Το όραμά της για τα επιβατικά αεροσκάφη του 2050 αποκαλύπτει η Airbus
Η Αirbus πιστεύει ότι χάρη σε μια σειρά νέων τεχνολογικών επιτευγμάτων στα μέσα του 21ου αιώνα θα είναι εφικτή η μείωση της διάρκειας και του κόστους των αεροπορικών πτήσεων
Αεροσκάφη που ακολουθούν μια πιο «κάθετη» πορεία προσγείωσης και απογείωσης και πετούν σε «σμήνη» αποτελούν μέρος του φουτουριστικού οράματος της ευρωπαϊκής
αεροβιομηχανίας Airbus για... έξυπνες πτήσεις με στόχο το «ψαλίδισμα» του θορύβου, των καυσίμων αλλά και της διάρκειας των πτήσεων.
Το σχέδιο «Έξυπνοι Αιθέρες» (Smart Skies) όπως ονομάζεται, παρουσιάζει μια σειρά λύσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε οικονομικότερες και φιλικότερες προς το περιβάλλον πτήσεις. Μιλά ακόμη για «έξυπνα» αεροσκάφη ικανά να επιλέγουν τα δρομολόγια που υπολογίζονται ως πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Από τα μέσα του 21ου αιώνα οι πτήσεις που πραγματοποιούνται στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να «κοντύνουν» κατά 13 ολόκληρα λεπτά, γεγονός που μεταφράζεται σε περίπου εννέα εκατ. τόνους καυσίμων τον χρόνο.
Χάρη σε μια σειρά έξυπνων συστημάτων οι πτήσεις του μέλλοντος θα έχουν μικρότερη διάρκεια και κόστος
Πτήσεις το 2050
Ανάμεσα στις προτάσεις των ειδικών της Airbus, είναι οι μικρότεροι αεροδιάδρομοι που θα μπορούσαν να συρρικνώσουν τη συνολική έκταση των διαδρόμων προσγείωσης/απογείωσης. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι με τη βοήθεια μιας κινούμενης πλατφόρμας που θα υποστηρίζει την άτρακτο, τα αεροσκάφη θα μπορούν να λαμβάνουν την απαιτούμενη επιτάχυνση για την απογείωσή τους διανύοντας μικρότερη απόσταση στον ειδικό διάδρομο. Κάτι τέτοιο, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια πιο «κάθετη» ανοδική πορεία από αυτή που ακολουθείται σήμερα, επιτρέποντας έτσι στα αεροσκάφη να κερδίζουν μεγαλύτερο ύψος σε λιγότερο χρόνο.
Η ίδια λογική θα μπορούσε, κατά τους ειδήμονες, να ισχύει και κατά την προσγείωση: μια πιο κάθετη πορεία καθόδου του αεροσκάφους, θα προσέφερε ενδεχομένως μια εναλλακτική στην αντίστροφη ώση του κινητήρα και στη χρήση των αερόφρενων.
«Καθώς ο χώρος στις μεγαλουπόλεις είναι πρωταρχικής σημασίας, μέσω της συγκεκριμένης προσέγγισης των κοντύτερων διαδρόμων προσγείωσης/απογείωσης θα μπορούσαμε να περιορίσουμε την έκταση των αεροδρομίων» υποστηρίζει η έκθεση της Airbus.
Από την πλευρά του ο Τζον Στρίκλαντ από την αμερικανική συμβουλευτική εταιρεία αερομεταφορών JLS Consultancy έσπευσε να σχολιάσει: «Οι κοντύτεροι αεροδιάδρομοι θα πρέπει να συνοδεύονται από καινοτόμες και ακριβές τεχνολογικές εξελίξεις. Είμαι λίγο σκεπτικός ως προς το αν θα μπορέσει να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο».
Ειρήνη Βενιού
- Home-icon
- ΕΛΛΑΔΑ
- _ΑΟΖ
- _ΔΕΗ
- _ΚΟΙΝΩΝΙΑ
- _ΠΑΙΔΕΙΑ
- _ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
- ΔΙΕΘΝΗ
- _ΒΑΛΚΑΝΙΑ
- _ΕΥΡΩΠΗ
- _ΗΠΑ
- _ΚΥΠΡΟΣ
- _Μ. ΑΝΑΤΟΛΗ
- _ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ
- _NATO
- _ΡΩΣΙΑ
- _ΤΟΥΡΚΙΑ
- ΠΟΛΙΤΙΚΗ
- ΑΠΟΨΕΙΣ
- _ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
- __ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΙΛΙΑΡΔΟΣ
- __ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ
- __ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ
- __ΜΙΧΑΛΗΣ ΙΓΝΑΤΙΟΥ
- __ΛΕΤΤΑ ΚΑΛΑΜΑΡΑ
- __ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΛΕΝΤΕΡΙΔΗΣ
- __ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΠΟΠΟΥΛΟΣ
- __ΓΙΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΙΑΣ
- __ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΟΤΤΑΚΗΣ
- __ΝΙΚΟΣ ΛΥΓΕΡΟΣ
- __ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΥΓΕΡΟΣ
- __ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΛΟΥΧΟΣ
- __ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΒΑΛΙΑΣ
- __ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΦΙΛΗΣ
- ΥΓΕΙΑ
- _ΒΙΟΛΟΓΙΑ
- _ΔΙΑΤΡΟΦΗ
- _ΙΑΤΡΙΚΗ
- _ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ-ΚΟΙΝ/ΛΟΓΙΑ
- ΕΠΙΣΤΗΜΗ
- _ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ
- _ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ
- _ΔΙΑΣΤΗΜΑ
- _ΕΠΙΣΤΗΜΗ-ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
- _ΠΛΑΝΗΤΗΣ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
- _ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
- _ΒΙΒΛΙΑ
- _ΕΘΙΜΑ - ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ
- _ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
- _ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
- ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
- _ΑΘΛΗΤΙΚΑ
- __ΑΘΛΗΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ
- _ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
- _ΔΙΑΦΟΡΑ
- __ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
- __ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
- __ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
- __ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ
- __ΦΙΛΙΚΑ SITES
- _ΘΕΩΡΙΕΣ
- _ΠΑΡΑΞΕΝΑ - ΑΝΕΞΗΓΗΤΑ
- _ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
- _ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
- _ΣΥΝΤΑΓΕΣ
- _UFO
- _Ο ΚΑΙΡΟΣ
- _ΧΡΗΣΙΜΑ
0 Σχόλια