Sponsor

ATHENS WEATHER

Ο κανονικός ΣΥΡΙΖΑ είναι ο πρώην ή ο νυν;


Βλέποντας τα πρώτα βίντεο της ανανεωμένη καμπάνιας του ΣΥΡΙΖΑ, δύσκολο να αναγνωρίσεις ότι πρόκειται για το ίδιο κόμμα που ήρθε δεύτερο στις εκλογές

Τάκης Σπηλιόπουλος

Εάν ένα προϊόν για το οποίο έχει γίνει μια μεγάλη επένδυση σε χρόνο και χρήμα δεν «πουλήσει», είναι μεγάλο πρόβλημα. Ειδικά αν έχουν επενδυθεί εκτός από χρόνο και χρήμα και πολλές ελπίδες. Και το ερώτημα είναι τι γίνεται μετά. Μπορεί με κάποιο τρόπο να παραμείνει στην αγορά και να γίνει ξανά  ανταγωνιστικό; Η πιο κλασσική συνταγή είναι το επαναλανσάρισμα.

Ωστόσο για να έχει πιθανότητες επιτυχίας το εγχείρημα, υπάρχουν προϋποθέσεις. Να έχουν εξαντλητικά αναλυθεί οι λόγοι που οδήγησαν στην απόρριψή του από την αγορά. Τι έφταιξε και οι υποψήφιοι αγοραστές, ακόμη και οι παλιοί πελάτες, επέλεξαν από το ράφι ένα διαφορετικό προϊόν. Τι πήγε λάθος και μια πολυδάπανη διαφημιστική εκστρατεία δεν απέφερε το προσδοκόμενα αποτελέσματα;

Υπάρχουν δεκάδες λόγοι. Μπορεί να ήταν ένα κακοσχεδιασμένο προϊόν, ενδεχομένως να μην είχε το κατάλληλο περιτύλιγμα, μπορεί η προώθησή του να έγινε με λάθος τρόπο. Μπορεί επίσης οι ανταγωνιστές να διέθεταν ένα καλύτερο προϊόν, ή οι παλιοί πελάτες να μην είχαν μείνει ευχαριστημένοι και να άλλαξαν συνήθειες.

Όλα αυτά ισχύουν για τα προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Ωστόσο τηρουμένων των αναλογιών, θα μπορούσαν να είναι αντικείμενο προβληματισμού για την απόρριψη της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές που προηγήθηκαν. Αν και κανονικά όλα αυτά δεν ισχύουν για την πολιτική, εκτός εάν το πολιτικό μάρκετινγκ γίνεται με όρους σούπερ μάρκετ.

Και αυτός είναι ένας υπαρκτός κίνδυνος στη στροφή που επιχειρεί να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ τα τελευταία 24ωρα. Να αλλάξει πρόσωπο, μήνυμα και περιτύλιγμα! Βλέποντας τα πρώτα βίντεο της ανανεωμένη καμπάνιας του ΣΥΡΙΖΑ, δύσκολο να αναγνωρίσεις ότι πρόκειται για το ίδιο κόμμα που ήρθε δεύτερο στις εκλογές. Είναι ένας άλλος «καινούργιος» ΣΥΡΙΖΑ, εμφανώς συστημικός, καθόλου τοξικός, που υπόσχεται προοπτική και ευημερία σε όλους. Σε ένα διαφορετικό εικαστικό περιβάλλον, με λιγότερο κόκκινο χρώμα και χωρίς συνθηματολογία με μεγάλα bold γραμματοσειρά.

Πόσους θα μπορέσει να πείσει ότι ο κανονικός ΣΥΡΙΖΑ από εδώ και πέρα είναι αυτός και όχι ο προηγούμενος; Ότι ισχύουν αυτά που λέει τώρα και όχι όσα έλεγε μέχρι χθες;  Πόσοι θα διαβάσουν με επιμέλεια το νέο «στρατηγικό σχέδιο για την οικονομία», που ξαναγράφτηκε από την αρχή για τις ανάγκες των ψηφοφόρων και παρουσιάσθηκε με επισημότητα χθες Τετάρτη; Άραγε το παλιό το πετάμε ή το κρατάμε;

Σε αυτές τις εκλογές, έλεγε χθες ο Αλέξης Τσίπρας, «αποφασίζουμε για το ποιος και πως θα κυβερνήσει τη χώρα την επόμενη 4ετία». Πρέπει να είναι ο μοναδικός Έλληνας που δεν έχει αντιληφθεί πως το ερώτημα αυτό απαντήθηκε στις 21 Μαΐου. Και τότε γιατί όλα αυτά; Διεκδικεί κάτι περισσότερο από τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης ο ΣΥΡΙΖΑ; Όχι είναι η προφανής απάντηση που θα έδινε και ο τελευταίος ψηφοφόρος.

Όμως ο κίνδυνος να κατρακυλήσει ο ΣΥΡΙΖΑ χαμηλότερα στις επικείμενες εκλογές είναι υπαρκτός. Αρκεί μια μικρή απώλεια ψήφων για να βρεθεί κάτω από το 20%. Και τότε κανείς δεν μπορεί να διασφαλίσει την μακροημέρευση του Αλέξη Τσίπρα και τη συνοχή του κόμματος. Αυτές οι εκλογές θα είναι μια αναμέτρηση στην κόψη του ξυραφιού και για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ και για το κόμμα! Οπότε θεωρείστε δεδομένο πως με όλα αυτά ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πατάει γκάζι για να ανέβει ψηλότερα. Έχει το πόδι γερά πατημένο στο φρένο για να μην τον πάρει η κατηφόρα.

ΥΓ. Παραφράζοντας τον Ουίνστον Τσώρτσιλ: «Οι άλλοι αλλάζουν κόμμα για χάρη των απόψεών τους, εγώ αλλάζω απόψεις για χάρη του κόμματός μου».


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια