Ο Sebastien Ogier επικράτησε στο Ράλλυ Τουρκίας και επέστρεψε στη μάχη του τίτλου Οδηγών, την ώρα που η Citroen σημείωσε το πρώτο της 1-2 από το Ράλλυ Αργεντινής του 2015.
Comeback! Ένας αγώνας πολλές φορές είναι αρκετός για να αλλάξει άρδην την κατάσταση στο WRC και το διαπιστώσαμε στο Ράλλυ Τουρκίας. Ο Sebastien Ogier σημείωσε την 3η του φετινή νίκη στο πιο κρίσιμο σημείο της χρονιάς και μείωσε τη διαφορά του από τον Ott Tanak στους 17 βαθμούς. Την ίδια ώρα, η ατυχία του Εσθονού επέτρεψε και στον Thierry Neuville να μειώσει ελάχιστα τη διαφορά που τον χωρίζει από την κορυφή της βαθμολογίας στους 30 βαθμούς. Παράλληλα, η Hyundai κατάφερε να πάρει μία ανάσα στο κυνήγι του τίτλου των Κατασκευαστών αυξάνοντας τη διαφορά της από την Toyota στους 19 βαθμούς. Η σημερινή τελευταία ημέρα του τουρκικού Ράλλυ περισσότερο έμοιαζε με αγώνα Regularity, αφού οι περισσότεροι κινήθηκαν σε πολύ αργούς ρυθμούς και για διαφορετικούς λόγους. Είτε για να προφυλάξουν τα ελαστικά τους για την Power Stage, είτε για να μη ρισκάρουν να χάσουν τη θέση τους.
Κάτι που φυσικά είχε στο μυαλό του ο Sebastien Ogier. Ο Γάλλος έξι φορές Πρωταθλητής ήξερε ότι δεν θα τον πιέσει ο Esapekka Lappi και προτίμησε να μη ρισκάρει. Στην Power Stage κατάφερε να προσθέσει τρεις επιπλέον βαθμούς στην συγκομιδή του, πριν ανέβει στο βάθρο για να πανηγυρίσει για 3η φορά φέτος και πρώτη μετά το Ράλλυ του Μεξικό. Ο Ogier στην Τουρκία δεν ήταν μόνο μετρ της στρατηγικής, αλλά και ταχύς κερδίζοντας ειδικές. Κάτι που είχε δεν είχε καταφέρει σε Φινλανδία και Γερμανία! Πλέον, μπορεί να είναι σαφώς πιο αισιόδοξος για τη συνέχεια.
Κάτι που ισχύει και στην περίπτωση του Lappi που ανέβηκε για 3η φορά στο βάθρο φέτος. Ο Φινλανδός μπορεί σήμερα να είχε ένα τετ α κε, αλλά ευτυχώς δεν του κόστισε παρά μόνο μερικά χαμένα δευτερόλεπτα. Περισσότερο αγχώθηκε με ένα κλατάρισμα στην τελευταία ε.δ., το οποίο ευτυχώς για τον ίδιο δεν του στέρησε το βάθρο. Σε κάθε περίπτωση οι χρόνοι του στο χώμα ήταν και πάλι ενθαρρυντικοί, όπως και στη Φινλανδία, δείχνοντας ότι το νέο διαφορικό και η νέα γεωμετρία στο C3 τον έχουν βοηθήσει να βελτιώσει τις επιδόσεις του.
Στη Hyundai μπορεί να είδαν τον αγώνα του Neuville να καταστρέφεται εχθές, αλλά οι Andreas Mikkelsen και Dani Sordo έκαναν ιδανικά τη δουλειά τους προσφέροντας σημαντικούς βαθμούς στην ομάδα στη διεκδίκηση του τίτλου των Κατασκευαστών. Ο Νορβηγός φρόντισε από την πρώτη ε.δ. σήμερα να κόψει τον βήχα στον Teemu Suninen που τον απειλούσε και κατάφερε να τερματίσει επίσης για 3η φορά φέτος στο βάθρο. Μάλιστα, με αυτό το αποτέλεσμα σκαρφάλωσε στην 4η θέση της βαθμολογίας πίσω από τους τρεις διεκδικητές του τίτλου.
Στην 4η θέση της γενικής συναντάμε τον Teemu Suninen, ο οποίος δεν κατάφερε σήμερα να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Ο Φινλανδός εγκατέλειψε νωρίς την προσπάθεια να κυνηγήσει τον Mikkelsen και ουσιαστικά ακολούθησε ένα σταθερό ρυθμό που τον έφερε πίσω στον τερματισμό. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα πολύ καλό αποτέλεσμα αν αναλογιστούμε ποιοι οδηγοί ακολουθούν πίσω του και με δεδομένη τη μικρή του εμπειρία.
Ένας από αυτούς είναι ο Dani Sordo που για ακόμα έναν αγώνα έκανε τη δουλειά που του ζητήθηκε από τη Hyundai. Ο Ισπανός θα μπορούσε να φύγει με ένα καλύτερο αποτέλεσμα αν δεν είχε ένα κλατάρισμα την πρώτη ημέρα, αλλά ακόμα και έτσι πρόσφερε σημαντικούς βαθμούς στην ομάδα του. Σήμερα, απλά διατήρησε τη θέση του και χαρακτηριστική ήταν η δήλωση, όταν και είπε ότι δεν θα ήθελε να δει το πρόσωπο του Andrea Adamο σε περίπτωση που έκανε λάθος!
Στην Toyota τα χαμόγελα μετά από τη Φινλανδία και τη Γερμανία έδωσαν τη θέση τους σε σκυθρωπά πρόσωπα. Οι Jari Matti Latvala και Kris Meeke περιορίστηκαν στην 6η και 7η θέση, μειώνοντας τις απώλειες για την ομάδα στη διεκδίκηση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Αμφότεροι κινήθηκαν συντηρητικά σήμερα και δεν πήραν το παραμικρό ρίσκο, τονίζοντας ότι το Yaris WRC θέλει δουλειά σε αγώνες αυτού του είδους. Σε σκληρές επιφάνειες με υψηλές επιφάνειες και χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα.
Απογοήτευση, όμως, και για τον Thierry Neuville μετά τη χθεσινή ημέρα. Ο Βέλγος περίμενε και σήμερα μήπως ατυχία χτυπήσει κάποιο από τα προπορευόμενα πληρώματα και να κερδίσει κάποια θέση, αλλά αυτό δεν συνέβη. Οι 4 επιπλέον βαθμοί από την Power Stage ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να πάρει και έχασε την ευκαιρία να ψαλιδίσει τη διαφορά του από την κορυφή.
Εκεί που παραμένει ο Ott Tanak, ο οποίος σήμερα επέστρεψε με ένα στόχο. Τους πέντε βαθμούς της Power Stage, τους οποίους και κατέκτησε με χαρακτηριστική ευκολία σημειώνοντας έναν ασύλληπτο χρόνο. Ο Εσθονός ξεκίνησε το σκέλος με τη μεσαία γόμα (η οποία είναι η ταχύτερη), ενώ δεν είχε ρεζέρβα στο αυτοκίνητο για να είναι ακόμα ελαφρύτερος. Η στρατηγική του απέδωσε και στο τέλος της ημέρας διατηρεί την πρώτη θέση στη βαθμολογία με 17 βαθμούς διαφορά από τον δεύτερο Ogier.
Με αυτόν τον τρόπο, το Πρωτάθλημα πήρε και πάλι φωτιά! Με τρεις αγώνες να απομένουν κανείς δεν μπορεί να κάνει προβλέψεις, αφού όλα μπορούν να ανατραπούν ανά πάσα στιγμή. Πλέον, όλοι κοιτάνε τον επόμενο αγώνα και μόνο, που στην περίπτωση μας είναι το Ράλλυ Μ. Βρετανίας. Ραντεβού στα βρετανικά δάση στις 3-6 Οκτωβρίου.
Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια