Σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων. Με τις αποστάσεις που δεν τηρήθηκαν. Με τις μάσκες Giant size. Με τις αίθουσες. Που δεν βρέθηκαν. Με το διδακτικό προσωπικό. Και με τις αποστάσεις. Που δεν τηρήθηκαν.
Μετά από σύντομη συνάντηση που είχα με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Με αφορμή και αιτία όλες αυτές τις ελλείψεις που δυνητικά μπορεί να λειτουργήσουν σαν «ατομική βόμβα» διασπείροντας τον ιό παντού. Τα επιχειρήματα εκ μέρους της υπουργού είναι τα εξής:
Για τις αίθουσες. Που δεν είναι μόνο δική της, αλλά και ευθύνη της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η απάντηση είναι απλή. Δεν βρέθηκαν. Οσο και να προσπάθησε το Υπουργείο αίθουσες δεν βρέθηκαν
Για τις αποστάσεις: Ας πούμε πως πράγματι τηρούνται οι σωστές αποστάσεις. Από παιδί σε παιδί και από θρανίο σε θρανίο. Όμως στη διάρκεια των διαλειμμάτων η μετά το τέλος κάθε σχολικής ημέρας, τα παιδιά δεν θα βρεθούν το ένα πάνω στο άλλο; Η διάθεση για επαφή, ειδικά σε αυτές τις ηλικίες, είναι τόσο παρορμητική και τόσο μεγάλη που εκ των πραγμάτων θα εκμηδένιζε κάθε μέτρο και κάθε απόσταση; Μπορεί κάθε παιδί να ακολουθεί πιστά και πειθαρχημένα το μέτρο των αποστάσεων; Εδώ οι αποστάσεις δεν τηρούνται από νέους άνω των είκοσι ετών και θα το τηρήσουν παιδιά (ας πούμε) της προσχολικής ηλικίας;
Για τα τεστ που δεν έγιναν. Τόσο για δασκάλους και καθηγητές όσο και στα παιδιά. Και δεν έγιναν κατόπιν συμβουλευτικής προτροπής του ΕΟΔΥ (Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας). Με το επιχείρημα πως κάποιος που είναι αρνητικός τη μια στιγμή, την άλλη μπορεί να μολυνθεί. Υπό κανονικές συνθήκες, αν θέλουμε το μέτρο των τεστ να είναι σχετικά αποτελεσματικό, πρέπει κάθε εβδομάδα να εξετάζεται όλο το προσωπικό. Και τα παιδιά. «Άλλες χώρες που έχουν λεφτά το κάνουν, εμείς δεν έχουμε». Η ειλικρινής και αφοπλιστική απάντηση της υπουργού
Για τις ελλείψεις σε προσωπικό δασκάλων και καθηγητών. Προσλήψεις έγιναν. Και μάλιστα, για πρώτη φορά, έγιναν πριν την έναρξη των μαθημάτων. Και πρόσφατα, στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, ο αριθμός αυξήθηκε κατά 7. 500. Ολοι αυτοί που προσλήφθηκαν στο τέλος της περασμένης εβδομάδας. Οσο για το επιχείρημα πως την περσινή χρονιά είχε προσληφθεί διπλάσιος αριθμός αναπληρωτών, το αντεπιχείρημα είναι πως αρκετοί εξ αυτών εξυπηρετούσαν ψηφοθηρικές ανάγκες του ΣΥΡΙΖΑ. Δηλαδή δεν ήταν απαραίτητοι
Για το μάσκες η απάντηση είναι απλή και κοφτή: η ευθύνη δεν είναι του Υπουργείου Παιδείας. Προφανώς η ευθύνη αφορά αποκλειστικά στο αρμόδιο όργανο της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Υγείας. Το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει την παραμικρή ευθύνη για τις μάσκες
Σε όλα αυτά, τα οποία για λόγους αντικειμενικότητας οφείλω να τα μεταφέρω προς πληροφόρηση των αναγνωστών. Και τα οποία είναι πειστικά. Γιατί ποιος σώφρων Υπουργός Παιδείας, θα αμελούσε τόσο πολύ, ώστε με δική του ευθύνη τα σχολεία να μετατραπούν σε φιλικές φωλιές του κορωνοιού; Όμως υπάρχουν και κάποια αντεπιχειρήματα
Όπως λόγου χάριν για τα τεστ. Είναι σωστό και ακριβές πως οι εξετάσεις που κάνεις σήμερα ισχύουν μόνο για σήμερα. Και ούτε. Όμως για την έναρξη της σχολικής περιόδου, έστω για τα εγκαίνια, θα έπρεπε να είχαν γίνει. Από το ολότελα καλή και η Παναγιώταινα. Αλλωστε όλες σχεδόν οι σοβαρές επιχειρήσεις, ανάγκασαν τους εργαζόμενους, μετά τις άδειες των καλοκαιρινών διακοπών, να κάνουν τέστ. Με αυτές τις εξετάσεις κατάφεραν να εντοπίσουν τα κρούσματα που προέκυψαν στη διάρκεια των διακοπών. Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές δεν έκαναν διακοπές; Δεν πήγαν, ας πούμε, σε τουριστικές περιοχές επιβαρυμένες από τον ιό;
Πάντως όλα αυτά θα κριθούν εκ του αποτελέσματος. Και κάτι ακόμα. Η άμυνα απέναντι στον Covid 19 δεν έχει πρόσημο κομματικό και ιδεολογικό. Και τα μέτρα προφύλαξης και οχύρωσης κάθε ανθρώπινου οργανισμού έχουν να κάνουν με την προσωπική ευθύνη του καθενός αλλά είναι (κυρίως) ζήτημα κρατικής, κεντρικής, πολιτικής. Όταν, ας πούμε, τα λεωφορεία έχουν μεταβληθεί σε κονσέρβες σαρδελών, πόσο πειστικό και αξιόπιστο είναι το κράτος και κάθε αρμόδιος φορέας, όταν διαρκώς «δείχνουν» και ενοχοποιούν μερικές χιλιάδες νέων που στήνουν τρικούβερτο γλέντι σε πάρκα και σε πλατείες;
Οι «κονσέρβες» είναι καλές. Κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε. Αλλά το ξεσάλωμα των νέων είναι κακό. Ο, τι μας βολεύει. Κατά περίπτωση. Δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις!
Δημήτρης Δανίκας
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια