VA-1X eVTOL: Φουτουριστικό αεροσκάφος κάθετης αποπροσγείωσης από τη Vertical Aerospace


Σχέδια για ένα μοντέρνο, φουτουριστικό αεροσκάφος κάθετης αποπροσγείωσης που προορίζεται για χρήση ως αεροταξί, παρουσίασε η βρετανική Vertical Aerospace.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το VA-1X eVTOL έχει σχεδιαστεί ως ένα αεροσκάφος υψηλών επιδόσεων ικανό τόσο για μεγάλες πτήσεις όσο και για μικρότερες, μεταξύ κοντινών πόλεων. Είναι ικανό να μεταφέρει πέντε άτομα- έναν πιλότο και τέσσερις επιβάτες- και, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία- προορίζεται να αποτελέσει το πρώτο πιστοποιημένο, με φτερά, πλήρως ηλεκτρικό αεροσκάφος κάθετης αποπροσγείωσης (eVTOL) στον κόσμο, με σκοπό την έναρξη πτήσεων εμπορικού χαρακτήρα το 2024. Η κατασκευή του θα αρχίσει σύντομα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι δημιουργοί του VA-1X δίνουν έμφαση στην ασφάλειά του, τονίζοντας πως θα πιλοτάρεται από έμπειρους πιλότους και τα επίπεδα ασφαλείας του θα είναι «εξέχοντα», με «σύμφυτα» εφεδρικά συστήματα.

Οι επιβαίνοντες ανεβαίνουν και κατεβαίνουν εύκολα από πλαϊνές πόρτες, ενώ υπάρχει χώρος για αποσκευές τόσο σε ξεχωριστό χώρο όσο και στη θέση του επιβαίνοντα. Όπως υπογραμμίζει η εταιρεία, υπάρχουν μεγάλα παράθυρα για ασυνήθιστα μεγάλη θέα, ενώ υπάρχουν και σημεία φόρτισης και οθόνες με πληροφορίες για να μπορεί ο επιβαίνων να εργάζεται ή να λαμβάνει πληροφορίες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Οι δημιουργοί του τονίζουν πως είναι φιλικό προς το περιβάλλον, καθώς δεν εκπέμπει ρύπους και είναι σε εξέλιξη προσπάθειες για δημιουργία μιας «πραγματικά βιώσιμης» αλυσίδας προμηθευτών. Έχει σχεδιαστεί έχοντας κατά νου τη μείωση του ήχου, με την εταιρεία να υποστηρίζει πως τα επίπεδα ήχου του είναι 30 φορές πιο κάτω από ό,τι σε ένα συμβατικό ελικόπτερο. Επίσης, έχει αεροδυναμικό σχεδιασμό, ώστε να μπορεί να πετά με λιγότερη ενέργεια από αυτήν που θα χρειαζόταν ένα ελικόπτερο. Η cruise ταχύτητα που αναφέρουν οι δημιουργοί του είναι 240 χλμ/ώρα και η εμβέλειά του 160 χλμ.


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια