Τα αποκαλούμενα ιπτάμενα αυτοκίνητα είναι το πολύ κοντινό μέλλον στον τομέα των μεταφορών. Μεγάλες εταιρείες τόσο της αυτοκινητοβιομηχανίας όσο και της κατασκευής αεροσκαφών και ένα πλήθος νεοφυών εταιρειών δημιουργούν διαφόρων ειδών ιπτάμενα οχήματα που θέλουν να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητα. Πρόκειται στη συντριπτική τους πλειοψηφία για ηλεκτροκίνητα οχήματα τα περισσότερα εκ των οποίων μπορούν να μεταφέρουν από δύο ως τέσσερις επιβάτες αλλά έχουν παρουσιαστεί και μοντέλα με μεγαλύτερη χωρητικότητα.
Αυτή η αναπτυσσόμενη βιομηχανία έχει καταλήξει ότι καλύτερη λύση για μετακίνηση εντός των αστικών περιοχών είναι τα σκάφη κάθετης προσγείωσης/απογείωσης τα επονομαζόμενα eVTOL. Κατά βάση οι εταιρείες σχεδιάζουν eVTOL άλλα εκ των οποίων πετούν αυτόνομα, κάποια άλλα απαιτούν την παρουσία πιλότου ενώ κάποια είναι υβριδικά δηλαδή μπορούν να πετάξουν και με πιλότο και αυτόνομα.
Επίσης αρκετά μοντέλα διαθέτουν μεγάλη αυτονομία όσον αφορά τις αποστάσεις που καλύπτουν με ένα γέμισμα των μπαταριών ή του ρεζερβουάρ τους και μπορούν να καλύπτουν αποστάσεις όχι μερικών δεκάδων αλλά μερικών εκατοντάδων χλμ. επιτρέποντας έτσι σε κάποιους επιβάτες να μετακινούνται εύκολα και γρήγορα όχι μακριά από τις πόλεις. Αυτό σημαίνει ότι μελλοντικά ο κάτοχος ενός τέτοιου οχήματος θα μπορεί να κατοικεί πολύ μακριά από ένα αστικό κέντρο αλλά να εργάζεται εκεί μετακινούμενος σε πολύ λίγο χρόνο από το σπίτι στον χώρο εργασίας του.
Η πρώτη γενιά των eVTOL προορίζεται πάντως για παροχή υπηρεσιών ιπτάμενων ταξί και ήδη δοκιμάζονται διάφορα μοντέλα λίγο έξω από το Παρίσι για να χρησιμοποιηθούν ως μεταφορικά μέσα στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων που θα γίνουν στη γαλλική πρωτεύουσα το 2024. Το Ντουμπάι έχει επίσης ανακοινώσει ότι θα επιτρέψει άμεσα τη χρήση eVTOL ως ταξί.
Στο διάσημο διεθνές αεροπορικό φεστιβάλ Farnborough International Airshow στη Βρετανία η Hyundai παρουσίασε τη δική της πρόταση στον τομέα των eVTOL. Ονομάζεται Supernal S-A1 και πρόκειται για ένα ιπτάμενο ταξί χωρητικότητας τεσσάρων επιβατών με δυνατότητα προσθήκης δύο ακόμη θέσεων. Το σκάφος κινείται με πιλότο αλλά σύμφωνα με τον νοτιοκορεατικό βιομηχανικό γίγαντα σε επόμενη φάση θα κυκλοφορήσουν και αυτόνομα μοντέλα. Το σκάφος θα μπορεί να κινείται σε ύψος 700 μέτρων με ταχύτητα περίπου 300 χλμ./ώρα και να καλύπτει αποστάσεις 100 χλμ.
Οι σχεδιαστές του σκάφους εμπνεύστηκαν από τις πεταλούδες και προσπάθησαν να του δώσουν την ίδια ομορφιά και χάρη σε όψη και κινήσεις. Η καμπίνα του σκάφους και τα εργονομικά καθίσματα αποτελούνται από ανακυκλωμένες πλαστικές ύλες, από δέρμα από φυτικά υλικά και επιλεγμένη ξυλεία. Με αυτό τον τρόπο η καμπίνα έχει ιδιαίτερα χαμηλό βάρος. Στην καμπίνα θα υπάρχει χώρος για αποσκευές και προσωπικά αντικείμενα των επιβατών αλλά και δυνατότητα φόρτισης ηλεκτρονικών συσκευών. Επίσης οι επιβάτες θα έχουν στην διάθεση τους κάποιες οθόνες για να
Στην οροφή της καμπίνα είναι ενσωματωμένος ειδικός φωτισμός που προσαρμόζεται ανάλογα με τον εξωτερικό φωτισμό δημιουργώντας ένα περιβάλλον «φωτο-θεραπείας» για τους επιβάτες όπως ισχυρίζονται οι σχεδιαστές του σκάφους.
Η Hyundai ανακοίνωσε επίσης ότι για την παραγωγή του σκάφους θα ιδρύσει μια θυγατρική εταιρεία με την επωνυμία Supernal.
0 Σχόλια