Το Airlander 10 θεωρείται το μεγαλύτερο αεροσκάφος στον κόσμο: Με μήκος 92 μέτρα, κινείται χάρη σε τέσσερις κινητήρες diesel των 325 ίππων, μπορεί να μεταφέρει φορτίο μέχρι και 10 τόνων και να παραμένει εν πτήσει για πέντε ημέρες, χωρίς να χρειάζεται ειδικό αεροδρόμιο, καθώς συνδυάζει χαρακτηριστικά αεροπλάνου και αεροπλοίου.
Τα χαρακτηριστικά αυτά του παρέχουν έναν «υβριδικό» χαρακτήρα στον οποίο οι δημιουργοί του «ποντάρουν» προκειμένου το αεροσκάφος να εξελιχθεί σε ένα αξιόπιστο και ευρέως χρησιμοποιούμενο σύστημα αερομεταφορών. Πρόσφατα η εταιρεία (Hybrid Air Vehicles) αποκάλυψε το μοντέλο παραγωγής, καθώς, όπως ανακοίνωσε, πλησιάζει η έναρξη παραγωγής του και σε εξέλιξη είναι διαπραγματεύσεις με εμπορικούς πελάτες.
Το νέο, αναβαθμισμένο αεροσκάφος έχει βελτιωμένο σχήμα, για μικρότερη κατανάλωση καυσίμου, βελτιωμένο σύστημα προσγείωσης, μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες, φορτία και εξοπλισμό και άλλα νέα χαρακτηριστικά. «Η αποκάλυψη του αεροσκάφους που θα παραλάβουν οι πρώτοι μας εμπορικοί πελάτες είναι μια συναρπαστική στιγμή και ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία μας για την πιστοποίηση του τύπου» είπε ο Τομ Γκράντι, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Η Hybrid Air Vehicles υπόσχεται αυξημένη αποδοτικότητα από το αεροσκάφος της, με το Airlander 10 να παράγει μέχρι και 75% λιγότερους ρύπους σε σχέση με άλλα συγκρίσιμα αεροσκάφη. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει ηλεκτρικούς κινητήρες με σκοπό να είναι σε θέση να παραδώσει ένα υβριδικό- ηλεκτρικό Airlander 10 μέσα σε πέντε χρόνια.
Αυτό, όπως υποστηρίζεται, θα παρέχει μείωση ρύπων 90% σε σχέση με άλλα αεροσκάφη, ενώ θα παρέχει και μεγάλο εύρος δυνατοτήτων: Σύμφωνα με τη Hybrid Air Vehicles, το αεροσκάφος αυτό θα μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 90 επιβάτες σε μέγιστη απόσταση 350 χλμ εάν κινείται μόνο με ηλεκτρικούς κινητήρες- και το υβριδικό- ηλεκτρικό mode θα αυξάνει ακόμα περισσότερο αυτή την εμβέλεια. Όσο κινείται μόνο με ηλεκτροκίνηση, το Airlander 10 θα κινείται στους 50 κόμβους (cruise), με δυνατότητα να πιάνει τους 70 σε υβριδική- ηλεκτρική κατάσταση λειτουργίας.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια