O Lewis Hamilton πανηγύρισε τη νίκη στο Grand Prix της Εμίλια Ρομάνια, δέκατο-τρίτο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1!
Ο Βρετανός έφτασε μία ανάσα από τον έβδομο παγκόσμιο τίτλο του, την ώρα που
με τον Valtteri Bottas να τον πλαισιώνει, η Mercedes AMG F1 εξασφάλισε τον
έβδομο συνεχόμενο τίτλο της στους κατασκευαστές!
MAKING @F1 #HIS7ORY! ❤️ WE ARE CHAMPIONS OF THE WORLD FOR A SEVENTH TIME!! 👊 pic.twitter.com/FqAHS6yYza
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 1, 2020
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα της Ίμολα υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με συννεφιά, θερμοκρασία αέρα στους 18 βαθμούς Κελσίου, ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 24.
Η Mercedes είχε κάνει το 13 στα 13, σημειώνοντας ξανά lock out στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, αυτή τη φορά με τον Bottas στην pole position – για δέκατη-πέμπτη φορά στην καριέρα του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Τα μαύρα βέλη εκκινούσαν με τη μέση γόμα ελαστικών, όπως και ο τρίτος Max Verstappen με τη Red Bull Racing. Αντίθετα τη μαλακή είχαν οι υπόλοιποι της δεκάδας, με τον Pierre Gasly στη δεύτερη σειρά του grid για λογαριασμό της AlphaTauri. Ακολουθούσαν οι Daniel Ricciardo και Alex Albon με Renault και Red Bull αντίστοιχα στην τρίτη, ενώ η τέταρτη ανήκε στη Ferrari του Charles Leclerc και την AlphaTauri του Daniil Kvyat που είχε προκριθεί για πρώτη φορά φέτος στο Q3.
Όσο για στρατηγικές, με την πίστα αυτή να μην έχει χρησιμοποιηθεί επί 14 χρόνια και με μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών, είχαμε ένα ακόμα ταξίδι στο άγνωστο, με τις προσομοιώσεις της Pirelli να μιλούν για ένα pit stop.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Bottas διατήρησε τα ηνία αλλά ο Verstappen πέρασε τον Hamilton και μπήκε σφήνα ανάμεσα στις Mercedes, με τον Ricciardo να περνάει τον Gasly (που κλείστηκε από τον Lewis) και να ανεβαίνει τέταρτος. Πιο πίσω, ο Lance Stroll έχασε την εμπρός πτέρυγα της Racing Point μετά από επαφή με τη Renault του Esteban Ocon ενώ ο Kevin Magnussen έκανε τετ α κε.
Όπως αναμενόταν, η προσπέραση στη στενή διαδρομή της Ίμολα δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Έτσι είδαμε τους πρωτοπόρους να ακολουθούν ο ένας τον άλλο, από κοντά αλλά όχι σε ζώνες DRS, αναμένοντας το παιχνίδι στρατηγικής με τα pit stop.
Στις πιο πίσω θέσεις, το undercut έφερε τον Leclerc μπροστά από τον Albon και οριακά πίσω από τον Ricciardo (μπήκαν στους γύρους 14 και 15), ενώ νωρίτερα είχε βγει από την εξίσωση ο Gasly, με την AlphaTauri να βλέπει μέσω τηλεμετρίας πως η υβριδική μηχανή της Honda ήταν έτοιμη να παραδώσει πνεύμα.
Στο γύρο 19 προσπάθησε και η Red Bull να εκμεταλλευτεί το undercut, φωνάζοντας τον Verstappen. Έβαλε τη σκληρή γόμα, σε ένα pit stop αστραπή, με τον Bottas να τον μιμείται ένα γύρο μετά και τελικά να κρατά την πρωτοπορία.
Αντίθετα ο Hamilton συνέχισε, αφού τα ελαστικά μέσης γόμας που χρησιμοποιούσε, είχαν ακόμα ζωή. Και μετά από μερικούς ταχύτερους γύρους, έχοντας ανοίξει το προβάδισμά του στα 35 δευτερόλεπτα, μπήκε στα pit στο γύρο 30.
Και σαν κερασάκι στην τούρτα, την ώρα που πλησίαζε την είσοδο του pit lane, είχαμε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας λόγω της εγκατάλειψης της Renault του Esteban Ocon.
Έτσι λοιπόν επέστρεψε στην πίστα πρώτος, 3.7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον teammate του που είχε πληγωμένο πάτωμα στη W11 και 5.3 δευτερόλεπτα από τον Verstappen.
Με τον Hamilton να ανοίγει τη διαφορά, ο Verstappen άρχισε να πιέζει ασφυκτικά τον Bottas, που έκανε λάθος στη Rivazza στο γύρο 37, επιτρέποντας στον Ολλανδό να φλερτάρει με διαφορά που επιτρέπει τη χρήση του DRS.
Με την RB16 να κερδίζει έδαφος στις στροφές αλλά να χάνει στις ευθείες, χρειάστηκε να φτάσουμε στο γύρο 43 και να προηγηθεί ένα λάθος του Bottas στη στροφή Rivazza, για να περάσει τελικά ο Verstappen.
0 Σχόλια