Sponsor

ATHENS WEATHER

Εκτυπωμένοι κινητήρες αεροσκαφών


H αυστραλιανή πρωτιά έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον κολοσσών της αεροβιομηχανίας


Βαγγέλης Πρατικάκης

Ερευνητές στην Αυστραλία παρουσίασαν την Πέμπτη τους «πρώτους εκτυπωμένους κινητήρες αεροσκαφών», οι οποίοι προσελκύουν ήδη το ενδιαφέρον εταιρειών όπως η Boeing και η Airbus.


Οι μηχανικοί του Πανεπιστημίου Μόνας στη Μελβούρνη χρησιμοποίησαν εκτυπωτές τριών διαστάσεων για να  «τυπώσουν» τα σχέδια ενός στροβιλοκινητήρα της γαλλικής Safran, η οποία παράγει τουρμπίνες για αεροπλάνα.

Πρωτότυπα νέων κινητήρων εκτυπώνονται τώρα υπό άκρα μυστικότητα για λογαριασμό της Safran, της Airbus και της Boeing, αναφέρει το Reuters.

Επισημαίνει μάλιστα ότι η Αυστραλία διαθέτει έναν από τους τρεις 3D εκτυπωτές στον κόσμο που μπορούν να τυπώνουν με μέταλλο σε μεγάλες διαστάσεις -οι άλλοι δύο βρίσκονται στη Γαλλία και τη Γερμανία.

Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο 3D εκτυπωτής του πανεπιστημίου χρησιμοποιεί ακτίνες λέιζερ για να λιώνει μεταλλική σκόνη και να δημιουργεί συμπαγή μεταλλικά αντικείμενα.

Όπως επισήμανε ο Ίαν Σμιθ του πανεπιστημίου, οι βασικές πρώτες ύλες για τους εκτυπωτές τριών διαστάσεων ήταν μέχρι σήμερα τα πλαστικά. «Τώρα ήρθε η σειρά για τα μέταλλα όπως το τιτάνιο, το νικέλιο και το αλουμίνιο» είπε.

Εκτυπώνοντας... αεροσκάφη

Η νέα τεχνολογία θα χρησιμοποιηθεί σε πρώτη φάση για την παραγωγή πρωτοτύπων και μικρών εξαρτημάτων. Όπως ανακοίνωσε η Amaero, μια εταιρεία που ίδρυσαν ερευνητές του πανεπιστημίου για την εμπορική αξιοποίηση της τεχνολογίας, τυπωμένα εξαρτήματα κινητήρων θα πετάξουν σε δοκιμαστικές πτήσεις εντός των επομένων 12 μηνών και προγραμματίζεται να αδειοδοτηθούν για εμπορική χρήση σε δύο με τρία χρόνια.

Η Amero αρνήθηκε να αποκαλύψει λεπτομέρειες για τα συμβόλαιά της με την Airbus και τη Boeing, σύμφωνα όμως με το Reuters τα συμβόλαια αυτά θα χρηματοδοτήσουν εν μέρει την κατασκευή νέων μεγάλων εκτυπωτών με κόστος 3,5 εκατ. δολάρια Αυστραλίας (2,4 εκατ. ευρώ) ο καθένας.

Ένα από τα δύο πρωτότυπα που παρουσίασε το πανεπιστήμιο εκτίθεται στο Διεθνές Αεροπορικό Σόου της Μελβούρνης, ενώ το δεύτερο έχει σταλεί στην αεροδιαστημική εταιρεία Microturbo στην Τουλούζη της Γαλλίας.

Οι μηχανικοί του πανεπιστημίου ελπίζουν ότι η ίδια τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ιατρικών εμφυτευμάτων και εργαλείων κατά παραγγελία.


ΤΟ ΒΗΜΑ science
 
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια