Κινητικότητα υπάρχει στην Αν. Μεσόγειο. Η Τουρκία προκαλεί σε όλα τα επίπεδα, με την Ελλάδα όμως να παίρνει τα μέτρα της. Βέβαια χρειάζονται ισχυρές συμμαχίες για να ''γκρεμιστούν'' τα σχέδια Ερντογάν.
Οι απειλές και οι προκλήσεις του Ερντογάν, έχουν συσπειρώσει Ελλάδα, Κύπρο, Ισραήλ αλλά και την Αίγυπτο σε ένα άξονα ο οποίος είναι αντίθετος στις τουρκικές επιδιώξεις.
Ο άξονας αυτός όμως μετατρέπεται, ακριβώς λόγω αυτών των συμφερόντων, ταχύτατα σε στρατιωτική συμμαχία η οποία στρέφεται σαφώς κατά των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων καθώς και της παρουσίας του τουρκικού στόλου στην Αν.Μεσόγειο.
Τα συμφέροντα των τριών χωρών συμπίπτουν απόλυτα στην περιοχή, με την Τουρκία να θεωρείται όχι μόνο «παρείσακτη» αλλά και ως εν δυνάμει «εισβολέας» στα τεράστια κοιτάσματα υδρογονανθράκων που θα αναβαθμίσουν πλήρως τις χώρες αυτές.
Τι χρειάζεται όμως εν μέσω αυτών των εξελίξεων; Ισχυρές ΕΔ. Ήδη αναφέραμε πριν λίγο ότι υπάρχει ζήτημα με τις Belharra. Βέβαια, το υπουργείο Άμυνας, εκμεταλλευόμενο τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου, φουλάρισε με έξτρα καύσιμα και τους τρεις Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων για να είναι επιχειρησιακά αυτάρκεις και ετοιμοπόλεμοι ολόκληρο το καλοκαίρι.
Συμμαχία με Ισραήλ
Οι Ισραηλινοί φαίνεται ότι έχουν πάρει πολύ σοβαρά την διαγωνιστική διαδικασία και καταθέτουν πολύ δυνατή προσφορά για το νέο τζιπ της χώρας. Φαίνεται ότι έχουν λάβει την άδεια από τους Αμερικανούς κατασκευής μίας παραλλαγής του Παντός Εδάφους Τακτικού Οχήματος Oshkosh J-LTV.
Πρόκειται για ένα όχημα το οποίο αναπτύχθηκε το 2006 με την εμπειρία που είχαν αποκομίσει οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ στον πόλεμο του Ιράκ, όπου φάνηκαν τα μειονεκτήματα των γνωστών μας Hummer, που διαθέτει και ο Ελληνικός Στρατός, τα οποία κατασκευάστηκαν στην ΕΛΒΟ, αναφέρει το enikos.gr
Σε αντίθεση με τα Humvee, που δεν σχεδιάστηκαν ως οχήματα με θωράκιση και αποδείχθηκαν ευάλωτα στις επιθέσεις με αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς, τοOshkosh J-LTV (Joint Light Tactical Vehicle) έχει σχεδιαστεί εξαρχής με θωράκιση προστασίας του προσωπικού και αντοχής σε εκρηκτικούς μηχανισμούς μικρής ισχύος. Έχει βάρος περίπου 4,6 τόνους, μήκος 6,2 μέτρα πλάτος 2,5 μέτρα και ύψος 2,6 μέτρα.
Εφοδιάζεται με κινητήρα diesel 6,6 λίτρων απόδοσης 340 ίππων και η μετάδοση επιτυγχάνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου 6 ταχυτήτων. Έχει επιχειρησιακή αυτονομία 480 χιλιομέτρων κι αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 110 χλμ/ώρα. Στην βασική του διαμόρφωση μεταφέρει 4 άτομα, έναν οδηγό και 3 πλήρωμα.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι Ισραηλινοί, που καταθέτουν προσφορά διεκδίκησης της ΕΛΒΟ, έχουν στόχο την κατασκευή των υπερσύγχρονων οχημάτων στην Ελλάδα και την διεκδίκηση του συμβολαίου αντικατάστασης των 10.000 Mercedes του Ελληνικού Στρατού.
Kαι όλα αυτά, την στιγμή, που σύμφωνα με το veteranos.gr, η Ελλάδα αποφάσισε να ''νοικιάσει'' ένα KC-135 από το Ισραήλ. Το τάνκερ θα πραγματοποιεί αποστολές αναφοδιασμού για τα μαχητικά μας και αυτό είναι ένα σημαντικό γεγονός.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια