Oλα κι όλα! Όταν μαζεύονται πέντε νεαροί σε ένα παγκάκι κολλάνε τον κορωνοϊό. Όταν μαζεύονται δεκαπέντε παιδιά σε μια τάξη δεν τρέχει τίποτα.
Εκεί δεν κολλάνε. Μπορεί να μην τα λέει έτσι ακριβώς ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αλλά τον επικαλούμαστε για να στείλουμε τα ΜΑΤ στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής και να πνίξουμε στα χημικά τους “άφρονες” νεαρούς που βγήκαν να το διασκεδάσουν.
Κάπου θα το γράφει ότι πρέπει να κλείνουν οι πλατείες και να ανοίγουν τα σχολεία απλά εμείς είμαστε “κουμπούρες” και δεν το διαβάσαμε. Όταν η κυβέρνηση (δια του κ. Τσιόδρα) λέει ότι "τα παιδιά φαίνεται να μη νοσούν σοβαρά και να μη μεταδίδουν σημαντικά", και ετοιμάζεται να ανοίξει τα σχολεία, δεν μπορεί να στέλνει τα ΜΑΤ όταν τα παιδιά μαζεύονται στις πλατείες. Απλή επαγωγική σκέψη αλλά προφανώς θα πρέπει να παραιτηθούμε όλοι από την κοινή λογική. Νόμος είναι οι ανακοινώσεις του κ. Χαρδαλιά. Γιατί χαρακτηρίζονται οι νέοι ανεύθυνοι κι επιστρατεύονται τα ΜΑΤ εναντίον τους,την ώρα που επιτρέπεται πάλι η Θεία Κοινωνία, για τους κινδύνους της οποίας έκρουσε εκ νέου τον κώδωνα ο καθηγητής Μόσιαλος;
Οι νέοι και οι νέες που συγκεντρώθηκαν το βράδυ της Τρίτης στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής, όπως φαίνεται, ούτε τις μεταξύ τους αποστάσεις τηρούσαν ούτε μέτρα προφύλαξης φαινόταν να έχουν πάρει. Εκαναν ένα σοβαρό λάθος σε βάρος της υγείας τους και σε βάρος της υγείας συγγενών και φίλων τους. Οποιαδήποτε κριτική γίνεται για τα γεγονότα της πλατείας και ξεπερνά αυτή την διαπίστωση ή την υποβαθμίζει, χάνει σε αντικειμενικότητα. Βρισκόμαστε στη μέση μιας φονικής πανδημίας και δεν γίνεται να συμπεριφερόμαστε σαν να μην υπάρχει, αγνοώντας τις συστάσεις των επιστημόνων. Η απόσταση που διανύθηκε από την διαπίστωση αυτή μέχρι τα ΜΑΤ και τα χημικά είναι πολύ μεγάλη.
Δεν γίνεται να επιστρατεύονται τα ΜΑΤ ούτε να πέφτουν χημικά σε ανθρώπους που απλώς πίνουν μπίρες, έστω και μη κρατώντας τις αποστάσεις. Νέοι άνθρωποι συγκεντρώθηκαν στην πλατεία. Κάτι που κατά πάσα πιθανότητα έγινε και εξακολουθεί να γίνεται σε πολλές πλατείες της χώρες.
Γιατί η πρώτη κίνηση της Πολιτείας ήταν η παρέμβαση των ΜΑΤ και όχι η παρουσία στελεχών του ΕΟΔΥ προκειμένου να εξηγήσουν στους νεαρούς ότι θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους αγνοώντας τα μέτρα και ζητώντας τους να αραιώσουν και να πάρουν τις προφυλάξεις που συνιστούν οι ειδικοί. Γιατί η πρώτη αντίδραση της Πολιτείας ήταν τα χημικά και η βία; Από τα όσα έχουν γίνει γνωστά ως τώρα, οι νέοι στην πλατεία δεν ήταν καν ενιαία ομάδα αλλά διαφορετικές παρέες χωρίς απαραίτητα να υπερβαίνει η κάθε μια το όριο των δέκα ατόμων. Πρόκειται για χωρίς λόγο και αιτία κρατική βία.
Εκτός κι να υπάρχει λόγος. Αν η πλατεία πρέπει να πάψει να είναι τέτοια. Να γεμίσει τραπεζοκαθίσματα και να γίνει οργανωμένη εμπορική εκμετάλλευσή της αντί να πηγαίνουν εκεί οι νεαροί και να την βγάζουν φτηνά με ένα-δυο μπουκάλια μπύρα. Ο χρόνος θα δείξει ποιες είναι οι προθέσεις της δημοτικής αρχής και του δημάρχου που δεν δίστασε να μιλήσει για διακίνηση ναρκωτικών. Τώρα κινδυνεύει να έρθει αντιμέτωπος με την κατηγορία της συκοφαντικής δυσφήμησης αν ορισμένοι από τους νεαρούς που ήταν στην πλατεία εκείνο το βράδυ τον μηνύσουν ως κοινό συκοφάντη.
Μετά την χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων παρατηρείται σε πολλές πλατείες συνωστισμός χωρίς τήρηση των μέτρων προστασίας. Θα στείλει η κυβέρνηση παντού τα ΜΑΤ; Θα πέφτουν χημικα σε όλες τις γειτονιές; Είναι παράλογη και ανησυχητική η τόσο εύκολη προσφυγή στην καταστολή όπως και ο αποκλεισμός της πλατείας από αστυνομικές δυνάμεις την επόμενη μέρα.
Οι κινήσεις της κυβέρνησης δημιουργούν την αίσθηση των δύο μέτρων και δύο σταθμών Μας γυρίζουν στη λογική εξήντα και εβδομήντα χρόνων πίσω όπου τον πρώτο λόγο είχε ο χωροφύλακας. Τα ΜΑΤ στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής είναι μια ιστορία που ήρθε να μας δείξει πως τα μέτρα “κοινωνικής αποστασιοποίησης” μπορείνα αξιοποιηθούν για να επικρατήσει γενικότερα η λογική του “μένουμε σπίτι μας” κοιτάμε τη δουλειά μας (αν έχουμε). Η λογική αυτή αντανακλά μια συγκεριμένη στάση ζωής και μια συντηρητική-αποκρουστική ιδεολογία...
Γιώργος Χελάκης
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια