Η Γιάννα Αγγελοπούλου, πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», μιλώντας στην πρώτη Ολομέλεια της επιτροπής προέβη σε μια εθνική απρέπεια. Είπε: «Είμαι βέβαιη πως πολλοί στην Ελλάδα και αλλού θα ήθελαν να μάθουν και μερικές ιστορίες για την Ιστορία. Για αυτά τα 200 χρόνια, που είναι τόσο πολλά, αλλά και πάλι είναι λιγότερα από τα γεγονότα. Εμφύλιοι, διχασμοί, η ανθρωπιστική καταστροφή του Μικρασιατικού, θηριωδίες από τον ναζισμό, θηριωδίες και μεταξύ μας, χούντα, Κυπριακό, κρίση».
Μπορεί πολλοί να μην το παρατήρησαν, αλλά η κυρία Αγγελοπούλου υποβίβασε, λεκτικά, τη γενοκτονία και τις ανείπωτες σφαγές που υπέστη, από τα κτήνη του Κεμάλ, ο Ελληνισμός της Μικράς Ασίας σε «ανθρωπιστική καταστροφή του Μικρασιατικού». Μια φράση που χαρακτηρίζεται από μια βολικότατη (για τους Τούρκους) ασάφεια γι' αυτό που συνέβη στον ανατολικό πνεύμονα του Ελληνισμού.
Σύμφωνα με τον διεθνώς αποδεκτό ορισμό, «ανθρωπιστική κρίση» ή «ανθρωπιστική καταστροφή» είναι αυτό που ορίζεται ως «ένα ξεχωριστό συμβάν ή σειρά γεγονότων που απειλούν από την άποψη της υγείας, της ασφάλειας ή της ευημερίας μιας κοινότητας ή μιας μεγάλης ομάδας ανθρώπων».
Η Σμύρνη δεν πλημμύρισε από νεροποντή, κυρία Αγγελοπούλου, αλλά από το αίμα των Ελλήνων που μακελεύονταν από τους Τούρκους γενοκτόνους. Η Μικρά Ασία δεν χτυπήθηκε από σεισμό, για να μιλάμε σήμερα για «ανθρωπιστική καταστροφή», αλλά από τη λαίλαπα της βαρβαρότητας και των φονικών ενστίκτων των απογόνων του Ερτογρούλ.
Το ζήτημα, ωστόσο, δεν αφορά καν την κυρία Αγγελοπούλου. Εκείνη, με τον τρόπο που συμπεριφέρεται και κινείται στη δημόσια σφαίρα, έχει αποδείξει ότι οι σκέψεις της δεν μπορούν να προσφέρουν λύσεις στα προβλήματα της χώρας. Εντύπωση θέλει να κάνει, και έχει τα χρήματα να την αγοράζει. Το πρόβλημα αφορά το κράτος. Ορίζοντας την κυρία Αγγελοπούλου πρόεδρο της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» προβαίνει σε μια έμμεση πλην σαφέστατη παραδοχή ότι οι απόψεις που εκφράζει εκείνη εκφράζουν και την Πολιτεία. Και η Πολιτεία αρνείται τη γενοκτονία και τις σφαγές, και θεωρεί ότι το 1922 συνέβη... «ανθρωπιστική καταστροφή»;
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια