Γράφει ο Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης
Με τη σειρά εκκίνησης να μην τον επηρεάζει, ο Ott Tanak επανέφερε την τάξη στη Φινλανδία, με τον Esapekka Lappi να κλέβει τις εντυπώσεις και να μπαίνει σφήνα ανάμεσα στα Toyota, παραμένοντας σε απόσταση βολής από τον Εσθονό.
Μπορεί να μην ήταν επικεφαλής, αλλά το γεγονός ότι στο τέλος της πρώτης μέρας παρέμεινε σε απόσταση βολής από την κορυφή, του επέτρεπε να διατηρεί τον τίτλο του φαβορί. Ο λόγος για τον Ott Tanak, ο οποίος σήμερα μη έχοντας το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης, ουσιαστικά επανέφερε την τάξη και τέθηκε επικεφαλής. Ο Εσθονός κινήθηκε στο ρυθμό που όλοι περίμεναν και με τρεις ταχύτερους χρόνους κατάφερε να περάσει στην κορυφή και να δημιουργήσει μία μικρή διαφορά. Οι μοναδικοί που προσπάθησαν να ακολουθήσουν τις επιδόσεις του, ήταν οι ομόσταυλοι του στην Toyota, Jari Mati Latvala και Kris Meeke, γεγονός που αποδεικνύει την ανωτερότητα του Yaris WRC στις φινλανδικές ειδικές. Όμως, αμφότεροι δεν άντεξαν στην πίεση, πραγματοποιώντας από ένα λάθος. Ο Latvala μπορεί να γλύτωσε με σπασμένο αεροδυναμικά βοηθήματα και ένα κλατάρισμα, αλλά για τον Meeke στάθηκε μοιραίο, αφού η πίσω αριστερή ανάρτηση του Yaris έσπασε με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει.
Από εκείνο το σημείο και έπειτα, ο Tanak δεν είχε κανένα πρόβλημα να διευρύνει τη διαφορά του από του διώκτες του και να την ελέγξει με μαεστρία σε όλο το δεύτερο loop διατηρώντας την στα 16,4 δλ. Μάλιστα, όπως αποδείχθηκε το δεύτερο σκέλος ήταν αρκετά σκληρό, αφού οι δρόμοι είχαν καταστραφεί δημιουργώντας μεγάλα λούκια, τα οποία μπορούσαν εύκολα να προκαλέσουν κάποιο κλατάρισμα. Ο Tommi Makinen, μπορεί να είναι άκρως ικανοποιημένος από τον Tanak, αλλά σίγουρα σε δηλώσεις του δεν έκρυψε τη δυσαρέσκεια του για τον Meeke και τον Latvala, και ειδικότερα στην περίπτωση του πρώτου, υποστηρίζοντας ότι δεν άκουσε τις εντολές του πριν τον αγώνα.
Αντίθετα, άκρως ικανοποιημένος πρέπει να είναι ο Pierre Boudar από τις επιδόσεις του Esapekka Lappi! Ο Φινλανδός έχει βρει και πάλι την αυτοπεποίθηση που του έλειπε πίσω από το τιμόνι του Citroen C3 και μαζί το χαμόγελο του. O 28χρονος κέρδισε ειδικές, παρέμεινε σε απόσταση βολής από τον Tanak, ενώ κέρδισε τη μάχη από τον Jari Matti Latvala. Όταν μετά το κλατάρισμα οι δύο τους βρέθηκαν σχεδόν με ίδιο χρόνο, ο Lappi απάντησε με μία σειρά από εξαιρετικές επιδόσεις, επιδεικνύοντας επιτέλους τα στοιχεία που τον χαρακτήριζαν τα δύο προηγούμενα χρόνια με την Toyota.
Ο Latvala από την πλευρά του, φυσικά και είναι απογοητευμένος. Ο Φινλανδός, μπορούσε και έδειχνε ικανός να συναγωνιστεί τον Tanak, αλλά ένα δικό του λάθος είχε σαν αποτέλεσμα ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Μπορεί να του στοίχισε μερικά δευτερόλεπτα, που ουσιαστικά τον έριξαν στην 3η θέση, αλλά περισσότερο “πείραξαν” το μυαλό του. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, και σε όλο το απογευματινό loop, ήταν φανερά επηρεασμένος. Οι χρόνοι του δεν είχαν καμία σχέση με χθες, με τον ίδιο να υποστηρίζει ότι πρώτος του στόχος είναι η εξασφάλιση βαθμών για την Toyota και όχι η 2η θέση. Κάτι που επιβεβαίωσε λίγο αργότερα και ο αγωνιστικός διευθυντής της ιαπωνικής ομάδας, Kaj Lindstrom.
Πιο πίσω από το... “γκρουπ” των πρώτων, ακολουθεί ακόμα ένα με τρεις οδηγούς που παλεύουν για την 4η θέση, με τις μεταξύ τους διαφορές να είναι ακόμα μικρότερες. Ο λόγος για τους Andreas Mikkelsen, Sebastien Ogier και Craig Breen. Οι τρεις τους εναλλάσσονταν σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, αλλά προς το τέλος ο Νορβηγός ήταν αυτός που κατάφερε να “χτίσει” μία μικρή διαφορά. Και όταν λέμε μικρή, το εννοούμε, αφού ο Ogier ακολουθεί μόλις 2,6 δευτερόλεπτα πίσω του. Ο Mikkelsen μοιάζει να έχει βρει την αυτοπεποίθηση του πίσω από το τιμόνι του i20 και δείχνει ικανός να πιέσει. Δεν είναι τυχαίο ότι κέρδισε ειδικές, με τον ίδιο να πανηγυρίζει δεόντως τους χρόνους του.
Όμως, η επίδοση του Sebastien Ogier είναι ακόμα πιο σημαντική και εντυπωσιακή. Ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ταλαιπωρείται από μία ίωση, η οποία δεν του επέτρεψε να κοιμηθεί όλο το προηγούμενο βράδυ. Παρά την αδυναμία και την ταλαιπωρία που έχει υποστεί ο οργανισμός του, ο Ogier κινήθηκε πολύ γρήγορα και δεν χαρίστηκε στους οδηγούς της Hyundai παραμένοντας στο παιχνίδι της 4ης θέσης.
Κοντά, όμως, βρίσκεται και ο Craig Breen, ο οποίος στο τέλος της ημέρας έχασε λίγο έδαφος πέφτοντας 6 δλ. πίσω από τον Ogier. Ο Ιρλανδός μπορεί να μην έχει την εμπειρία των αντιπάλων του πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου, αλλά αυτό δεν τον αποτρέπει από το να είναι στη μάχη. Ιδιαίτερη επιτυχία για τον ίδιο αποτελεί το γεγονός ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων ήταν ταχύτερος από τον Neuville, επάνω στον οποίο και έχει χτιστεί το i20 WRC. Ακόμα και να παραμείνει στην 6η θέση, αναμφίβολα η παρουσία και οι επιδόσεις του είναι αξιοσημείωτες.
Σε αυτή τη μάχη θα ήθελε να βρεθεί και ο Thierry Neuville, αλλά κάτι τέτοιο στάθηκε αδύνατο για τον Βέλγο. Μπορεί σε όλο το σημερινό σκέλος να αισθανόταν καλά με το i20 WRC, αλλά ήταν αδύνατο να καλύψει το έδαφος που είχε χάσει εχθές. Όντας 3η διέλευση στο δρόμο, είχε πολύ δύσκολες συνθήκες, με αποτέλεσμα να περιοριστεί στην 7η θέση και ουσιαστικά να περιμένει αύριο κάποιο... “δώρο” από τον ανταγωνιστές του. Ενδιαφέρον, βέβαια, θα έχει να δούμε πως θα λειτουργήσει ο Andrea Adamo και αν θα δώσει εντολή σε κάποιον εκ των Mikkelsen και Breen να κόψουν για να περάσει ο Βέλγος μπροστά και να κερδίσει περισσότερους βαθμούς για το Πρωτάθλημα Οδηγών. Αν ο Ogier ολοκληρώσει 4ος, δεν θα μας προκαλέσει καθόλου εντύπωση αν ο Neuville φιγουράρει στο τέλος της ημέρας 5ος...
Αρκετά πίσω από τον Neuville, συναντάμε τα δύο Ford Fiesta WRC της M-Sport, με τους Teemu Suninen και Gus Greensmith. Αμφότεροι ταλαιπωρήθηκαν με τη σειρά εκκίνησης, και ουσιαστικά βρέθηκαν και πάλι εκτός συναγωνισμού. Ο Φινλανδός ξεκίνησε και πάλι απογοητευμένος, αλλά στο δεύτερο loop ε.δ. βρήκε μία σειρά από ρυθμίσεις που τον ικανοποίησαν. Αντίθετα, ο Greensmith δοκίμασε κάτι διαφορετικό το πρωί αναφορικά με το στήσιμο του Fiesta, το οποίο όμως δεν τον ικανοποίησε, με αποτέλεσμα στο δεύτερο loop να επιλέξει τις λύσεις που χρησιμοποίησε χθες. Σε κάθε περίπτωση, ο νεαρός Βρετανός εξακολουθεί να κινείται σε αξιοπρεπείς ρυθμούς, παρά το γεγονός ότι ανοίγει το δρόμο σήμερα.
Αύριο όλα παραμένουν ανοικτά! Μπορεί η διαφορά των 16,4 δλ. που έχει ο Tanak από τον Lappi να μοιάζει χαοτική (λόγω των διαφορών που έχουμε παρατηρήσει σε όλη τη διάρκεια του αγώνα), αλλά στην ουσία είναι ελάχιστη. Ένα τετ α κε είναι αρκετό για να φέρει τα πάνω κάτω. Κάτι που ισχύει και για τη μάχη της 4ης θέσης, που αναμένεται να κριθεί στην τελευταία ε.δ. Η ουσία είναι ότι μπορεί να απομένουν μόλις τέσσερις ε.δ. 45 χιλιομέτρων, αλλά είναι αρκετές για να αλλάξουν πλήρως το αποτέλεσμα και την κατάσταση.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια