Sponsor

ATHENS WEATHER

Ζώντας στο τρικυμιώδες αρχιπέλαγος της αντίφασης και στο ακαταδίωκτο των λοιμωξιολόγων


Του Απόστολου Αποστόλου

Ελλάδα, η χώρα της αντίφασης, η χώρα του πολιτικού πρωτογονισμού, των μεγάλων συμφερόντων και των ολιγαρχιών.

Αυτό το καρναβάλι της αντίφασης των αποφάσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη θα το ζήλευε και ο Μπαχτίν. Είμαστε με 2.500 κρούσματα νούμερο που σε άλλες περιπτώσεις ήταν κόκκινη γραμμή, κτυπούσε συναγερμός, και απαιτούνταν εγκλεισμοί, απαγορεύσεις, μέτρα δυσβάστακτα, αλλά όλα αυτά αναιρούνται. Και αυτό γιατί προφανώς ο κ. Μητσοτάκης συνομιλεί απευθείας με τον κορωνοϊό και του αποκαλύπτει πότε μας επισκέπτεται και πότε αποχωρεί. Έτσι μετά το Πάσχα ο ιός αποχωρεί.

Επιπλέον ο κ. Μητσοτάκης ως καλός μαθητής του κ. Σημίτη τα ανοίγει όλα γιατί περιμένει τους τουρίστες υιοθετώντας την αντίληψη του Σημίτη ότι είμαστε τα καλά γκαρσόνια του πλανήτη.

Ο Αριστοτέλης λέει «ανάγκη ούτως έχειν και την αντίφασιν». Ο πρωθυπουργός έκανε την ασάφεια και την αντίφαση νόμο, οι διαρκέστερες αντιφάσεις που έχουμε ζήσει ποτέ ως χώρα είναι αυτές με την πανδημία του κορωνοϊού.

Οι λαμπαδιασμένοι της πολιτικής και υγειονομικής μας διαχείρισης κολυμπούν στις αντιφάσεις, έχουν συμφιλιωθεί με την προχειρότητα, ευαγγελίζονται το αντιφάσκω άρα είμαι υπέροχος και παντοδύναμος.

Το κάλεσμα είναι: Μάθε και εσύ έλληνα πολίτη να γίνεσαι ένα καρπόν της ασάφειας, να χάνεις τα πάντα για μια αντίφαση, έτσι και αλλιώς η αντίφαση είναι ο τόπος της καθημερινής συναλλαγής σου, η υπερεκτιμημένη «αρετή» της εποχής μας.

Η αντίφαση σήμερα είναι η φαλτσέτα που χρησιμοποιούσαν οι μάγκες για να λύνουν τις διαφορές τους. Τα πολιτικά κόμματα αυτό το ξέρουν πολύ καλά, έτσι ό,τι λένε αντιφάσκει με εκείνο που πράττουν, ό,τι πράττουν αντιφάσκει με τις ριζικές ανάγκες του τόπου.

Μη πλανάσθε, ο έλληνας πολίτης είναι αποκλεισμένος από τη δημοκρατία. Για άλλη μια φορά έρχεται αυτό να γίνει επιβεβαίωση με το ακαταδίωκτο των μελών της επιτροπής λοιμωξιολόγων. Θυμάστε την πολιτική ασυλία; Ε λοιπόν τώρα με την τροπολογία που έφεραν συνεχίζουν να αποδίδουν προνόμια σε διαχειριστές.

Συγκεκριμένα το άρθρο 4 της τροπολογίας θεσπίζει δικαστικό ακαταδίωκτο γι’ όλα τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, για τα μέλη της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες και της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών και επίσης για τα μέλη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, για τα μέλη της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες και της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών. Δεν ευθύνονται, δεν διώκονται και δεν εξετάζονται για γνώμη που διατύπωσαν ή ψήφο που έδωσαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους στο πλαίσιο της λειτουργίας των ως άνω Επιτροπών.. Δίωξη επιτρέπεται μόνο για συκοφαντική δυσφήμηση ή εξύβριση.

Μια ακόμη ασυλία για κάποιους που διαχειρίζονται δημόσιες υποθέσεις. Επιβεβαιώνεται έτσι με τον πιο ασφαλή τρόπο ότι το σύστημα έχει φθαρμένους ιμάντες, κτίζει κάστρα προστασίας, φοβάται τη διαφάνεια και νιώθει ότι οι ευθύνες του είναι πολλές.

Δημοκρατία όμως δεν είναι να «πουλάς» εξουσία σε φοβισμένους πολίτες να βάζεις ασυλίες και να εξαφανίζεις πιθανές ευθύνες, αυτό αποτελεί κακοποίηση του πολιτεύματος. Μια δημοκρατία για να προχωρήσει σε υψηλότερα επίπεδα εξέλιξης πρέπει σύμφωνα με τον Πάρσον να είναι διαφανής και να δίνει τη δυνατότητα των πολιτών σε έλεγχο. Η αστική δημοκρατία νοθεύεται όταν ο πολίτης δεν μπορεί να ασκήσει τα δικαιώματά του, δηλαδή το δικαίωμα του ελέγχου και της προσφυγής στη δικαιοσύνη για κάποιους που παραμένουν σε καθεστώς ασυλίας.

Το κριτήριο της πολιτικής αξιοπιστίας και πολιτικής νομιμοποίησης είναι ο έλεγχος. Η δημοκρατία άλλωστε μπορεί να οριστεί ως το σύστημα μιας αέναης διαδικασίας νομιμοποίησης που περνά μέσα από τον έλεγχο και την κατοχύρωση των ίδιων δικαιωμάτων. Αυτό ο κ. Μητσοτάκης δεν το έχει καταλάβει;

Δεν υπάρχουν προνόμια και ασυλίες κ. Μητσοτάκη των παλαιών μοναρχών του DREUX BREZE επί Λουδοβίκου ΙΣΤ΄. Είμαστε σε άλλη εποχή.

Απόστολος Αποστόλου. Καθηγητής Φιλοσοφίας.

* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια