Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)
Ο Charles Leclerc πήρε μία πανάξια νίκη στο ιταλικό Grand Prix, αντέχοντας στην αφόρητη πίεση των Mercedes επί 53 γύρους!
Ο Μονεγάσκος εκμεταλλεύτηκε την pole position, έπαιξε σκληρή άμυνα στις επιθέσεις του Lewis Hamilton και διαχειρίστηκε το προβάδισμα έναντι του Valtteri Bottas στο φινάλε του δέκατου-τέταρτου αγώνα της σεζόν, προκαλώντας ντελίριο στους τιφόζι!
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Μετά τη βραδινή βροχή, η πίστα του ιταλικού Βορρά υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με καλοκαιρία, τον ήλιο να λάμπει, τη θερμοκρασία αέρα στους 20 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 32.
Οι προβλέψεις μιλούσαν για στρατηγική μίας αλλαγής ελαστικών ενώ στην pole position ήταν ο Charles Leclerc, χάρη στην επίδοσή του στο ξεκίνημα του Q3, σε μία περίοδο κατατακτήριων δοκιμών που είχε φινάλε παρωδία.
Δίπλα του εκκινούσε ο Hamilton, ενώ στη δεύτερη σειρά του grid ήταν οι teammates τους, η Mercedes του Bottas και η Ferrari του Sebastian Vettel. Οι Renault είχαν κάνει κατάληψη στην τρίτη σειρά της εκκίνησης ενώ λόγω αλλαγής υβριδικής μηχανής, ο Max Verstappen εκκινούσε τελευταίος.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Leclerc κράτησε τα ηνία παρά την καλή εκκίνηση του Hamilton. Ο Vettel δεν απείλησε τις Mercedes – αντίθετα έχασε στην πορεία του γύρου τη θέση του από τον Nico Hulkenberg. Θέση την οποία ανέκτησε στο επόμενο πέρασμα από την ευθεία εκκίνησης τερματισμού.
Την ίδια ώρα, στις πίσω θέσεις, ο Verstappen αναγκάστηκε να μπει στα pit για αλλαγή εμπρός αεροτομής καθώς στα φρένα για το chicane δεν έκανε σωστό υπολογισμό, με αποτέλεσμα να βγει εκτός πίστας για να αποφύγει σύγκρουση με τα προπορευόμενα μονοθέσια.
Γύρος 4 και οι Carlos Sainz (McLaren) και Alex Albon (Red Bull) μονομαχούν με τον Ταϊλανδό να βγαίνει στην αμμοπαγίδα στη Λέσμο και να χάνει θέσεις.
Με τη συμπλήρωση πέντε γύρων, είχαμε αλλαγή θέσεων στη Renault, με τον Daniel Ricciardo να ανεβαίνει πέμπτος αλλά ένα γύρο μετά, είχαμε παρά λίγο δράμα με αρνητικό πρωταγωνιστή τον Vettel.
Ο Γερμανός έχασε τον έλεγχο στο σικέιν Ασκάρι. Η SF90 βρέθηκε κατά το ήμισυ εκτός πίστας και κάθετα σε αυτή, με τον 32χρονο να κάνει μία εντελώς απερίσκεπτη κίνηση, επιδιώκοντας να επιστρέψει ενώ περνούσε ο Lance Stroll.
Είχαμε επαφή ανάμεσα στα δύο μονοθέσια, με τον Vettel να μπαίνει για αμέσως μετά για να αλλάξει εμπρός αεροτομή. Όσο για τον οδηγό της Racing Point, έχασε τον έλεγχο και έκανε και αυτός τετ α κε. Παρότι έξαλλος για αυτό που του έκανε ο Vettel, έκανε σχεδόν το ίδιο πράγμα στον επερχόμενο Pierre Gasly! Ευτυχώς ο Γάλλος της Toro Rosso, βγήκε στην αμμοπαγίδα αλλά συνέχισε.
Ήταν θαύμα που σε αυτά τα δύο συμβάντα δεν είχαμε σοβαρό ατύχημα. Και εύλογα οι αγωνοδίκες τιμώρησαν και τους δύο υπαίτιους. Με ποινή stop & go 10 δευτερολέπτων τον Vettel και διέλευσης από τα pit τον Stroll.
Εν τω μεταξύ στην κορυφή ο Leclerc διατηρούσε τα ηνία, με τους Hamilton-Bottas να ακολουθούν από κοντά, πράγμα που έδειχνε πως πολλά θα κρίνονταν από τη στρατηγική των ομάδων. Πιο πίσω, οι Renault δεν μπορούσαν προφανώς να ακολουθήσουν τον ίδιο ρυθμό με το Top3, ΜΕ τους Sainz, Albon, Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), Daniil Kvyat (Toro Rosso) και Kevin Magnussen (Haas) να συμπληρώνουν τη δεκάδα μετά τους πρώτους 20 γύρους.
Εκεί έριξε τη ζαριά σε ότι αφορούσε στη στρατηγική η Mercedes. Φώναξε στα pit τον Hamilton και του έβαλε ελαστικά μέσης γόμας. Αντιδρώντας στο undercut, η Ferrari κάλεσε άμεσα στον Leclerc αλλά στη δική του περίπτωση, επέλεξε τη σκληρή γόμα αφού οι Ιταλοί έκριναν πως με τη μέση δύσκολα θα έφτανε μέχρι τέλους.
Παρότι ο Leclerc επέστρεψε μπροστά στην πίστα, σύντομα ο Hamilton επιτέθηκε. Τα δύο μονοθέσια βρέθηκαν δίπλα-δίπλα καθοδόν για το chicane Della Roggia, με τον Βρετανό να βγαίνει εκτός πίστας αφού δεν υπήρχε χώρος για δύο. Μετά από αυτή τη μάχη, οι αγωνοδίκες έδειξαν μαύρη-άσπρη σημαία στον Μονεγάσκο – πράγμα που ισοδυναμεί με… κίτρινη κάρτα.
Στον γύρο 28 ο Sainz μπήκε στα pit αλλά του έδωσαν εντολή να επιστρέψει στην πίστα ενώ δεν είχε ολοκληρωθεί η δουλειά στον εμπρός δεξιά τροχό της McLaren του. Έτσι αναγκάστηκε να σταματήσει στην έξοδο του Pit Lane, προκαλώντας καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας πάνω που ο Hamilton είχε πλησιάσει πάλι πολύ κοντά στον Leclerc.
Το καθεστώς πράσινης σημαίας δεν κράτησε πολύ, καθώς ο Kvyat εγκατέλειψε προκαλώντας ξανά καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Ακολούθησε το γνωστό σκηνικό. Με την πιο σκληρή γόμα ο Leclerc δεν μπορούσε να ξεφύγει, ο Hamilton πίεζε αφόρητα και όταν ο Μονεγάσκος έχασε τα φρένα στο πρώτο chicane, παρότι επέστρεψε στην πίστα πρώτος, ο Hamilton επιτέθηκε ξανά καθοδόν για το δεύτερο chicane. Τους χώριζε μία ανάσα αλλά τελικά ο οδηγός της Ferrari παρέμεινε μπροστά.
Και παρότι οι αγωνοδίκες εξέτασαν την «έξοδό» του, έκριναν πως δεν υπήρχε λόγος να επιβάλλουν κάποια ποινή αφού ήταν πρώτος και παρέμεινε πρώτος.
Την ίδια ώρα, ο Bottas τους πλησίαζε με γρήγορο ρυθμό και φτάνοντας στο γύρο 40, ενώ είχε ξεθυμάνει προσωρινά η πίεση του Hamilton στον Leclerc, η δεύτερη Mercedes ήταν μόλις άλλα 1.8sec πιο πίσω.
Ενώ η Mercedes θα βρισκόταν σε στρατηγικό σταυροδρόμι, ο Hamilton διευκόλυνε τα πράγματα κάνοντας λάθος στα φρένα για το πρώτο chicane στο ξεκίνημα του γύρου 43, με αποτέλεσμα να τον περάσει ο Bottas.
Έτσι ο Φινλανδός είχε δέκα γύρους περιθώριο για να επιδιώξει εκείνος να χαρίσει τη νίκη στα ασημί βέλη. Δεν κατάφερε όμως ούτε καν να απειλήσει τον αντίπαλό του. Έτσι ο Leclerc είδε πρώτος την καρό σημαία, για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα!
Ήταν η πρώτη νίκη της Ferrari στο σπίτι της, τη Μόντσα, από την επιτυχία του Fernando Alonso το 2010 και γιορτάστηκε δεόντως. Μπορεί κανείς πλέον να τολμήσει να πει πως οι Ιταλοί έχουν βρει τον νέο τους ήρωα στο πρόσωπο του Leclerc.
Οι Mercedes συμπλήρωσαν το βάθρο σε ένα θετικό αποτέλεσμα, με τον Hamilton να παίρνει έναν επιπλέον βαθμό αφού έχοντας την πολυτέλεια της μεγάλης διαφοράς από τους υπόλοιπους, έκανε pit stop 3 γύρους πριν το τέλος και με φρέσκα ελαστικά έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
H Renault πανηγύρισε το καλύτερο φετινό της πλασάρισμα με τους Ricciardo-Hulkenberg στις θέσεις 4 και 5. Ακολούθησε η Red Bull του Albon, η Racing Point του Sergio Perez και o Verstappen που από τελευταίος ανέβηκε όγδοος. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν η Alfa Romeo του Giovinazzi και η McLaren του Lando Norris.
Μετά τη Μόντσα, ο Hamilton παραμένει με άνεση στην κορυφή έχοντας 284 πόντους, έναντι 221 του Bottas. Ο Verstappen είναι στους 185 αλλά μία ανάσα πίσω του, στους 182, είναι πλέον ο Leclerc που «προσπέρασε» τον Vettel.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια