υπολογιστεί με βάση μία κατάσταση σαν τη δεδομένη για την εποχή βροχή και αποδείχτηκαν ανεπαρκή, οδηγώντας στην ακύρωση των ειδικών. Η επάνδρωση του αγώνα ήταν επίσης ανεπαρκής. Ήμασταν τυχεροί που δεν είχαμε ατυχήματα στα σημεία με πολύ κόσμο.
Κινέττα, μεσημέρι Σαββάτου, στο σημείο 3 των θεατών. Πίσω από το θεαματικά κινούμενο Escort φαίνονται θεατές που έχουν παραβιάσει τις πορτοκαλί κορδέλες που ορίζουν σημεία που δε μπορεί να κάθεται ούτε φωτογράφος. Στη μπλε πινακίδα με τον κεραυνό είναι ο κριτής που δεν κάνει τίποτε. Μαζί του ο πρώην Πρόεδρος του ΣΟΑΑ Άγγελος Ζήβας, σε ρόλο αμοιβού πλοηγού, που επίσης αδιαφορεί για το κίνδυνο που διατρέχουν οι θεατές. Τί να πει κανείς;
Δείτε από το επίσημο video του Eurosport ποιές ήταν οι συνθήκες την Κυριακή το πρωί και κρίνετε μόνοι σας
Τι έγινε;
Προσέξτε στο video ότι ο κόσμος κάθεται ανάμεσα στις πορτοκαλί κορδέλες, σημείο όπου απαγορεύονται ακόμη και φωτογράφοι. Ο κριτής δεν ανεβαίνει καν να προειδοποιήσει το δεύτερο αυτοκίνητο για τον κόσμο μέσα στο δρόμο. στο βάθος της εικόνας βρίσκεται ο Άγγελος Ζήβας, που πάλι αδιαφορεί. ΧΑΜΟΣ...
- Το πιο μεγάλο ατύχημα που έγινε την Κυριακή ήταν σε μία διασταύρωση όπου δεν υπήρχε κορδέλα. Το 208 του Martin που έτρεχε στο ERC έστριψε λάθος, φρενάρισε αλλά δεν πρόλαβε και έπεσε πάνω σε ένα Smart που είχε παρκάρει πολύ κοντά στην ειδική, με αποτέλεσμα μια καραμπόλα και μεγάλες ζημιές και στα δύο αυτοκίνητα.
Η Πυροσβεστική Υπηρεσία διαθέτει καμιά 50αριά τέτοια οχήματα, για την καταπολέμηση των πυρκαγιών μέσα στα δάση. Θα μπορούσαν να έχουν ζητηθεί από την οργάνωση, για να μην υπάρξει πρόβλημα σε περίπτωση βροχής και λάσπης, μιά και διαθέτουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση
Εξειδικευμένο για αγώνες, πιστοποιημένο, τετρακίνητο ασθενοφόρο. Η φωτογραφία από το Serres Rally!!!
Ελληνικό ιδιωτικό νοσοκομειακό ελικόπτερο, με δυνατότητα αεροδιακομιδής ασθενών/τραυματιών, όπως δείχνει και το ειδικό φορείο στα αριστερά του πιλότου. Υπήρχαν τέτοια στο Acropolis όπως θα έπρεπε;
Εικόνα μέσα από το αυτοκίνητο του Martin. Ο κριτής είναι δίπλα στο δρόμο, έχει δει σίγουρα το Smart που έχει σταματήσει σε πολύ επικίνδυνο σημείο, αλλά δεν έχει βάλει καν κορδέλα, πόσο μάλλον να πει στον θεατή/ιδιοκτήτη του να το μετακινήσει πιό κάτω. Έτσι καταστράφηκε ένα αγωνιστικό και κινδύνεψε το πλήρωμα, χωρίς λόγο.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
Θα μείνουμε για λίγο στο Seajets Rally Acropolis 2015. Για δύο λόγους: Πρώτα από όλα είναι το Acropolis και σε δεύτερο πλάνο ήταν η ευκαιρία μας να αποδείξουμε ότι ο εθνικός μας αγώνας έχει τη δυνατότητα για κάτι παραπάνω. Και δείξαμε ακριβώς το αντίθετο…
Συμπερασματικά; Ειδικές και ωράρια δεν είχαν ελεγχθεί με τα δεδομένα της εποχής και οδήγησαν σε οριακές καταστάσεις. Η ασφάλεια και περισσότερο η πρόσβαση σε ένα ατύχημα δεν είχαν υπολογιστεί με βάση μία κατάσταση σαν τη δεδομένη για την εποχή βροχή και αποδείχτηκαν ανεπαρκή, οδηγώντας στην ακύρωση των ειδικών. Η επάνδρωση του αγώνα ήταν επίσης ανεπαρκής. Ήμασταν τυχεροί που δεν είχαμε ατυχήματα στα σημεία με πολύ κόσμο.
Κινέττα, μεσημέρι Σαββάτου, στο σημείο 3 των θεατών. Πίσω από το θεαματικά κινούμενο Escort φαίνονται θεατές που έχουν παραβιάσει τις πορτοκαλί κορδέλες που ορίζουν σημεία που δε μπορεί να κάθεται ούτε φωτογράφος. Στη μπλε πινακίδα με τον κεραυνό είναι ο κριτής που δεν κάνει τίποτε. Μαζί του ο πρώην Πρόεδρος του ΣΟΑΑ Άγγελος Ζήβας, σε ρόλο αμοιβού πλοηγού, που επίσης αδιαφορεί για το κίνδυνο που διατρέχουν οι θεατές. Τί να πει κανείς;
Rally, τι είναι αυτό, για να καταλάβουμε ΤΙ ΕΓΙΝΕ.
Υπάρχουν δύο μορφές: τα rallies με ειδικές και τα rally «του
δρόμου». Πλέον έχουν επικρατήσει τα πρώτα που βασίζονται στην απόλυτη
ταχύτητα σε κομμάτια του δρόμου κλειστά στην κυκλοφορία. Αυτά τα
κομμάτια μπορεί να είναι από ασφάλτινα περάσματα στα βουνά μέχρι σκληρά
χωματινά κομμάτια μέσα στα δάση, από παγωμένους δρόμους μέχρι πλοήγηση
στην έρημο, διαλεγμένα να προσφέρουν ευχαρίστηση στο πλήρωμα και
δοκιμασία επιδόσεων και αντοχής για το αυτοκίνητο. Η απολαυστική και μη
προβλεπόμενη φύση των διαδρομών είναι αυτά που έκαναν τα rallies τόσο
δημοφιλή, ιδίως στην Ευρώπη, την Άπω Ανατολή και την Ωκεανία.
Ήταν πράγματι το χειρότερο Acropolis; Ας δούμε τα στοιχεία…
- Σε ποιο άλλο Acropolis ακυρώθηκε πάνω από το 1/3 των ειδικών και μάλιστα από πίεση του παρατηρητή;
- Σε ποιο άλλο Acropolis φάνηκε καθαρά η αδυναμία της οργανωτικής επιτροπής να διαχειριστεί τα ωράρια;
- Σε ποιο άλλο Acropolis η προσβασιμότητα των οχημάτων ασφαλείας ήταν μηδενική;
Ποια είναι τα δεδομένα;
- Σε
καμία περίπτωση οι καιρικές και οδικές συνθήκες δεν ήταν χειρότερες από
αυτές που αντιμετωπίζουν τα πληρώματα στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη
καθώς και στο Ηνωμένο Βασίλειο.
- Ο εξοπλισμός και η επάνδρωση των ειδικών ήταν στοιχειώδη και πλήρως ακατάλληλα για τις συνθήκες.
- Η επάνδρωση των ειδικών σε σχέση με τον κόσμο που μαζεύτηκε ήταν ανεπαρκής.
- Η
οργάνωση δεν είχε λάβει υπ’ όψη την περίπτωση να υπάρξουν τέτοιες
συνθήκες παρόλο που ο αγώνας έγινε μέσα Οκτώβρη και μία αντίστοιχη
κακοκαιρία είναι πιθανή.
Δείτε από το επίσημο video του Eurosport ποιές ήταν οι συνθήκες την Κυριακή το πρωί και κρίνετε μόνοι σας
Τι έγινε;
- Με το που ξεκίνησε να βρέχει, την Τετάρτη το βράδυ, η οργάνωση θορυβήθηκε… πολύ αργά.
- Την
Πέμπτη αποφάσισαν ότι το κατέβασμα από το Πράθι στην Κινέττα-Λουτράκι
(πρώτη ειδική) θα ήταν επικίνδυνο – έλεος, έχει γίνει σε Κορίνθου με
χειρότερες συνθήκες – και έκοψαν τα τελευταία χιλιόμετρα της ειδικής.
- Το Σάββατο άρχισε να βρέχει 2-3 ώρες πριν την ειδική και έκοψαν και άλλα χιλιόμετρα – γιατί;
- Παρόλο
που η ειδική μίκρυνε πολύ ο χρόνος ανάμεσα στα δύο περάσματα της
ειδικής ήταν ελάχιστος, που σημαίνει είτε ότι δεν είχε γίνει σωστός
προγραμματισμός, είτε δεν είχε υπολογιστεί η λάσπη και η καθυστέρηση που
θα προκαλούσε.
- Οι
κριτές μέσα στην ειδική και μάλιστα στα προτεινόμενα για τους θεατές
σημεία, ήταν λίγοι, με αποτέλεσμα ο κόσμος να είναι ανεξέλεγκτος και να
κάθεται σε σημεία που δεν επιτρεπόταν (επικίνδυνα σημεία σημειωμένα με
κόκκινο δίχτυ και ταμπέλες)
Προσέξτε στο video ότι ο κόσμος κάθεται ανάμεσα στις πορτοκαλί κορδέλες, σημείο όπου απαγορεύονται ακόμη και φωτογράφοι. Ο κριτής δεν ανεβαίνει καν να προειδοποιήσει το δεύτερο αυτοκίνητο για τον κόσμο μέσα στο δρόμο. στο βάθος της εικόνας βρίσκεται ο Άγγελος Ζήβας, που πάλι αδιαφορεί. ΧΑΜΟΣ...
- Την
Κυριακή το πρώτο πέρασμα ήταν δύσκολο λόγω της βροχής, αλλά όχι αδύνατο
ή επικίνδυνο, αφού δεν υπήρξαν μεγάλα ατυχήματα από έξοδο.
- Το δεύτερο όμως πέρασμα ακυρώθηκε με πίεση από τον παρατηρητή της FIA «λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών».
- Το πιο μεγάλο ατύχημα που έγινε την Κυριακή ήταν σε μία διασταύρωση όπου δεν υπήρχε κορδέλα. Το 208 του Martin που έτρεχε στο ERC έστριψε λάθος, φρενάρισε αλλά δεν πρόλαβε και έπεσε πάνω σε ένα Smart που είχε παρκάρει πολύ κοντά στην ειδική, με αποτέλεσμα μια καραμπόλα και μεγάλες ζημιές και στα δύο αυτοκίνητα.
Τι έφταιξε αλήθεια;
- Πρώτα
από όλα ο αλυτάρχης και οι υπόλοιποι άρχοντες του αγώνα είχαν πλήρη
άγνοια αγώνων αντίστοιχου βεληνεκούς στο εξωτερικό, οπότε λογικά δεν
είχαν «έτοιμες λύσεις» για τέτοιες καταστάσεις.
- Ο
προγραμματισμός για τέτοιες συνθήκες ήταν ΠΕΝΙΧΡΟΣ με αποτέλεσμα να βρει
τους οργανωτές απροετοίμαστους να τις αντιμετωπίσουν. Να σημειώσουμε
ότι τα ασθενοφόρα και τα πυροσβεστικά δεν είχαν δυνατότητα κίνησης σε
λασπωμένο έδαφος, οπότε οποιοδήποτε ατύχημα με τραυματισμό ή/και
εγκλωβισμό θα ήταν πολύ επικίνδυνο.
- Δεν
ζητήθηκαν από την πυροσβεστική οχήματα με δυνατότητα εκτός δρόμου
κίνησης με ηλεκτρονική τετρακίνηση, τα οποία διαθέτει, ούτε καν UNIMOG
1750 ή 2150 που μπορούν να αντεπεξέλθουν στις συνθήκες.
Η Πυροσβεστική Υπηρεσία διαθέτει καμιά 50αριά τέτοια οχήματα, για την καταπολέμηση των πυρκαγιών μέσα στα δάση. Θα μπορούσαν να έχουν ζητηθεί από την οργάνωση, για να μην υπάρξει πρόβλημα σε περίπτωση βροχής και λάσπης, μιά και διαθέτουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση
- Δεν
εξασφαλίστηκε η παρουσία ειδικών τετρακίνητων πιστοποιημένων ασθενοφόρων
που υπάρχουν στην Ευρώπη και μπορούν να έρθουν στην Ελλάδα για
1.500-2.000 ευρώ το καθένα. Τέτοια ασθενοφόρα χρησιμοποιούνται στους
Αγώνες Αντοχής 4Χ4 στην χώρα μας.
Εξειδικευμένο για αγώνες, πιστοποιημένο, τετρακίνητο ασθενοφόρο. Η φωτογραφία από το Serres Rally!!!
- Δεν
χρησιμοποιήθηκαν ομάδες διάσωσης του ΕΕΣ ή της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης
με τετρακίνητα pick-up που μπορούν να φτάσουν άμεσα σε κάποιο ατύχημα.
- Τα
ελικόπτερα της οργάνωσης δεν είχαν τη δυνατότητα και την πιστοποίηση
αεροδιακομιδής ασθενών/τραυματιών, παρόλο που αντίστοιχα υπάρχουν στην
Ελλάδα, λεγόμενα και νοσοκομειακά ελικόπτερα. Και μάλιστα ΙΔΙΩΤΙΚΑ.
Ελληνικό ιδιωτικό νοσοκομειακό ελικόπτερο, με δυνατότητα αεροδιακομιδής ασθενών/τραυματιών, όπως δείχνει και το ειδικό φορείο στα αριστερά του πιλότου. Υπήρχαν τέτοια στο Acropolis όπως θα έπρεπε;
- Η
Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας (ΟΜΑΕ), οργανωτής του αγώνα,
όρισε σαν άρχοντες του αγώνα πολλά μέλη της αποτυχημένης και
αναγκασμένης να παραιτηθεί Επιτροπής 4Χ4. Στο κρισιμότερο Rally
Acropolis για το μέλλον του αγώνα, απεχώρησαν οι έμπειροι και άφησαν το
τιμόνι στους αποτυχημένους. Μάλλον λάθος επιλογή, την οποία είχαμε
επισημάνει και όταν ανακοινώθηκε ότι η κα Πασσαλή δε θα ήταν αλυτάρχης
του αγώνα.
Πληροφορίες από θεατές
- Στο
ατύχημα του Martin με το Smart δεν υπήρχε κορδέλα. Ο κριτής αδιαφόρησε
να βάλει κορδέλα και να πει στους θεατές ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων να
παρκάρουν πιο μακριά από την ειδική! Το 000 και το 00, που περνάνε
ακριβώς γι' αυτούς τους λόγους, τί του είπαν; Γιατί δε βοήθησαν να
διορθωθεί το πρόβλημα πριν συνεχίσουν;
Εικόνα μέσα από το αυτοκίνητο του Martin. Ο κριτής είναι δίπλα στο δρόμο, έχει δει σίγουρα το Smart που έχει σταματήσει σε πολύ επικίνδυνο σημείο, αλλά δεν έχει βάλει καν κορδέλα, πόσο μάλλον να πει στον θεατή/ιδιοκτήτη του να το μετακινήσει πιό κάτω. Έτσι καταστράφηκε ένα αγωνιστικό και κινδύνεψε το πλήρωμα, χωρίς λόγο.
- Η βροχή της Κυριακής, το μπουρίνι που οδήγησε στην ακύρωση των τριών ειδικών, δεν κράτησε πάνω από 10 λεπτά!
- Στην
Κινέττα το δεύτερο αμοιβό πλοηγό ήταν η ιστορική Corolla του Άγγελου
Ζήβα. Πώς θα μπορούσε να κινηθεί στη λάσπη σε ρυθμό τέτοιο που να μην το
προλάβουν τα τετρακίνητα Ν που άνοιγαν τον αγώνα;
- Στο
σημείο 3 για τους θεατές στην Κινέττα, με πάνω από 2.000 κόσμο, υπήρχαν
ΜΟΝΟ δύο κριτές, που σε καμία περίπτωση δε μπορούσαν να ελέγξουν τον
κόσμο.
Μας αρέσει η όχι – εμένα όχι – αυτό ήταν το χειρότερο Acropolis
μέχρι σήμερα. Ή μάλλον δεν ήταν καν Rally Acropolis, αλλά ένα σπριντάκι
στο Άκρο της Πόλης. Ας μας εξηγήσουν γιατί έγιναν όλα αυτά, γιατί
εκτεθήκαμε σαν χώρα, σαν ομοσπονδία – που ανήκει σε όλους, σαν
αγωνιζόμενοι, σαν οργανωτές, σαν θεατές. Κάποιοι είναι υπόλογοι για την
αποτυχία. Περιμένουμε… αν και δε βλέπουμε φως!!!
ΥΓ. Δεν είναι μία περιγραφή του αγώνα. Ήταν πιό ουσιαστική η
διερεύνηση του τί έφταιξε γι' αυτό που βιώσαμε, από τον πανηγυρισμό της
τρίτης θέσης των Αθανασούλα/Ζακχαίου, στους οποίους άλλωστε είχε
αφιερωθεί ολόκληρο το άρθρο του Σαββάτου. Οι λεπτομέρειες του αγώνα σε
επόμενο άρθρο.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια