Νέες έρευνες διενεργούνται από Έλληνες και Αμερικανούς
αρχαιολόγους στον βυθό των Αντικυθήρων με σκοπό την ανακάλυψη νέων
θησαυρών που πιθανόν κρύβει το περίφημο ναυάγιο.
Τα ευρήματα που έχουν ανασυρθεί μέχρι σήμερα δείχνουν ότι το φορτηγό πλοίο (ολκάδα) που ναυάγησε στα ανοιχτά του νησιού δεν μετέφερε μόνο τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων, αλλά και πολλά ακόμα αντικείμενα. Μάλιστα εκτιμάται ότι το πλοίο μετέφερε ως εμπόρευμα έργα τέχνης , τα οποία έχουν καταποντιστεί σε μεγαλύτερα βάθη.
Στο βυθό των Αντικυθήρων έχει εντοπιστεί και δεύτερο ναυάγιο, 250 μέτρα πιο μακρυά από το πρώτο, ενώ οι ειδικοί δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπάρχει και δεύτερος μηχανισμός, αφού εικάζεται ότι τα δύο πλοία ταξίδευαν μαζί.
Την επιχείρηση που διενεργείται μετά από διετή προετοιμασία επιβλέπει η εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού με το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο της Μασσαχουσσέτης.
Η «διαστημική» στολή
Ήδη έχουν ξεκινήσει καταδύσεις και γεωφυσικές έρευνες, με ανιχνευτές μετάλλων, ενώ οι έρευνες στα Αντικύθηρα θα ολοκληρωθούν στις 15 Οκτωβρίου.
Οι δύτες φορούν την ειδική, προηγμένη στολή Εxosuit, που θα τους προσδώσει μεγαλύτερη ευελιξία και την ικανότητα να παραμείνουν επί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κάτω από το νερό.
Συγκεκριμένα, η Exosuit, κόστους 1,5 εκατομμυρίου δολαρίων, δίνει τη δυνατότητα στον δύτη να παραμείνει πολλές ώρες στον βυθό, σε βάθος ακόμη και 300 μέτρων, χωρίς να χρειάζεται να περάσει αργότερα από τη διαδικασία της αποσυμπίεσης.
Έχει βάρος 240 κιλά και είναι κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου.
Η στολή μοιάζει με εκείνες των αστροναυτών και καθελκύεται/ανελκύεται μονάχα με γερανό. Έχει προωθητήρες που βοηθούν την πλοήγησή της από τον χειριστή, ειδικά πετάλια στα πόδια του δύτη, με τα οποία εκείνος ρυθμίζει την κατεύθυνση, ρομποτικά χέρια με τσιμπίδα, ειδικά φώτα, κάμερα και ενδοεπικοινωνία.
Το σκάφανδρο συνδέεται με την επιφάνεια με λώρο, με τον οποίο τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια και επικοινωνίες οπτικών ινών. Ένας χημικός παράγοντας δεσμεύει μέσα στην καμπίνα το διοξείδιο και ένας μηχανισμός επαναπληρώνει τον χώρο με το απαιτούμενο οξυγόνο.
Σημειώνεται ότι τη στολή κατασκεύασε η καναδική εταιρεία Nuytco Research.
Οι καταδύσεις στα Αντικύθηρα
Το ναυάγιο είχε ανακαλυφθεί τυχαία από σφουγγαράδες το 1900 σε βάθος 55 μέτρων. Τότε ανελκύθηκαν με τα μέσα της εποχής ο μηχανισμός των Αντικυθήρων και μοναδικά αριστουργήματα, όπως τα αγάλματα του εφήβου των Αντικυθήρων και του Φιλοσόφου.
Έκτοτε, το ναυάγιο των Αντικυθήρων εξερευνήθηκε το 1976 από τον διάσημο Γάλλο εξερευνητή Ζακ Υβ Κουστώ. Ο μοναδικός Έλληνας, που όχι μόνο έλαβε μέρος στις πολύμηνες τότε υποβρύχιες έρευνες με το Καλυψώ αλλά είχε και την εποπτεία όλης της επιχείρησης, ήταν ο αρχαιολόγος -αυτοδύτης και πρώην γενικός διευθυντής αρχαιοτήτων Λάζαρος Κολώνας.
Δείτε το video που ανέβασε στο YouTube η αποστολή των Anticythera Divers
econews.gr
Τα ευρήματα που έχουν ανασυρθεί μέχρι σήμερα δείχνουν ότι το φορτηγό πλοίο (ολκάδα) που ναυάγησε στα ανοιχτά του νησιού δεν μετέφερε μόνο τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων, αλλά και πολλά ακόμα αντικείμενα. Μάλιστα εκτιμάται ότι το πλοίο μετέφερε ως εμπόρευμα έργα τέχνης , τα οποία έχουν καταποντιστεί σε μεγαλύτερα βάθη.
Στο βυθό των Αντικυθήρων έχει εντοπιστεί και δεύτερο ναυάγιο, 250 μέτρα πιο μακρυά από το πρώτο, ενώ οι ειδικοί δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπάρχει και δεύτερος μηχανισμός, αφού εικάζεται ότι τα δύο πλοία ταξίδευαν μαζί.
Την επιχείρηση που διενεργείται μετά από διετή προετοιμασία επιβλέπει η εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού με το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο της Μασσαχουσσέτης.
Η «διαστημική» στολή
Ήδη έχουν ξεκινήσει καταδύσεις και γεωφυσικές έρευνες, με ανιχνευτές μετάλλων, ενώ οι έρευνες στα Αντικύθηρα θα ολοκληρωθούν στις 15 Οκτωβρίου.
Οι δύτες φορούν την ειδική, προηγμένη στολή Εxosuit, που θα τους προσδώσει μεγαλύτερη ευελιξία και την ικανότητα να παραμείνουν επί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κάτω από το νερό.
Συγκεκριμένα, η Exosuit, κόστους 1,5 εκατομμυρίου δολαρίων, δίνει τη δυνατότητα στον δύτη να παραμείνει πολλές ώρες στον βυθό, σε βάθος ακόμη και 300 μέτρων, χωρίς να χρειάζεται να περάσει αργότερα από τη διαδικασία της αποσυμπίεσης.
Έχει βάρος 240 κιλά και είναι κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου.
Η στολή μοιάζει με εκείνες των αστροναυτών και καθελκύεται/ανελκύεται μονάχα με γερανό. Έχει προωθητήρες που βοηθούν την πλοήγησή της από τον χειριστή, ειδικά πετάλια στα πόδια του δύτη, με τα οποία εκείνος ρυθμίζει την κατεύθυνση, ρομποτικά χέρια με τσιμπίδα, ειδικά φώτα, κάμερα και ενδοεπικοινωνία.
Το σκάφανδρο συνδέεται με την επιφάνεια με λώρο, με τον οποίο τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια και επικοινωνίες οπτικών ινών. Ένας χημικός παράγοντας δεσμεύει μέσα στην καμπίνα το διοξείδιο και ένας μηχανισμός επαναπληρώνει τον χώρο με το απαιτούμενο οξυγόνο.
Σημειώνεται ότι τη στολή κατασκεύασε η καναδική εταιρεία Nuytco Research.
Οι καταδύσεις στα Αντικύθηρα
Το ναυάγιο είχε ανακαλυφθεί τυχαία από σφουγγαράδες το 1900 σε βάθος 55 μέτρων. Τότε ανελκύθηκαν με τα μέσα της εποχής ο μηχανισμός των Αντικυθήρων και μοναδικά αριστουργήματα, όπως τα αγάλματα του εφήβου των Αντικυθήρων και του Φιλοσόφου.
Έκτοτε, το ναυάγιο των Αντικυθήρων εξερευνήθηκε το 1976 από τον διάσημο Γάλλο εξερευνητή Ζακ Υβ Κουστώ. Ο μοναδικός Έλληνας, που όχι μόνο έλαβε μέρος στις πολύμηνες τότε υποβρύχιες έρευνες με το Καλυψώ αλλά είχε και την εποπτεία όλης της επιχείρησης, ήταν ο αρχαιολόγος -αυτοδύτης και πρώην γενικός διευθυντής αρχαιοτήτων Λάζαρος Κολώνας.
Δείτε το video που ανέβασε στο YouTube η αποστολή των Anticythera Divers
econews.gr
0 Σχόλια