Sponsor

ATHENS WEATHER

Celera 500L: Κάνοντας προσιτές τις ιδιωτικές πτήσεις


Ως το «μεγαλύτερο γεγονός που λαμβάνει χώρα στην αεροπορία και τη βιομηχανία ταξιδιών εδώ και 50 χρόνια» χαρακτηρίζουν το Celera 500L, «αεροπλάνο-σφαίρα» (bullet plane) οι δημιουργοί του- η εταιρεία Otto Aviation.

Όπως αναφέρει το New Atlas, η εταιρεία υποστηρίζει πως η τρομερή εξοικονόμηση καυσίμου που συνεπάγεται το αεροσκάφος θα μπορούσε να καταστήσει τις ιδιωτικές πτήσεις προσιτές- όσο και οι κανονικές πτήσεις πολιτικής αεροπορίας.

Η Otto λέει ότι το Celera 500L επιτυγχάνει εξοικονόμηση καυσίμου που αντιστοιχεί σε 18-25 mpg (miles per gallon)- επίπεδο που αντιστοιχεί στην οδήγηση ενός μίνι βαν. Σε αυτό το πλαίσιο, τα έξοδα λειτουργίας φτάνουν τα 328 δολάρια ανά ώρα, τη στιγμή που, κατά την εταιρεία, ένα συγκρίσιμο αεριωθούμενο αεροπλάνο θα κόστιζε 2.100 δολάρια ανά ώρα. Αυτό, αναφέρει το New Atlas, σημαίνει πως το αεροσκάφος φέρεται να χρησιμοποιεί περίπου το 1/8 του καυσίμου και να κοστίζει περίπου το 1/6 ενός συγκρίσιμου αεροσκάφους. Μπορεί να μεταφέρει έξι επιβάτες σε μια ευρύχωρη, άνετη καμπίνα, σε εμβέλεια μέχρι και 4.500 ναυτικών μιλίων (8.334 χλμ). Η μέγιστη ταχύτητα cruise του φτάνει τα 740 χλμ.

Η Otto υποστηρίζει πως η εξοικονόμηση καυσίμου που επιτυγχάνει επιτρέπει πολύ μικρό επίπεδο ρύπων, ενώ έχει τη δυνατότητα να πετά σαν ανεμόπτερο για 200 χλμ. Οι επιδόσεις αυτές οφείλονται, σύμφωνα με την εταιρεία πάντα, στον ιδιαίτερο σχεδιασμό του, που επιτρέπει μείωση αντίστασης 59% συγκριτικά με αντίστοιχου μεγέθους αεροσκάφη.

Σύμφωνα με την εταιρεία, έχουν πραγματοποιηθεί 31 επιτυχείς δοκιμαστικές πτήσεις με το πλήρους μεγέθους πρωτότυπο αεροσκάφος, που «επικυρώνουν τους στόχους επιχειρησιακών επιδόσεων» που έχουν τεθεί. Ωστόσο δεν είναι γνωστό πότε μπορεί να κάνει την εμφάνισή του ένα αεροσκάφος παραγωγής.


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια