Ο Max Verstappen πήρε στο φινάλε μία νίκη τακτικής και υπομονής έναντι
του Lewis Hamilton στο γαλλικό νότο, ανακτώντας
Η βροχή που είχε πέσει νωρίτερα μέσα στη μέρα, δεν επηρέασε στο ελάχιστο τον αγώνα, με την πίστα να έχει προλάβει να στεγνώσει προ πολλού.
Στην εκκίνηση, o Verstappen έμεινε πρώτος, όμως έχασε την πρώτη στροφή,
έπρεπε να κόψει την πίστα, και μαζί έχασε και την πρωτοπορία από τον
Hamilton. Πίσω, ο Ricciardo κέρδισε μία θέση, με τον Norris να χάνει άλλες
δύο.
Πίσω, ο Alonso πάλευε με τον Leclerc, για την 7η θέση, αφού ο Μονεγάσκος τον
πέρασε στον 2ο γύρο.
Στην πρωτοπορία, ο Hamilton είχε διαφορά 1-1,5 δλ. από τον Verstappen, που
με τη σειρά του απομακρυνόταν από τον Bottas.
Όσο η κατάσταση σταθεροποιείτο μπροστά, ο Ricciardo ασκούσε πίεση στον
Alonso με έπαθλο την όγδοη θέση, έχοντας παράλληλα ανοίξει τη διαφορά του
από τον Norris. Ο Αυστραλός τα κατάφερε στον 11ο γύρο, με τον Alonso να
χάνει γρήγορα θέση κι από τον Norris.
Μετά τον 10ο γύρο, ο Hamilton είχε καταφέρει να ανοίξει τη διαφορά κατά τι,
στα 2 δευτερόλεπτα, ενόσω κι οι υπόλοιπες μάχες είχαν πέσει σε… λήθαργο.
Ο μόνος που προσέφερε κάποιο θέαμα ήταν ο Ricciardo, που μετά τον Alonso
πέρασε και τον Leclerc, στον 15ο γύρο, για την 7η θέση. Ο Μονεγάσκος έγινε
κι ο πρώτος που τράβηξε για τα pits, στον ίδιο γύρο, προφανώς για τη σκληρή
γόμα.
Ο Αυστραλός της McLaren ακολούθησε στον 17ο γύρο, για να κάνει το undercut
στον Gasly που είχε μπροστά του κι ήθελε να υπερσκελίσει. Τα κατάφερε, αν κι
έχασε την θέση από τον Leclerc.
Με το undercut να έχει σημαντική ισχύ, η Mercedes επέλεξε να βάλει τον
Bottas στα box στον 18ο γύρο, αναγκάζοντας έτσι τη Red Bull να καλέσει τον
Verstappen στον αμέσως επόμενο. Ο Ολλανδός έβαλε τη σκληρή γόμα και βγήκε
πίσω από τον Perez, ασφαλώς, αλλά μπροστά από τον Φινλανδό της Mercedes.
Τότε ήταν η ώρα του Hamilton να πιέσει για να μπει κι αυτός για τη δική του
αλλαγή. Ο πρωταθλητής μπήκε στον 20ο γύρο, και έχασε την θέση οριακά από τον
Ολλανδό που το πάλεψε στην πρώτη στροφή.
Έτσι, ο Perez ηγείτο (αλλά «χρωστούσε» pit stop), ο Verstappen ήταν μπροστά
από τους Hamilton και Bottas, ενώ στο midfield κερδισμένος βρέθηκε ο Leclerc
που πέρασε Ricciardo και Sainz.
Ο Verstappen, πάντως, δεν μπορούσε να μείνει ήρεμος. Ο Hamilton ήταν στο
δευτερόλεπτο πίσω από τον οδηγό της RB, και προσπαθούσε να ξεφύγει του
διώκτη του.
Στον 24ο γύρο μπήκε και για τη δική του αλλαγή ο Perez, επιστρέφοντας στην
πίστα 4ος, πίσω από το τρενάκι της πρωτοπορίας.
Σε αυτή τη μάχη, ο Verstappen κατάφερνε να κρατά σταθερά πίσω του στο μισό
δευτερόλεπτο τον Hamilton, χάρη όχι μόνο στην καλή πρόσφυση στο τρίτο
sector, αλλά και την τελική ταχύτητα στην Mistral Straight, που έδινε τον
αέρα στον Ολλανδό να μην επηρεάζεται τρομερά από το DRS του Βρετανού.
Πίσω, ο Sainz κέρδισε θέση από τον Leclerc, με τον Μονεγάσκο να μοιάζει να
χάνει ρυθμό, έχοντας πέσει πίσω και από τον Ricciardo.
Κι όσο περνούσαν οι γύροι, τόσο περισσότερο πιθανό έμοιαζε να μπουν και για
δεύτερη αλλαγή ελαστικών όσοι μπήκαν σχετικά νωρίς για τη σκληρή γόμα στο
τέλος του πρώτου stint.
Όχι τυχαία, ο Hamilton μείωσε κάπως τον ρυθμό του, για να πέσει στα 2
δευτερόλεπτα από τον Verstappen, και να διατηρήσει σε καλή κατάσταση
ελαστικά και μονοθέσιο.
Πράγματι, ο Ολλανδός τράβηξε για νέο σετ ελαστικών στον 32ο γύρο, βάζοντας
τη μέση γόμα για τους 21 γύρους που απέμεναν.
Η Mercedes δεν απάντησε, υποδηλώνοντας πως θα προτιμούσε να πάει ως το τέλος
με αυτά τα ελαστικά, κι όχι να μπει στα pits.
Έτσι, ο Verstappen επιδόθηκε σε ένα… κυνηγητό, μειώνοντας τρομερά τη διαφορά
από τον Hamilton γύρο με τον γύρο, ρίχνοντάς την κάτω από τα 10 δευτερόλεπτα
στον 38ο γύρο.
Ο Ολλανδός είχε πρόβλημα και με την ενδοεπικοινωνία, μην μπορώντας να
μιλήσει εκείνος με την ομάδα, ενώ το αντίστροφο ήταν εφικτό. Λίγο μετά, το
ίδιο αντιμετώπισε και ο Hamilton! Εκείνος, όμως, το έλυσε σχετικά σύντομα.
Στον 42ο γύρο, ο Verstappen είχε φτάσει στο 1 δευτερόλεπτο τον Bottas, και
έπρεπε να τον περάσει γρήγορα για να ελπίζει να φτάσει και να περάσει τον
πρωτοπόρο Hamilton.
Ο Bottas δεν κατάφερε να τον καθυστερήσει αρκετά, και με τον Verstappen
πλέον στα 4,7 δλ. από την πρώτη θέση, ο οδηγός της Red Bull έπρεπε να κάνει
την οδήγηση της καριέρας του.
H διαφορά έπεφτε, και έτσι ο Hamilton μόνο δεδομένη δεν είχε τη νίκη στο Le
Castellet.
Ο Perez πίεσε τον Bottas και τα κατάφερε 4 γύρους πριν το φινάλε για την
τρίτη θέση του βάθρου και τους πολύτιμους βαθμούς για την ομάδα του.
Και δύο γύρους πριν το φινάλε, ο Max Verstappen πέρασε τον Hamilton, πήρε
την πρωτοπορία, κι έκανε το 1-3 για τη Red Bull μέσα σε μία πίστα
παραδοσιακό «οχυρό» της Mercedes.
Δημήτρης Μπίζας
0 Σχόλια