Το SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2015 πέρασε στην ιστορία και σίγουρα θα μείνει σ’ αυτή καθώς αναδείχτηκε ο πρωταθλητής Ευρώπης Kajetan Kajetanowicz μετά από μια επική μάχη με τους Craig Breen και Λάμπρο Αθανασούλα.
Του Τάκη Πουρναράκη
Ο πολύ κακός καιρός που έπληξε την περιοχή της ορεινής Κορινθίας την Κυριακή το μεσημέρι είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση για λόγους ασφαλείας των τριών τελευταίων ειδικών διαδρομών του αγώνα. Μια απόφαση απόλυτα σωστή από τον αλυτάρχη του αγώνα κ. Νίκο Μανώλη που λειτούργησε φυσικά με γνώμονα την ασφάλεια των πληρωμάτων αλλά και των θεατών. Οι δρόμοι σε Αθίκια, Κλένια Μυκήνες και Κεφαλάρι είχαν μετατραπεί σε ποτάμια λάσπης καθώς η καταιγίδα ξέσπασε τη μανία της το μεσημέρι κατά τη διάρκεια της επανάληψης των τριών ειδικών διαδρομών.
Λίγες ώρες αργότερα στη ράμπα του τερματισμού ο νικητής και πρωταθλητής Καγιετάν Καγιετάνοβιτς συμφωνούσε μαζί μας πως είναι περίεργο ότι ο ήλιος έλαμπε, είχε άπνοια και ζέστη/υγρασία από το απόβροχο. Δίπλα του εκτός από το μεγάλο χαμένο Γκρεγκ Μπριν ο τοπικός οδηγός Λάμπρος Αθανασούλας που έκανε περήφανο όλο το Λουτράκι με τη μεγάλη του επιτυχία. Φυσικά απ’ όλη την Ελλάδα δέχεται συγχαρητήρια ο Αθανασούλας με τον Ζακχαίο για την μεγάλη τους επιτυχία ν’ ανέβουν στο βάθρο ενός αγώνα Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος αλλά η τοπική κοινωνία έχει τον πρώτο ρόλο.
Τα χαμόγελα στα πρόσωπα των εκπροσώπων του ΕΟΤ αλλά και της SEAJETS που είναι ο μεγάλος χορηγός για το Ράλλυ Ακρόπολις του 2016 είναι αντιπροσωπευτικά της επιτυχίας του αγώνα. Ενδεικτική του κλίματος και η συνέντευξη Τύπου μετά το τέλος του αγώνα όπως μεταφέρθηκε από το άψογο ακόμη μια χρονιά γραφείο Τύπου:
Στην απονομή που έγινε στις 18:00 το απόγευμα της Κυριακής, έλαμπε ένας ολόλαμπρος ήλιος
Kajetan Kajetanowicz
Είσαι ο Πρωταθλητής Ευρώπης για το 2015 και το κατάφερες κερδίζοντας το SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις! Πώς αισθάνεσαι;
Καταρχήν να σας πω ότι τα αγγλικά μου δεν είναι πολύ καλά, επειδή ο Craig δε θέλει να μου μάθει. Αυτήν τη στιγμή δεν μπορώ να σας πω πώς νιώθω, διότι χρειάζομαι λίγη ώρα για να καταλάβω τι έγινε. Είναι ένα απίστευτο συναίσθημα, επειδή είναι μία μεγάλη μέρα για μένα. Όλοι ξέρουν ότι ο τίτλος του Πρωταθλητή Ευρώπης είναι κάτι σπουδαίο. Κερδίσαμε αυτόν τον αγώνα και μαζί τον τίτλο σε ένα πολύ δύσκολο Ράλλυ. Έτσι, το συναίσθημα είναι απίστευτο. Όταν τελείωσε ο αγώνας, σκεφτόμουν αν θα πάω στην Ελβετία, και κατά δεύτερον πώς θα το γιορτάσω απόψε. Ο Λάμπρος θα είναι αυτός που θα τους κεράσει όλους!
Η βροχή και οι γλιστερές συνθήκες έκαναν τον αγώνα πολύ δύσκολο. Πώς ήταν να οδηγείς σε τόσο λασπωμένες και γλιστερές ειδικές, ξέροντας πως ένα μικρό λάθος μπορεί να σε αποτρέψει από το να κερδίσεις τον τίτλο;
Ήταν πολύ εύκολο να κάνεις λάθος. Βασικά κάναμε ένα, και μάλιστα μεγάλο. Ήταν μια δύσκολη στιγμή, όταν είχαμε ένα τετ-α-κε. Είχαμε ένα ποτάμι από τη μία μεριά και ένα πολύ στενό κομμάτι από την άλλη. Ήταν απίστευτη στιγμή. Όμως είμαστε εδώ. Εκείνη τη στιγμή ήμασταν τυχεροί. Ο αγώνας είχε πολλή λάσπη. Όπως είπα και στον τερματισμό, κανείς δεν περίμενε ότι θα έχει τόση λάσπη, αλλά εντέλει είχε!
Είσαι ο τρίτος Πολωνός οδηγός που κερδίζει το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα μετά τους Sobiesław Zasada και Krzysztof Hołowczyc. Γνωρίζοντας πόσο περήφανος είσαι για την καταγωγή σου, πόσο σημαντικό είναι αυτό για σένα;
Ο Krzysztof το έκανε 18 χρόνια πριν. Γνωρίζω αυτούς τους οδηγούς, οι οποίοι είναι μεγαλύτεροι σε ηλικία από μένα. Είναι απίστευτο, διότι ακόμη αγωνίζονται! Αυτοί είναι οι ήρωες, και πλέον είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι στο πάνθεον μαζί τους.
Craig Breen
Είχες μια φοβερή μάχη με τον Kajetan Kajetanowicz, καταφέρνοντας τρεις συνεχόμενες νίκες φέτος. Πού πιστεύεις πως ο τίτλος γλίστρησε από τα χέρια σου;
Όλα ξεκίνησαν από το Ypres, θα έλεγα. Η τύχη δεν ήταν με το μέρος μας. Στο Βέλγιο χάσαμε την ευκαιρία να κερδίσουμε τον αγώνα, και στην Εσθονία έγινε το ίδιο έπειτα από ένα πρόβλημα που είχαμε. Στο Ράλλυ Barum κάναμε ένα λάθος και πάθαμε ένα κλατάρισμα, αλλά από εκεί και πέρα οι ελπίδες μας ήταν λίγες. Ο Kajetan έκανε σπουδαία δουλειά στην Κύπρο, όπου και κέρδισε. Δεν ήταν εύκολο. Αποδείξαμε ότι έχουμε ταχύτητα, πήραμε τρεις νίκες και πιστεύω ότι πρέπει να έχουμε ψηλά το κεφάλι.
Έκανες εξαιρετικούς χρόνους σήμερα το πρωί και τέθηκες επικεφαλής, αλλά δυστυχώς άνοιξε το καπό του αυτοκινήτου στην Ε.Δ. 6, και αυτό σου κόστισε τη νίκη στο Ράλλυ Ακρόπολις. Τι συνέβη;
Τα άγκιστρα του καπό ήταν ανοιχτά. Δυστυχώς, άνοιξε σχεδόν 2 χιλιόμετρα μετά την εκκίνηση. Όταν άνοιξε σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να γράψω ιστορία αν κατάφερνα να φτάσω στον τερματισμό χωρίς να χάσω πολύ χρόνο, έχοντας στο μυαλό μου τον Markko Martin και τον Beef, όταν κέρδισαν το 2003 το Ακρόπολις αντιμετωπίζοντας ένα παρόμοιο πρόβλημα. Και σκέφτηκα πόσο τρομερό θα ήταν να κέρδιζα τον αγώνα ή έστω την ειδική. Βλέπετε, μπορούσα να δω λίγο, αλλά όταν ο δρόμος ήταν ανηφορικός. Όταν όμως περάσαμε στο χώμα και το αυτοκίνητο βρισκόταν στην ευθεία, αποδείχθηκε μεγαλύτερη πρόκληση από ό,τι περίμενα. Μετά άρχισα να φρενάρω έτσι ώστε να μπορώ να δω το δρόμο. Ακόμα και έτσι, κάτι γινόταν, αλλά όταν περάσαμε στη λάσπη οι καθαριστήρες μπλόκαραν με το καπό και δεν μπορούσαν να καθαρίσουν το τζάμι. Εκείνη τη στιγμή δεν το σκεφτόμουν, και απλά ήθελα να καθαρίσω το τζάμι. Όσο περισσότερο προχωρούσαμε, τόσο περισσότερο γέμιζε λάσπη το παρμπρίζ. Στο τέλος μπορούσα να δω μόλις από ένα μικρό μέρος στο μέγεθος της παλάμης μου. Εκεί χάσαμε τον αγώνα. Βέβαια, εκείνη τη στιγμή θεωρούσα ότι χάσαμε μόνο την πρωτοπορία και ήμουν πεπεισμένος ότι μπορούμε να κερδίσουμε. Όμως το Ακρόπολις είναι το Ράλλυ των Θεών, και οι Θεοί αποφάσισαν να μας στείλουν κακό καιρό, και δεν τα καταφέραμε.
Παρά το γεγονός ότι σου κόστισαν τη νίκη στον αγώνα, πόσο άσχημες ήταν οι συνθήκες εκεί έξω, και πιστεύεις πως ήταν σωστή η απόφαση των Οργανωτών να ακυρώσουν τις τρεις τελευταίες ειδικές διαδρομές;
Με φέρνεις σε δύσκολη θέση! Νομίζω ότι ήταν δραστική απόφαση. Εντάξει, δεν ήμουν στις ειδικές όπως οι οργανωτές, ούτε αυτή είναι η δουλειά μου. Και ούτε θα μπορούσα να είμαι, και τους βγάζω το καπέλο. Όμως, νομίζω ότι θα μπορούσε να γίνει μία ανασυγκρότηση ή να περιμένουμε να περάσει η καταιγίδα, και μετά να πάρουν μία απόφαση. Αυτός θα ήταν ο καλύτερος τρόπος. Δεν ήμουν στις ειδικές και δεν ξέρω, αν αυτές είχαν καταστραφεί θα ήμουν 100% μαζί τους. Για μένα ήταν πολύ ξαφνικό και δραστικό. Χθες πήραν μία πολύ καλή απόφαση αναφορικά με την ασφάλεια της νυχτερινής ειδικής. Τους εμπιστεύομαι και είμαι σίγουρος ότι έκαναν το καλύτερο για τους οδηγούς και την ασφάλεια όλων.
Λάμπρος Αθανασούλας
Ήταν ο πρώτος σου χωμάτινος αγώνας έπειτα από τέσσερα χρόνια και με ένα καινούργιο αυτοκίνητο, και όμως κατάφερες να προηγηθείς και τελικά να τερματίσεις στο πόντιουμ. Θα πρέπει να είσαι ικανοποιημένος…
Φυσικά και είμαστε ικανοποιημένοι. Είμαστε ικανοποιημένοι και μόνο που συμμετείχαμε στον αγώνα. Για εμάς το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένα όνειρο, κάθε χρόνο προσπαθούμε να συμμετάσχουμε. Και πάλι με ένα νέο αυτοκίνητο, αλλά μάλλον αυτό το έχουμε συνηθίσει.
Είχες συναντήσει ξανά τέτοιες συνθήκες σε αγώνα στην Ελλάδα και πόσο δύσκολες και ασυνήθιστες ήταν αυτές τελικά;
Σε αυτήν την περιοχή το οδόστρωμα και οι αγώνες είναι πολλές φορές ιδιαίτερα απαιτητικά. Κάποιες φορές είχαμε συναντήσει κάτι παραπλήσιο με αυτό. Όμως είναι η πρώτη φορά που ακροπολικές ειδικές έχουν τόση λάσπη και είναι τόσο γλιστερές. Και μην ξεχνάτε πως είχαμε και ασφάλτινα κομμάτια που κάναμε με χωμάτινα ελαστικά και χωμάτινες ρυθμίσεις, κάτι που μπορεί να γίνει αρκετά επικίνδυνο. Επομένως, όλο αυτό ήταν πρωτόγνωρο και για εμάς.
Έδειξες πως μπορείς να διεκδικήσεις τη νίκη στο ERC. Σε δελεάζει αυτή η επίδοση για να αγωνιστείς σε περισσότερους αγώνες του ERC την επόμενη χρονιά;
Πάντα θέλω να βρίσκομαι σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο και να κάνω πολλούς αγώνες. Όμως, αν δε βρεις τους κατάλληλους υποστηρικτές, δεν μπορείς να κάνεις όσους αγώνες θα ήθελες. Φέτος βρήκαμε βοήθεια την τελευταία στιγμή, και είμαστε ευγνώμονες γι’ αυτό. Διασκεδάσαμε, και θα συνεχίσουμε να κάνουμε όσους περισσότερους αγώνες μπορούμε.
Κερδίσατε ένα χρηματικό ποσό από την Eurosport Events για το αποτέλεσμά σας. Ακούστηκε ότι το έπαθλο θα πάει για έναν καλό σκοπό. Μπορείς να μας πεις κάτι για αυτό;
Δε γνωρίζαμε για το χρηματικό έπαθλο, γιατί είναι η πρώτη φορά που αγωνιζόμαστε στο ERC. Το συζητήσαμε με τον χορηγό μας και αποφασίσαμε να βοηθήσουμε τους ανθρώπους του Λουτρακίου, που έχουν φιλοξενήσει για τόσα χρόνια τον αγώνα, οπότε πρόκειται να δώσουμε τα χρήματα για να υποστηρίξουμε όσους βρίσκονται σε δύσκολη κατάσταση, λόγω της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα.
Ο Αθανασούλας λαμβάνει την επιταγή των 50 χιλιάδων ευρώ (σε εισιτήρια) της Seajets. Άλλα τόσα πήρε ο Νίκος Ζακχαίος. Οι δεύτεροι πήραν από 100.000 ευρώ σε εισιτήρια και οι πρώτοι από 150.000 ευρώ σε εισιτήρια. Συνολικά η Seajets έδωσε ως έπαθλο στα τρία πρώτα πληρώματα 600.000 ευρώ σε εισιτήρια για 3 χρόνια. Στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου διακρίνεται η επιταγή των 5000 ευρώ του Eurosport που ο Αθανασούλας διέθεσε στο κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου Λουτρακίου, Περαχώρας και Αγ. Θεοδώρων.
Νίκος Ζακχαίος (συνοδηγός Αθανασούλα)
Πώς σου φάνηκε η απόδοση του Λάμπρου και του νέου ŠKODA Fabia R5 στον αγώνα;
Για να είμαι ειλικρινής, νομίζω πως είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που έχω αγωνιστεί. Είναι καλύτερο από το Fiesta WRC με το οποίο αγωνιστήκαμε το 2011, αλλά και από το Fabia S2000, με το οποίο κερδίσαμε την κατηγορία Production το 2009. Πιστεύω πως είναι το μελλοντικό αγωνιστικό της μεγάλης κατηγορίας. Μπορείς να περάσεις πολύ καλά. Δεν είναι δύσκολο στην οδήγηση. Ο Λάμπρος κατάφερε να προσαρμοστεί πολύ εύκολα στο αυτοκίνητο και στις απαιτήσεις των ειδικών. Νομίζω πως, σε αντίθεση με άλλες χρονιές, φέτος ήμασταν πιο τυχεροί και καταφέραμε να φθάσουμε στον τερματισμό.
Πρέπει να είσαι περήφανος που ανεβήκατε στο πόντιουμ στον αγώνα της πατρίδας σας.
Είναι πολύ ωραίο να βρίσκεσαι στο πόντιουμ ενός Ευρωπαϊκού αγώνα, και μάλιστα στη χώρα σου. Ήταν ωραίο που είχαμε κοντά μας τους φίλους μας, ήταν μια γιορτή. Θα ήταν ωραίο να βρούμε τους χορηγούς και να κάνουμε στο μέλλον κάτι ακόμα καλύτερο, ώστε να κάνουμε τους φίλους μας περισσότερο χαρούμενους βλέποντας Έλληνες οδηγούς σε Ευρωπαϊκούς θεσμούς, κάτι που δεν είναι πολύ συνηθισμένο.
Τα κορίτσια της Seajets αναστάτωσαν με την παρουσία τους το χώρο του Service Park. Ανάμεσά τους ο Μάριος Ηλιόπουλος, οδηγός αγώνων, διευθύνων σύμβουλος της Seajets και πανταχού παρών στον αγώνα.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια