Ραντάρ για προστασία πεζών στον δρόμο

Eurokinissi/ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Ένα σύστημα ραντάρ που ενημερώνει οδηγούς και αυτόνομα οχήματα όταν ένας πεζός κινείται στον δρόμο ή προς την κατεύθυνσή τους ανέπτυξαν ερευνητές του Fraunhofer Institute for High Frequency Physics and Radar Techniques FHR, του Fraunhofer Institute for Integrated Circuits IIS, και του Fraunhofer Application Center «Connected Mobility and Infrastructure». Το σύστημα αυτό προορίζεται να κατανοεί και να ερμηνεύει καταστάσεις στον δρόμο με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης.

Οι άνθρωποι αντιδρούν γρήγορα, αλλά κάποιες φορές όχι τόσο. Αν και οι αισθητήρες μπορούν να εντοπίζουν πότε άνθρωποι ή άλλα αντικείμενα βρίσκονται κοντά και να προειδοποιούν τον οδηγό, η προειδοποίηση αυτή μπορεί να έρχεται πολύ αργά σε περίπτωση που εμφανιστεί πχ ένα παιδί στον δρόμο.

Στο πλαίσιο του προγράμματος HORIS, οι ερευνητές των ινστιτούτων επιχειρούν να βελτιώσουν την ασφάλεια των δρόμων, ειδικά σε περίπτωση παρουσίας μεγάλου αριθμού χρηστών του.

«Αντί να βασιζόμαστε αποκλειστικά σε μια προειδοποίηση εγγύτητας στο αυτοκίνητο όπως στο παρελθόν, εδώ εστιάζουμε στην πρόβλεψη συμπεριφοράς με αξιοπιστία» είπε ο Ράινχολντ Χέρσελ, Group Manager στο Fraunhofer FHR. Εάν ένα παιδί εμφανιστεί στον δρόμο, ο σκοπός είναι οι αισθητήρες να εντοπίζουν τον επικείμενο κίνδυνο μόλις αυτό αρχίζει να κινείται, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο και πιθανώς σώζοντας ζωές.

Οι αισθητήρες του συστήματος θα είναι εγκατεστημένοι σε κρίσιμα σημεία των υποδομών, όπως πχ στάσεις λεωφορείων. Από εκεί θα παρακολουθούν την ταχύτητα των ανθρώπων που βρίσκονται εκεί και θα στέλνουν τα δεδομένα στα οχήματα της περιοχής. Οι αισθητήρες αυτοί δεν θα καταγράφουν εικόνες, οπότε δεν θα τίθεται θέμα ιδιωτικότητας- ενώ μακροπρόθεσμα θα χρησιμοποιούνται και αλγόριθμοι αξιολόγησης στους αισθητήρες ραντάρ σε αυτοκίνητα.

Το Fraunhofer FHR αναπτύσσει τους αλγορίθμους που μπορούν να αναγνωρίζουν ένα αντικείμενο ως άτομο, να βάζουν σημάδια και να διαπιστώνουν την ταχύτητα κίνησής του. Συναγερμός θα χτυπάει μόνο εάν το άτομο κινείται συνεχόμενα προς τον δρόμο σε μια δεδομένη ελάχιστη ταχύτητα μέσα σε διάστημα πολλαπλών μετρήσεων. Το Fraunhofer IIS εστιάζει σε motion capture και τεχνικές που έχουν να κάνουν με μετρήσεις ως προς σημεία αναφοράς και το Fraunhofer IVI έχει βρει μια σειρά από κατάλληλα σενάρια δοκιμών και δουλεύει πάνω στην ανάπτυξή τους.

Οι πρώτες δοκιμές/ επιδείξεις έχουν δρομολογηθεί για το δεύτερο τρίμηνο του 2021.


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια