Μηχανικοί της Airbus ανέπτυξαν ένα μοντέλο αεροσκάφους με άκρα φτερών τα οποία μπορούν να «χτυπούν» εν πτήσει, φιλοδοξώντας να φέρουν επανάσταση στον σχεδιασμό των φτερών αεροπλάνων.
Ο γίγαντας της αεροπορικής βιομηχανίας εμπνεύστηκε από τη φύση για να αναπτύξει το concept «semi-aeroelastic hinge», με σκοπό τη μείωση της αντίστασης και του συνολικού βάρου των φτερών, αντιμετωπίζοντας παράλληλα τις επιπτώσεις των αναταράξεων και του αέρα.
Το τηλεχειριζόμενο αεροσκάφος με την ονομασία AlbatrossOne έχει πραγματοποιήσει ήδη τις πρώτες του πτήσεις προκειμένου να αποδείξει τη βιωσιμότητα του concept και η ομάδα θα πραγματοποιήσει περαιτέρω δοκιμές πριν τη δημιουργία του αεροσκάφους επίδειξης, που θα βασίζεται στο A321.
«Αν και οι κυρτές άκρες φτερών δεν είναι κάτι νέο- τα πολεμικά αεροσκάφη τις χρησιμοποιούν για εξοικονόμηση αποθηκευτικού χώρου σε αεροπλανοφόρα- το μοντέλο της Airbus είναι το πρώτο αεροσκάφος που δοκιμάζει εν πτήσει άκρα φτερών που χτυπούν ελεύθερα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των ριπών ανέμου και των αναταράξεων» είπε ο Τομ Γουΐλσον, μηχανικός της Airbus.
«Εμπνευστήκαμε από τη φύση- το θαλασσοπούλι άλμπατρος “κλειδώνει” τα φτερά του όταν ίπταται για μεγάλες αποστάσεις, μα τα “ξεκλειδώνει” όταν απαιτούνται ελιγμοί ή έρχεται αντιμέτωπο με ριπές αέρα. Το μοντέλο AlbatrossOne θα διερευνήσει τα οφέλη των άκρων φτερών που μπορούν να “ξεκλειδώνουν” και να χτυπούν ελεύθερα- τα οποία αντιπροσωπεύουν το 1/3 του μήκους του φτερού- με σκοπό την αυτόνομη ανταπόκριση/ αντίδραση σε αναταράξεις εν πτήσει και τη μείωση του φόρτου στη βάση του φτερού» πρόσθεσε.
Το πρόγραμμα επιδεικνύει «πώς μπορεί να μας εμπνεύσει η φύση» είπε ο Ζαν Μπράις Ντυμόν, εκτελεστικός αντιπρόεδρος Μηχανολογίας της Airbus. «Όταν υπάρχει ριπή ανέμου ή ανατάραξη, το φτερό ενός συμβατικού αεροσκάφους “μεταδίδει” μεγάλες εντάσεις στην άτρακτο, οπότε η βάση του φτερού πρέπει να είναι πολύ ενισχυμένη, αυξάνοντας το βάρος του αεροπλάνου. Επιτρέποντας στα άκρα να αντιδρούν και να κάμπτονται μειώνονται οι εντάσεις και μπορούμε να φτιάχνουμε πιο ελαφριά και πιο μακριά φτερά- όσο πιο μακρύ το φτερό, μικρότερη η αντίσταση που δημιουργεί, οπότε υπάρχουν δυνατότητες εξοικονόμησης καυσίμου».
Οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις του AlbatrossOne ολοκληρώθηκαν τον Φεβρουάριο, μετά από ένα πρόγραμμα ανάπτυξης 20 μηνών.
* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.
0 Σχόλια