Για ακόμα μία φορά τα Τέμπη βάφονται με το αίμα νέων ανθρώπων. Διαβάστε για τα δύο τραγικά δυστυχήματα που σημειώθηκαν στο... καταραμένο σημείο πριν την σύγκρουση των δύο τρένων.
Άσχημες μνήμες ξύπνησαν από την τραγική σύγκρουση των δύο τρένων έξω από τα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης, η οποία έριξε σε βαρύ πένθος την ελληνική κοινωνία.
Το σημείο για πολλά χρόνια αποτελούσε έναν «εφιάλτη» για τους οδηγούς και για αυτό τον λόγο τον Απρίλιο του 2017, όταν παραδόθηκε η παράκαμψη μήκους 25 χλμ, πολλοί πίστευαν ότι θα μπει ένα τέλος στον κατάλογο με τις μαύρες στιγμές.
Δυστυχώς αυτό δεν επιβεβαιώθηκε και αυτή τη φορά ο θάνατος εμφανίστηκε στις ράγες του σιδηροδρομικού δικτύου και όχι στην άσφαλτο όπου σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις στο παρελθόν χάθηκαν συνολικά 27 ζωές νέων ανθρώπων.
1999: Η επιστροφή των φίλων του ΠΑΟΚ
Η πρώτη χρονικά τραγωδία στα Τέμπη γράφτηκε το ξημέρωμα της 4ης Οκτωβρίου του 1999, σχεδόν έναν μήνα μετά τον φονικό σεισμό της Πάρνηθας που προκάλεσε τον θάνατο 148 ανθρώπων.
Ένα λεωφορείο με φίλους του ΠΑΟΚ επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη από την Αθήνα, όπου είχαν μεταβεί για να παρακολουθήσουν τον αγώνα της αγαπημένης τους ομάδας κόντρα στον Παναθηναϊκό.
Στο διώροφο λεωφορείο της εταιρείας «Relax Travel» είχαν επιβιβαστεί 76 φίλοι του Δικεφάλου και κατά την επιστροφή έγινε στάση στο Βελεστίνο όπου κατέβηκαν αρκετοί από αυτούς. Στη συνέχεια, σύμφωνα με τις αναφορές, στη θέση του οδηγού έκατσε ο 19χρονος γιος του ιδιοκτήτη του λεωφορείου όπου εκείνη την περίοδο δεν είχε επαγγελματικό δίπλωμα.
Λίγο πριν από τα διόδια των Τεμπών ο νεαρός οδηγός προσπάθησε να προσπεράσει προπορευόμενο όχημα και όταν βρέθηκε στο αντίθετο ρεύμα, συγκρούστηκε με φορτηγό που κατευθυνόταν προς τη Λάρισα. Στη συνέχεια ανετράπη και έπεσε σε χαράδρα βάθους 8 μέτρων.
Η άσφαλτος βάφτηκε με αίμα. Από τη μοιραίο τροχαίο έχασαν τη ζωή τους 6 νεαροί σε ηλικία φίλοι του ΠΑΟΚ καθώς και ο οδηγός του φορτηγού.
2003: Η σχολική εκδρομή που κατέληξε σε τραγωδία
Σχεδόν τρία χρόνια μετά, η κοιλάδα των Τεμπών βάφεται για ακόμα μία φορά με αίμα. Ήταν απόγευμα Κυριακής, 13 Απριλίου 2003, όταν ένα λεωφορείο γεμάτο με μαθητές επέστρεφε στην έδρα του, στο Μακροχώρι Ημαθίας, μετά από εκδρομή στην Αθήνα. Στο 388ο χλμ της Εθνικής Οδού Λάρισας-Θεσσαλονίκης, από το αντίθετο ρεύμα τούς πλησιάζει φορτηγό που μετέφερε νοβοπάν και μελαμίνες.
Μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου ο οδηγός του φορτηγού χάνει το έλεγχο και χτυπάει πλαγιομετωπικά το λεωφορείο με τους μαθητές. Από τη σφοδρή σύγκρουση τα νοβοπάν εκσφενδονίζονται και μεταμορφώνονται σαν λεπίδες προκαλώντας σοβαρές ζημιές στο λεωφορείο.
Τα σωστικά συνεργεία φτάνουν στο σημείο και ξεκινούν τεράστια επιχείρηση για να απεγκλωβίσουν τους μαθητές. Μετά από ώρες ανακοινώνεται επίσημα πως 21 παιδιά ηλικίας 15-16 ετών έχασαν τη ζωή τους και δεν κατάφεραν ποτέ να επιστρέψουν στους δικούς τους.
Τις επόμενες ημέρες γράφτηκαν και ακούστηκαν πολλά για τα αίτια της τραγωδίας. Τα ρεπορτάζ της εποχής ανέφεραν ότι ο οδηγός του φορτηγού ήταν στο τιμόνι για 6 συνεχόμενες ώρες ενώ τα ελαστικά δεν ήταν σε καλή κατάσταση.
Την ίδια στιγμή έγινε γνωστό ότι το λεωφορείο που μετέφερε του μαθητές είχε κριθεί ακατάλληλο λόγω παλαιότητας και έπρεπε να είχε αποσυρθεί αρκετούς μήνες πριν το συμβάν. Τελικά, όμως, οι αιτίες του δυστυχήματος δεν αποσαφηνίστηκαν ποτέ.
0 Σχόλια