Sponsor

ATHENS WEATHER

Τουρκικά αντίποινα για την «Ηνίοχος», με ΝΟΤΑΜ «σκίζουν» στα δύο το Αιγαίο για δέκα ημέρες

Η Άγκυρα επιχειρεί με άσκηση Έρευνας και Διάσωσης και προστασίας του Περιβάλλοντος να απομονώσει για δέκα ημέρες τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου


Οργή στην Αθήνα από μια νέα προκλητική κίνηση της Άγκυρας που αν μη τι άλλο αμφισβητεί τόσο την ελληνική δικαιοδοσία όσο και εν δυνάμει την κυριαρχία σε κρίσιμα σημεία στο Αιγαίο!

Πέντε ημέρες αφού ολοκληρωθεί η διεθνής, πλέον, άσκηση Ηνίοχος, δηλαδή στις 10 Απριλίου, η Τουρκία ετοιμάζεται να…«σκίσει» το Αιγαίο στα δύο.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με την τουρκική ΝΟΤΑΜ Α1896/22, η Άγκυρα ζήτησε από τις ελληνικές Αρχές να εκδώσουν σχετική οδηγία προς ιπταμένους, για άσκηση που θα γίνει στα διεθνή, όπως τουλάχιστον ισχυρίζεται η Τουρκία, ύδατα και εναέριο χώρο.

Το αντικείμενο της άσκησης θα είναι η Έρευνα και Διάσωση και η προστασία του περιβάλλοντος. Θα ολοκληρωθεί στις 20 Απριλίου.

Το σχετικό αίτημα της Τουρκίας είχε υποβληθεί στην Αθήνα, σύμφωνα με την ΝΟΤΑΜ την 1η Μαρτίου 2022. Οι ελληνικές αρχές δεν εξέδωσαν σχετική ΝΟΤΑΜ όπως αναφέρουν οι Τούρκοι και έτσι υπό αυτές τις συνθήκες η Τουρκία αναγκάστηκε, αναφέρει η οδηγία προς ιπταμένους, να προχωρήσει στην έκδοση της δικής της ΝΟΤΑΜ που δεσμεύει συγκεκριμένες περιοχές και διαδρόμους, που όπως φαίνεται και στον σχετικό χάρτη που παρουσιάζει το Πενταπόσταγμα, «σκίζουν» στα δύο το Αιγαίο!

Χαρακτηριστικά ξεκινά με διάδρομο που βγαίνει ανατολικά της Ρόδου από το αεροδρόμιο Νταλαμάν και τον ναύσταθμο του Ακσάζ, στη συνέχεια στρίβει μεταξύ του νησιού των Ιπποτών και της Καρπάθου για να φτάσει στην πρώτη περιοχή που είναι μεταξύ των νησιών Χάλκης, Τήλου, Νισύρου και Καρπάθου, και των νησίδων Σύρνα και Κανδελλιούσα, που πριν λίγο καιρό είχε πέσει «θύμα» υπερπτήσεων.

Κατόπιν με άλλο διάδρομο προχωρά βορειότερα περνώντας ανάμεσα στις προαναφερθείσες, νησίδες φτάνει στην επόμενη περιοχή που είναι ανάμεσα στα νησιά Αστυπάλαια, Κως, Κάλυμνο και Αμοργό και την νησίδα Λέβιθα. Κατόπιν με άλλο διάδρομο που περνά ανάμεσα στα Λέβιθα και την Λέρο φτάνει σε άλλη περιοχή που είναι «δεσμευμένη» από την αρχή του έτους και για όλο το έτος, ενάντια σε κάθε διεθνώς αποδεκτή πρακτική καλής γειτονίας. Η περιοχή αυτή είναι ανάμεσα στα νησιά Ικαρία, Σκάλα, Αμοργός.

Από εκεί με δυο ακόμα και διαδρόμους και αξιοποιώντας άλλη περιοχή που έχει δεσμευτεί με προηγούμενες ΝΟΤΑΜ και NAVTEX φτάνει στην μεγαλύτερη περιοχή που είναι μεταξύ των νησιών Σκύρος, Αη Στράτης, Λέσβος, Χίος και Λήμνος. 

Η Ελλάδα στην δική της ΝΟΤΑΜ απαντά στην τουρκική οδηγία προς ιπταμένους Α1896/22 που εκδόθηκε την περασμένη Δευτέρα, τονίζοντας πως η Αθήνα είχε τονίσει στην απάντησή της στις 15 Μαρτίου προς την τουρκική πλευρά πως η τουρκική ΝΟΤΑΜ είναι άκυρη καθώς αναφέρεται σε δραστηριότητες εντός του FIR Αθηνών όπου οι μόνες αρμόδιες για την έκδοση οδηγιών προς ιπταμένους είναι οι ελληνικές. Επιπρόσθετα η Αθήνα τονίζει πως η άρνηση να εκδώσει ΝΟΤΑΜ για την Τουρκία με βάση το αίτημα της τελευταίας έχει να κάνει με το γεγονός πως όσα ζητά η Τουρκία δεν εναρμονίζονται με την διεθνή νομοθεσία. Επιπλέον μέρη των περιοχών που αναφέρονται στην τουρκική ΝΟΤΑΜ καλύπτουν περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και εκτός αυτού αρμόδια για επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης εντός του FIR Αθηνών είναι μόνο η Ελλάδα.

Η Τουρκία με όλα αυτά θέτει σε κίνδυνο την επιβατική αεροπορία ζητώντας μακροχρόνιες δεσμεύσεις περιοχών και με αυτό τον τρόπο προκαλεί και οικονομική ζημιά, κάτι που έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις αρχές και τους κανόνες του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας.
 
Πέρα από όλα αυτά, κοιτώντας και μόνο τον χάρτη κανείς αντιλαμβάνεται πως η Τουρκία επιθυμεί να αποκόψει τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου που έχει στο στόχαστρο για δέκα ολόκληρες ημέρες!

Γιάννης Αναγνωστόπουλος

* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια