Sponsor

ATHENS WEATHER

Μαγειρειό "H Ειλικρίνεια", του Αλεξίου Ψεύτη


Του Θοδωρή Γιάνναρου

Η ιστορία που ο "αρχιμάγειρας” πήρε το βιβλίο που είχε ακουμπισμένο στο τραπεζάκι, δίπλα στην πολυθρόνα του σαλονιού, στο flying deck της θαλαμηγού της χήρας, ξεκινά μ’ ένα τηλεφώνημα που δέχεται ο ήρωας του βιβλίου από τη Φατιμά -τον νεανικό του μεγάλο έρωτα, που είχε μόλις βγει από τις φυλακές, μετά την έκτιση της ποινής της, για συμμετοχή σε τρομοκρατική οργάνωση.

Παιδιά τότε ακόμα, έζησαν σε ένα ελευθέρων ηθών κοινόβιο... περνώντας στο μαθητικό και φοιτητικό κίνημα, όπου εντάχθηκαν σε αριστερίστικες και αναρχοαυτόνομες οργανώσεις, πρώτα στην Ελλάδα και λίγο αργότερα στην Ιταλία. Συμμετείχαν σε ληστείες και ένοπλες επιθέσεις. Εκείνη συνέχισε ακάθεκτη, ενώ αυτός σταμάτησε, λίγο πριν πατήσει τη σκανδάλη, που μέσα του όμως τόσο ήθελε, αλλά ποτέ δεν φημιζόταν για αυτό που λέγεται "γενναιότητα” -πάντα το παρασκήνιο αποζητούσε και τα μαγειρεία των πίπτω από την πρώτη γραμμή!

Ο συγγραφέας αποτυπώνει το απίστευτο θράσος αυτής της "δήθεν” εξεγερμένης γενιάς των επαναστατών του σαλονιού και της ξάπλας, με τις ουτοπικές προσδοκίες της, τις γενναιόδωρες και άναρχες αυταπάτες της, τον πνευματικό της ανακοχλασμό, το μουσικό της μπέρδεμα, τα ναρκωτικά, τα βιβλία και τα περιοδικά της και τους περίεργους έρωτές τους αδιανόητους...

Ήταν ενέργειες που από μικρό τον μάγευαν τον "επαναστάτη” μας, τον άνθρωπο αυτόν, που ξαπλωμένος στην πολυθρόνα, απολαμβάνει το πούρο του και την ανάλαφρη γεύση της σαμπάνιας που του γαργάλαγε τη μύτη, λίγες μόνο μέρες μετά την τραγωδία στο Μάτι, που κόστισε τη ζωή σε 101 συνανθρώπους μας... αλλά που δεν τολμούσε ποτέ να προχωρήσει στο επόμενο βήμα, φύσει δειλός και φοβητσιάρης όπως ήταν... αλλά και μπαμπέσης...

Πάντα το παρακράτος -ειδικά το αριστερό, τη βρίσκει τη λύση: κάποιοι στο απυρόβλητο, χωρις να συμμετέχουν ενεργά... υπεράνω πάσης υποψίας, ενώ τη δουλειά τη βρώμικη, την κάνουν οι άλλοι -οι αναλώσιμοι!

Μια ζωή βουτηγμένος μέσα στο ψέμα, με λόγια ψεύτικα, φρούδα και του αέρα... σε συσκευασία δώρου πάντα, με γυαλιστερά περιτυλίγματα και πολύ χαμόγελο κατά την παράδοση στους αφελείς κουτούς που ακολουθούν για να λάβουν το άυλο πακέτο της αριστερής... φάτα μοργκάνα...

Είχε μάλλον μάθει από τον άλλο μέγα ψεύτη και θεατρίνο -τον Ανδρέα του Καστρίου, πως: όποιος στοχεύει στην εύνοια των μαζών, πρέπει να λέει τα πιο ηλίθια και τα πιο χοντρά ψέματα.

Αυτό είχε μάθει στη ζωή του όλη και αυτό έκανε, με μεγάλη επιτυχία, όπως τελικά απεδείχθη -η χώρα έχει σπαρμένος παντού κουτούς, που προκειμένου να ελπίζουν σε μια αναγνώριση θεσμική αυτή τη φορά της ανικανότητάς τους και να έχουν όφελος, βγαίνουν ως ντελάληδες της συμφοράς να διατυμπανίζουν την έλευση ενός μεσσία, που καταφθάνει για ν’ αλλάξει τον κόσμο...

Ψέματα είπε στο λαό προεκλογικά... ψέματα στο δημοψήφισμα, ψέματα σε κάθε μέρα διακυβέρνησής του... ψέματα και στο Μάτι με την εκατόμβη των νεκρών...

Σιγά μη χάλαγε τη ζαχαρένια του! Ζήτησε από τη χήρα τη θαλαμηγό και προς Θεού, μην το μάθει κανείς... αλλά εις μάτην...

Έχοντας να δελεάσει άμυαλους εχθρούς της "κατσίκας του γείτονα”, που χρόνια ανέμεναν την ευκαιρία να εκδικηθούν τον διπλανό τους... τον συγγενή ή τον φίλο τους, γνώριζε πως κάθε ψέμα και κάθε υπερβολή, περνάει από τρία στάδια. Πρώτα γελοιοποιείται. Μετά βρίσκει σφοδρή αντίθεση από τους άλλους, αλλά στο τέλος γίνονται αυτονόητα από αυτούς τους οποίους στοχεύει και στους οποίους απευθύνεται... και καταχωρούνται στο υποσυνείδητο!

Έτσι λοιπόν ο νεανίας συνεχίζει και σήμερα να πορεύεται στην υγεία των κορόιδων, εξυμνώντας τους προλετάριους, αλλά ζώντας χλιδάτα, ως Δον Κορλεόνε... αρκεί να μην πιανόταν στα πράσα... που όμως πιάστηκε!

Το μέλος του πληρώματος δεν άντεξε τη συμπεριφορά του νεόπλουτου μπολσεβίκου, τράβηξε με το κινητό του μερικές φωτογραφίες και του ‘κλείσε το σπίτι... Βέβαια, η χήρα ψάχνει εναγωνίως, κατόπιν εντολής του να βρεί τον ύπουλο φωτογράφο, που τους ξεμπρόστιασε, αλλά εις μάτην -σιγά μην το βρει!

...Kαι το καραβάνι προχωρά προς το πεπρωμένο του!


* Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μη συμπίπτουν με τις απόψεις του/της αρθρογράφου ή τα περιεχόμενα του άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια