Στα δίχτυα των συμφερόντων...


Του Αερόπληκτου

Ένα χρόνο και κάτι μήνες μετά την εκλογική κυριαρχία της ΝΔ, όλα δείχνουν πως η κυβέρνηση όχι μόνο έκανε κοιλιά, αλλά συνεχώς παραπαίει.

Ευτυχώς όμως που υπάρχει ο αντιπερισπασμός του κορονοϊού, τα πληρωμένα ΜΜΕ και ο εντελώς αναξιόπιστος Αλέξης, οπότε η γενική κατρακύλα συνεχίζεται χωρίς κλυδωνισμούς για τους «άριστους».

Σιγά σιγά όμως ο κόσμος ξυπνάει, και χάρη σε δευτερεύοντα ΜΜΕ, κυρίως στο διαδίκτυο, από εκείνα που δεν χρυσώθηκαν, μαθαίνει κάποιες αλήθειες.

Όπως π.χ. για το σκάνδαλο που εξυφαίνεται αυτό το διάστημα στον κρίσιμο τομέα των αερομεταφορών.

Εκεί όπου με ένα νομοσχέδιο γραμμένο, ή μάλλον υπαγορευμένο, στο πόδι, που εξυπηρετεί τους ιδιώτες κερδοσκόπους των αεροδρομίων και των αεροπορικών εταιριών, η κυβέρνηση καταργεί τις κρατικές αεροπορικές αρχές και τα Γραφεία Αερολιμενικού Ελέγχου, δηλαδή τον κρατικό έλεγχο, στα 40 και πλέον αεροδρόμια της χώρας, δημόσια και ιδιωτικά, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαροί κίνδυνοι για την ασφάλεια των πτήσεων, για τα δικαιώματα των επιβατών, αλλά και για την εθνική άμυνα, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη χρονική στιγμή για τη χώρα.

Όσοι γνωρίζουν τα των αεροδρομίων μιλάνε για σκάνδαλο ολκής, για νομοσχέδιο υπαγορευμένο δηλαδή με σκοπό να ωφεληθούν γερμανικά και ντόπια επιχειρηματικά συμφέροντα, εις βάρος του κοινωνικού συνόλου.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που προωθείται, καταργούνται μεταξύ άλλων οι 180 συνολικά αερολιμενικοί ως υπάλληλοι της εποπτικής Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) και ο έλεγχος των 14 αεροδρομίων από την πρώην ενιαία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) περνάει στην ιδιωτική γερμανική ΦΡΑΠΟΡΤ, η οποία διαχειρίζεται και εκμεταλλεύεται 14 αεροδρόμια, από τα μέσα του 2017.

Τώρα το τι σόι ελέγχους για την εφαρμογή της διεθνούς και ελληνικής αεροπορικής νομοθεσίας μπορεί να κάνει ένας ιδιώτης στον εαυτό του είναι ένα ερώτημα που καλά θα κάνει να απαντήσει η κυβέρνηση.

Και για όσους έχουν ακόμη εθνική συνείδηση, να θυμίσουμε πως η εν λόγω εταιρία, που εκμεταλλεύεται τα αεροδρόμια Μυτιλήνης, Σάμου, Κω, Ρόδου, κ.α., επίσης εκμεταλλεύεται και τουρκικά αεροδρόμια.

Ένα άλλο σκάνδαλο που προκύπτει από το νομοσχέδιο είναι ότι εκτός από τη συρρίκνωσή της, για την οποία ο προηγούμενος νόμος προέβλεπε 500 καταρτισμένους υπαλλήλους της ΥΠΑ, η νέα ΑΠΑ θα αποτελείται από συνολικά 172 «άσχετους», «φυτευτούς», προφανώς ημέτερους υπαλλήλους, που με έδρα την Αθήνα θα ελέγχουν εξ αποστάσεως τα 40 και πλέον αεροδρόμια, συν τα πεδία προσγείωσης, τα υδατοδρόμια και τα ελικοδρόμια της χώρας.

Η κυβέρνηση δηλαδή νομοθετεί έτσι ώστε ο έλεγχος της αεροπορικής νομοθεσίας και της ασφάλειας των πτήσεων να γίνεται διά τηλεπάθειας από άσχετους με το αντικείμενο υπαλλήλους.

Και βέβαια ήδη ενέκρινε και διόρισε ως διοικητή της νέας ΑΠΑ έναν... έμπειρο CEO κρατικών επιχειρήσεων, που στο παρελθόν διετέλεσε ανώτατο στέλεχος στην εταιρία ΚΥΩΝ του κ. Κοπελούζου, ο οποίος συμμετέχει με σημαντικό ποσοστό στην ΦΡΑΠΟΡΤ.

Για να το κάνουμε πιο λιανά: Η ΑΠΑ με τον συγκεκριμένο διοικητή θα ελέγχει εκ του μακρόθεν την ΦΡΑΠΟΡΤ στην οποία συμμετέχει ο πρώην εργοδότης του.

Όλα τα παραπάνω και δεκάδες άλλες μικρολεπτομέρειες του νομοσχεδίου, το οποίο μοιάζει σαν να γράφτηκε από επιχειρηματίες του κλάδου και όχι από Έλληνες πολιτικούς, δημιουργούν την απόλυτη αναστάτωση στην ΥΠΑ, με όλους τους κλάδους της στα κάγκελα.

Η μόνη υποστήριξη στο κατάπτυστο αυτό νομοσχέδιο, που καταργεί την κρατική παρουσία και τον κρατικό έλεγχο στα αεροδρόμια προέρχεται από την ΦΡΑΠΟΡΤ, αλλά και την Aegean, που ήδη τρίβουν τα χέρια τους.

Και το ερώτημα του ενός εκατομμυρίου που προκύπτει είναι το εξής: Γνωρίζουν οι βουλευτές της ΝΔ τι καλούνται να υπερψηφίσουν; Κι αν ναι, τότε δεν ντρέπονται;

ΥΓ-Στη Σύμβαση Παραχώρησης των 14 αεροδρομίων στη ΦΡΑΠΟΡΤ, που έγινε επί κυβέρνησης Σαμαρά, υπάρχει σαφής όρος, αποδεκτός και από τις δυο πλευρές, για την παρουσία κρατικών αεροπορικών αρχών στα αεροδρόμια, και μάλιστα χωρίς μίσθωμα.

Το νέο νομοσχέδιο όμως, της σημερινής ΝΔ, δεν τον λαμβάνει υπόψη, μέσα στη σπουδή να εξυπηρετηθούν τα μονοπωλιακά συμφέροντα. Άραγε τι στάση θα κρατήσει ο Σαμαράς; Θα τολμήσει να το υπερψηφίσει, ακολουθώντας κι αυτός τον δρόμο των κυβιστήσεων που έστρωσε ο Μητσοτάκης; Ίδωμεν…


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια